Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko raskaana ollessa juoda 1 oluen

Vierailija
02.12.2011 |

esim saunassa. Kun nautin saunaoluen mausta ja olisi ihana saunassa juoda olut, kun se vaan kuuluu mun saunomiseen. Täysin alkoholittomia vaikea löytää. tai perhekalja, mutta siinäkin kai yli 2 %?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sisällä alkoholia niin paljon, että vauva saisi siitä alkoholia saman verran kuin sikiö pullollisesta olutta.

Vierailija
22/28 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ykkösolut on ihan jees, esim. Lidlin 2,5% on hyvää. Sitä uskaltaa kyllä tölkin silloin tällöin juoda raskaanakin, tai voithan juoda vain puoli tölkkiä ja antaa miehelle loput.

Odotatko ap ensimmäistä lastasi? Minä suhtauduin alkoholiin jostain syystä liberaalimmin kun odotin ensimmäistäni; olin tottunut suht railakkaaseen alkoholin käyttöön ennen raskautta. En kyllä juonut kuin yhteensä 1,5 alkoholiannosta koko raskauden aikana tuolloinkaan. Mutta sitten toista lasta odottaessa oli runsaan juomisen ajasta jo kulunut aikaa ja tiesin, minkä vuoksi luovun alkoholista, ei pidättäytyminen tuntunut yhtä hankalalta.

Kannattaa olla mieluummin liian varovainen kuin varomaton raskaana. Sitten kun lapsi on syntynyt tajuat, kuinka tärkeää hänen hyvinvointi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ykkösolut on ihan jees, esim. Lidlin 2,5% on hyvää. Sitä uskaltaa kyllä tölkin silloin tällöin juoda raskaanakin, tai voithan juoda vain puoli tölkkiä ja antaa miehelle loput. Odotatko ap ensimmäistä lastasi? Minä suhtauduin alkoholiin jostain syystä liberaalimmin kun odotin ensimmäistäni; olin tottunut suht railakkaaseen alkoholin käyttöön ennen raskautta. En kyllä juonut kuin yhteensä 1,5 alkoholiannosta koko raskauden aikana tuolloinkaan. Mutta sitten toista lasta odottaessa oli runsaan juomisen ajasta jo kulunut aikaa ja tiesin, minkä vuoksi luovun alkoholista, ei pidättäytyminen tuntunut yhtä hankalalta. Kannattaa olla mieluummin liian varovainen kuin varomaton raskaana. Sitten kun lapsi on syntynyt tajuat, kuinka tärkeää hänen hyvinvointi on.

Aika pahaa tekstiä. Toivottavasti lähipiirisi ilmiantaa sinut lastensuojeluun. :(

Vierailija
24/28 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ykkösolut on ihan jees, esim. Lidlin 2,5% on hyvää. Sitä uskaltaa kyllä tölkin silloin tällöin juoda raskaanakin, tai voithan juoda vain puoli tölkkiä ja antaa miehelle loput. Odotatko ap ensimmäistä lastasi? Minä suhtauduin alkoholiin jostain syystä liberaalimmin kun odotin ensimmäistäni; olin tottunut suht railakkaaseen alkoholin käyttöön ennen raskautta. En kyllä juonut kuin yhteensä 1,5 alkoholiannosta koko raskauden aikana tuolloinkaan. Mutta sitten toista lasta odottaessa oli runsaan juomisen ajasta jo kulunut aikaa ja tiesin, minkä vuoksi luovun alkoholista, ei pidättäytyminen tuntunut yhtä hankalalta. Kannattaa olla mieluummin liian varovainen kuin varomaton raskaana. Sitten kun lapsi on syntynyt tajuat, kuinka tärkeää hänen hyvinvointi on.

Aika pahaa tekstiä. Toivottavasti lähipiirisi ilmiantaa sinut lastensuojeluun. :(

Miksi pitäisi ilmiantaa lastensuojeluun?

Vierailija
25/28 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä sellainen infoisku, että lääkäriystäväni kertoi lukeneensa ammattilehdestä tutkimuksesta, jonka mukaan yhden alkoholiannoksen (ei siis enempää kerralla) esim. ruokailun yhteydessä juoneet äidit saivat keskimäärin fiksumpia lapsia kuin täysin alkoholista kieltäytyneet tai alkoholia liikakäyttäneet. Joten ihan hyvin voit sen pilsnerin ottaa saunan päälle. :)

Vierailija
26/28 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko raskauden aikana (nyt rv 26) ottanut peräti kaksi ykkösolutta juurikin saunassa ja hääpäivänäni puolikkaan pienen lasillisen kuoharia. Muuten täysin holittomana. En usko että on aiheutunut mitään haittaa näin olemattomista.

Vierailija
27/28 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta edelleen pätee se, että ei yhtään alkoholia raskaana ollessa. Kukaan ei tiedä mikä määrä on turvallinen vai onko mikään.

Vierailija
28/28 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puoli pulloa ykköstä vois olla ihan ok, jos alkoholiton jostain syystä ei käy ja kuitenkin olutta haluaisi juhlapäivän kunniaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan