Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu 6.luokan musiikin ja kuviksen arvioinnit? Opettajia paikalla?

Vierailija
02.12.2011 |

Lapsi sai musiikista 7 ja kuvaamataidosta 8. Mihin noiden aineiden, ja muidenkin "ei lukuaineiden" arvionnit perustuu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako sinua, että muut ovat kiitettäviä, nuo eivät?



Koska niinhän se vaan menee, että moni on lahjakas taiteellisesti, jos ei ole lukupäätä.



Olisi se väärin antaa kiitettävä oppilaalle, jolla ei ole rytkitajua tai lauluääntä tai joka ei osaa piirtää yhtä taitavasti kuin joku toinen.

Vierailija
2/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikki kuviksen työt ja musiikintuntien osallistuminen arvioidaan. Musiikissa on myös laulukoe, joka arvioidaan lähinnä niin, että laulaako vai ei. Harrastuneisuudesta voi saada lisäpisteitä JOS sitä osoittaa myös koulussa esim esiintymällä koulun tilaisuuksissa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellas nyt vaan ei ole hyvää päätä musiikissa ja piirtämisessä, taiteessa yleensäkään mutta eihän juhani palmukaan osaa maalta mitään ja silti se myy tauluja monen tonnin hintaan, on sillä kuitenkin monta miljoonaa ulosotossa että velkaakin riittää, elämä on raadollista se on opittava jo nuorena.

Vierailija
4/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ovat

Muut aineet ovat 7-8. Lapsella on oppimisvaikeuksia ja kuvaamataito on ollut se vahvuus. Sen takia 8 on minusta huono numero, koska sen voi saada kuka tahansa. Lapsi on kuvataiteellisesti lahjakas, tuo kuvataidekoulusta hienoja öljyväritöitä kotiin ja muutenkin on ollut aina intohimoinen piirtäjä.

Musiikki ei sinänsä harmita, mietin vaan, että mihin perustuu, ja epäilen vahvasti sitä tuntiaktiivisuutta, kun lapsi ei pidä esiintymisestä eikä osaa soittaa mitään, mutta laulaa kuitenkin puhtaasti.

t:ap

Harmittaako sinua, että muut ovat kiitettäviä, nuo eivät?

Koska niinhän se vaan menee, että moni on lahjakas taiteellisesti, jos ei ole lukupäätä.

Olisi se väärin antaa kiitettävä oppilaalle, jolla ei ole rytkitajua tai lauluääntä tai joka ei osaa piirtää yhtä taitavasti kuin joku toinen.

Vierailija
5/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asenne, taidot.

Vierailija
6/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa huonohkoja numeroita, tietenkin äitinsä mielestä se on hyvä kaikissa ja tosi suloinen, mutta muista ei muiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka OPS:sta määritelmän numerolle 8.

Vierailija
8/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa huonohkoja numeroita, tietenkin äitinsä mielestä se on hyvä kaikissa ja tosi suloinen, mutta muista ei muiden.

Juuri kerroin, että lapsella on oppimisvaikeuksia ja ne ongelmat tulevat pysymään, ja niiden kanssa opetellaan kokoajan pärjäämään. Lapsi on suloinen ja hyvä, mutta ei matikassa, kielissä eikä lukuaineissa. Mutta kuvaamataidossa on.

t:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei myöskään yläkoulun tai lukionkaan kuvaitöistä ei arvostella millään oikeasti "taiteellisella" perusteella, vaan ihan sellaisilla tavanomaisilla, vähän kuin persut taidelinjauksia.

Vierailija
10/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei myöskään yläkoulun tai lukionkaan kuvaitöistä ei arvostella millään oikeasti "taiteellisella" perusteella, vaan ihan sellaisilla tavanomaisilla, vähän kuin persut taidelinjauksia.

Joo, ja ennen kuin muut ehdottaa, niin opelle on jo viestiä laitettu kuviksen numerosta. Että sieltähän sen kuulee sitten, miksi numero on vaan kasi...

t:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa huonohkoja numeroita, tietenkin äitinsä mielestä se on hyvä kaikissa ja tosi suloinen, mutta muista ei muiden.

