Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko opiskelija olla työvoimatoimiston asiakas?

Vierailija
02.12.2011 |

Eli "ehdottaako" ne mulle töitä, vaikka vielä opiskelen?

Ku olen loppuvaiheessa opintoja, ja ehtisin tehdä töitä, enkä tunnu niitä itse mistään löytävän, ja apu kelpais :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kyllä hakea työtä sitä kautta, mutta et voi olla työtön työnhakija koska olet opiskelija.

Vierailija
2/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnhakijana, muttet työttömänä, eli et ole oikeutettu työmarkkinatukeen niin kauan kuin opiskelet ja näin ollen työkkärikään ei voi sinulle tehdä töihin osoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kaikki on työvoimatoimiston asiakkaita, ketkä vaan haluaa. Myös työssäkäyvät saavat sen kautta hakea apua uuden työpaikan etsintään, koulutuksiin, ammattivalintatesteihin jne. ja tietenkin siten myös opiskelijat.

Toinen asia on sitten saako työttömyyskorvausta. Siihen on oikeutettu sellainen henkilö, joka on valmis ottamaan vastaan työtä. Eli opiskelun loppuvaiheessa itsekin sain sitä, kun odottelin käytännössä gradun tarkistusta ja siinä ei enää ollut kuin jotain korjailuja ja kypsyyskoe. Proffan piti kirjoittaa lappu, että "kaikki tehtynä jo", ettei ole estettä ottaa päivätyötä vastaan.

Vierailija
4/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli nyt vähän fifty-sixty ;).. Paras varmaan käydä sielä työkkärissä kysymässä:).

Kiitos vastauksista!

t. ap

Vierailija
5/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa voi olla työvoimatoimiston asiakas. Ja tiedenkin ne ehdottaa töitä kun asiakkaaksi menee, olit sitten töissä, eläkkeellä, työttömänä, kotiäitinä, mitä tahansa.

Vierailija
6/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on nykyään mahdollista? Miten sitä haetaan?

Vierailija
7/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa en muista, mutta kyse ei ole muutamasta viikosta vaan kuukausista. Sitten pitää sopia työkkärin kanssa, että tekee ne opinnot loppuun, jotta työllistyy tai vaihtoehtoisesti aloittaa uuden ammatin opiskelun. Lisäksi nämä rahat ovat hyvää vauhtia kulumassa, koska niitä käytetään väärin eli ollaan pari vuotta kotona, jotta voi opiskella työmarkkinatuella eikä opintotuella.

Vierailija
8/8 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pitää olla yli 25-vuotias, ja työttömyysturvalla opiskelun pitää olla työllistämistä edistävää. Näistä siis päätetään aina tapauskohtaisesti.

Hakeminen ei ole vaikeaa, ota asia puheeksi työvoimavirkailijan kanssa, niin saat tietoa ja kaavakkeet täytettäväksi.

t. itsekin liiton päivärahalla opiskeleva