Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia tuloksia alkuraskauden yhdistelmäseulasta 38-40-vuotiaana?

Vierailija
02.12.2011 |

39 ikää ja neljättä odotan, edellisten aikana ei kotikunnassa tätä seulaa tehty ja nyt kovasti jännittää ja pelotta kuinka tuossa näin vanhemmalla iällä käy.

Onko ns. kiinnijääminen vanhemmilla äideillä lähes varmaa tuossa vai voiko selvitä hyvin tuloksin?

Ensi viikolla tuo olisi edessä.

Kokemuksia, kiitos, kauhistelut siitä miksi näin vanha vielä raskaana voitte jättää muihin ketjuihin..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushan on selvittää, onko jokin ns. pielessä. Jos et halua sitä tietää etukäteen, et mene testiin. Sinuna mietisin nyt, että jos vauva onkin sairas tms., niin haluatko tietää sen etukäteen vai et, entä lapsen isä. Minä ajattelen niin, että haluan tietää etukäteen, että saan aikaa totutella tilanteeseen ja varautua henkisesti, jos tuleeki huonoja uutisia, samoin muu perhe. Tottakai suurin osa seulassa käyneistä saa hyviä uutisia!

PS Terve vauva tuli meille.

Vierailija
2/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 39 ja neljäs odotus, nyt viikkoja 19+.

Osallistuin myös NT-ultraan ja veriseulaan vkolla 11+ ja mitään hälyttävää ei löytynyt. NT oli 0,6 mm ja veriseulasta tuli kotiin kirje sairaalasta että (en nyt muista sanatarkasti) ei mitään hälyttävää löytynyt.

Joten hyvät oli tulokset mun kohdalla. Nyt tosin jännitetään parin viikon päästä olevaa rakenneultraa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään niin tuota jättimäistä riskiä, että en uskalla nyt enää saada toista lasta, ikää 37 (siinä vaiheessa kun lapsi tulisi).

Harmi kun pelkään näin, mutta ekankin kohdalla pelkäsin ihan turhaan...

Sorry kun en vastannut kysymykseen, mutta olin 35 silloin ja ei tullut kiinni jäämisiä, terve poika.

Vierailija
4/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan riski oli 1/300. Pääsimme sikiötutkimusyksikköön heti seuraavana päivänä, jossa siamme lisää tietoa ja meille tarjotiiin lapsivesitutkimusta. Tosin mun raskaus oli 16 pv nuoremoi, ja neuvola ei uskonut ultrantuloksia. Lääkäri sanoi, että silloin seerumitesti on otettu väärrään aikaan, ja sillä ei ole merkitystä. Ultrauksessa kaikki oli ok. En ottanut mulle tarjottua punktiota. Terve lapsi syntyi. olin39 v,

Vierailija
5/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotin esikoistani. niskaturvotusta oli 0,8 mm ja riskiluku oli joku 1/200 000 tai jotain. Terve lapsi syntyi!

Vierailija
6/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan riski oli 1/300. Pääsimme sikiötutkimusyksikköön heti seuraavana päivänä, jossa siamme lisää tietoa ja meille tarjotiiin lapsivesitutkimusta. Tosin mun raskaus oli 16 pv nuoremoi, ja neuvola ei uskonut ultrantuloksia. Lääkäri sanoi, että silloin seerumitesti on otettu väärrään aikaan, ja sillä ei ole merkitystä. Ultrauksessa kaikki oli ok. En ottanut mulle tarjottua punktiota. Terve lapsi syntyi. olin39 v,

Miten teille tarjottiin punktiota vaikka riski oli 1/300, ainakin meidän sairaalassa punktion saa vain jos riksi suurempi kuin 1/250?

Vierailija
7/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS, Naistenklinikka vuonna 2000. Sikiöntutkimusyksikkö. lääkärinä Vilho Hiilesmaa. Tarjottiin, sai ihan itse valita. Pidin itse punktion keskenmenoriskiä suurempana riskinä.

Vierailija
8/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 ikää ja neljättä odotan, edellisten aikana ei kotikunnassa tätä seulaa tehty ja nyt kovasti jännittää ja pelotta kuinka tuossa näin vanhemmalla iällä käy.

Onko ns. kiinnijääminen vanhemmilla äideillä lähes varmaa tuossa vai voiko selvitä hyvin tuloksin?

Ensi viikolla tuo olisi edessä.

Kokemuksia, kiitos, kauhistelut siitä miksi näin vanha vielä raskaana voitte jättää muihin ketjuihin..

Sain kuopukseni 39-vuotiaana. Päätimme miehen kanssa, että en käy näissä seuloissa ollenkaan. Tämä oli meidän päätöksemme. Terve poika sieltä sitten syntyi.

Vierailija
9/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pelkästä veriseulasta tuloksen 1/60, keskeytyi viikolla 13, huomattiin np-ultrassa.

Seuraava raskaus, veriseulan tulos 1/50, niskapoimun mittauksen jälkeen tulos 1/110. En halunnut punktiota. Terve tyttö syntyi.

Suunnitelmissa vielä yksi raskaus ja melko varma olen, että seula hälyttää jälleen.

Vierailija
10/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teille tarjottiin punktiota vaikka riski oli 1/300, ainakin meidän sairaalassa punktion saa vain jos riksi suurempi kuin 1/250?

Minä kävin yksityisellä erilaisessa seulassa 10 v. sitten, koska oma paikkakuntani Espoo oli silloin ostanut käyttöönsä seulan, joka lääkärini (tunnettu, pätevä) mukaan ei kerro todellista tilannetta iäkkäämpien äitien kohdalla. Espoon käyttämä seula oli kaupungille halpa, mutta ei saavuttanut mitään. Siitä luovuttiinkin myöhemmin. Näin jälkikäteen on vasta tajunnut, miten näitä asioita virkamiehet oikein hoitavat. On siis paikkakuntakuntaista, mihin rajat vedetään.

Vierailija
11/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tarjottu 9 vuotta sitten kuin niskaturvotusultra. Siinä kävin, lukema oli 2,8 mm, ja kun se ei ollut yli 3 mm, niin ei ollut kuulemma mitään kohonnutta riskiä mulla. Ikää oli 42 vuotta.

Vierailija
12/12 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ultrat ja verikokeen ja se verikokeen tulos oli normaali. Mitään lukuja ei tullut, ainoastaan luki että normaali.