Juuri kerroin, että lapsella on oppimisvaikeuksia ja ne ongelmat tulevat pysymään, ja niiden kanssa opetellaan kokoajan pärjäämään. Lapsi on suloinen ja hyvä, mutta ei matikassa, kielissä eikä lukuaineissa. Mutta kuvaamataidossa on.

t:ap

Vierailija
12/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeiden noudattaminen, työn huollellisuus ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa huonohkoja numeroita, tietenkin äitinsä mielestä se on hyvä kaikissa ja tosi suloinen, mutta muista ei muiden.

Juuri kerroin, että lapsella on oppimisvaikeuksia ja ne ongelmat tulevat pysymään, ja niiden kanssa opetellaan kokoajan pärjäämään. Lapsi on suloinen ja hyvä, mutta ei matikassa, kielissä eikä lukuaineissa. Mutta kuvaamataidossa on.

t:ap


Mistä se sitten saa hyviä numeroita kun kaikki on vaan 7 tai 8? Nyt en tajua kysymystä... Kaikki aineet ovat siis 7-8, kasi on lukuaineissa tosi hyvä lapseni tasoiselle, seiska enemmänkin odotettava.

t:ap

Vierailija
14/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa huonohkoja numeroita, tietenkin äitinsä mielestä se on hyvä kaikissa ja tosi suloinen, mutta muista ei muiden.

Juuri kerroin, että lapsella on oppimisvaikeuksia ja ne ongelmat tulevat pysymään, ja niiden kanssa opetellaan kokoajan pärjäämään. Lapsi on suloinen ja hyvä, mutta ei matikassa, kielissä eikä lukuaineissa. Mutta kuvaamataidossa on.

t:ap


Mistä se sitten saa hyviä numeroita kun kaikki on vaan 7 tai 8? Nyt en tajua kysymystä... Kaikki aineet ovat siis 7-8, kasi on lukuaineissa tosi hyvä lapseni tasoiselle, seiska enemmänkin odotettava.

t:ap

Nuohan on hyviä numeroita. 8 on hyvä vaikkei olisi ongelmiakaan. Ja ihanaa, että myönnät tuon ja jotenki paistaa, että olet ylpeä noista numeroista! ja saakin olla! Ei kaikki voi olla 10 oppilaita.

Kuviksessa epäilen, että opettaja arvioi enemmän "pärställä" kuin millään taidolla. Harvassa on ne luokaopet jotka tajuaa taideaineista juuri mitään. Matikassa on helppo kattoa opeoppaasta onko kokeessa kaikki oikein vai ei ja antaa numero. Mutta kuviksessa usein opettajat on ihan pihalla, jos ei ole esim. sivuainetta kuviksesta tai vaikka omaa harrastuneisuutta. Sama musiikissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kuvataiteessa pelkkä lopputulos ei ole niinkään arvioinnin kohde vaan koko prosessi (opetusuunnitelmasta löydät asiasta tarkemmin).



t. kuvataiteisiin erikoistunut LO



p.s. ja ainahan kannattaa kysyä siltä arvioinnin tehneeltä opelta jos asia mietityttää, saat parhaat perustelut häneltä, hän kun tietää tilanteen :)

Vierailija
16/16 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tosi hyvä koulussa, varsinkin matikassa ja lukuaineissa ja enkkukin menee ihan hyvin.



Musikaalisesti ei ole ollenkaan lahjakas, pienempänä varsinkin lauloi aivan nuotin vierestä. Tosin laulaminen on kehittynyt aika paljonkin laulupelien myötä. Silti lapsi ei osaa kunnolla laulaa edes mun mielestä. Silti sai musiikista ysin. Teoriakokeesta sai kyllä hyvän numeron, mutta ei osaa soittaa mitään eikä siis oikein laulaakaan. Laulaa silti innokkaasti ja lujaa on koko luokassa lähes ainoita, jotka laulaa. Ehkä saa siksi hyvän numeron?! Tai sit saa numeron siksi, kun on hyvä muissakin aineissa :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi