Miksi buffetissa täytyy "sikailla"?
Olimme isomman seurueen kanssa laivalla buffetissa syömässä ja ihmettelin ihmisten sikailua kun päästään syömään seisovaan pöytään. Yksikin kävi hakemassa viisi kertaa lautasellisen ruokaa ja jokaisella kerralla hän jätti miltei puolet syömättä. Kyseessä ei kuulemma ollut se, ettei hän olisi tykännyt ruuasta vaan ei vaan jaksanut syödä sitä enempää. Kävi kuitenkin heti kohta hakemassa seuraavan lautasellisen.
Tuskin tarvitsee mainita, että häneltä jäi pöydälle ruokailun jälkeen melkein täydet lasit punkkua, olutta ja limua.
Kommentit (3)
vaikka käyn lähes joka päivä jossain buffet-lpaikoissa.
Sen sijaan mä oon ihan sitä mieltä, että jos viinilasi ei ole juotuna loppuun silloin kun seurue on lähdössä pöydästä, sitä EI ole pakko kiskaista kerralla nieluun.
enkä ole kertaakaan törmännyt moiseen. Sen sijaan olen usein ihmetellyt, miksi äidit lappavat lapsilleen lautasen täyteen ruokaa ja sitten vaativat maistamaan kaikkea. Lapset huutaa kuin tapettaisiin ja ruoka jää syömättä.
Koska suomalainen ajattelee niin, että koko pöytä ruokineen on nyt hänen, koska hän on siitä myös maksanut. Siksi ruoalla voi leikkiä, vaikka ei enää olisi nälkäkään.