Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astianpesukoneen eko-ohjelma kestää 5 tuntia!

Vierailija
04.08.2022 |

Hyvin ekologista! Onneksi on myös vähemmän ekologisia, nopeampia ohjelmia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on just tämmösiä ohjelmia, että kuluu 5 tuntia, jonka jälkeen astiat on likaiset.

Tämmöisten jälkeen aina valitsee kaikkiin pesuihin +70 astetta patakattilaohjelman, 2 tuntia (lyhin aika).

Vierailija
2/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä edes eko-ohjelmaa, en tiedä :D käytän yleensä sellaista puolisen tuntia kestävää perusohjelmaa, joskus erityisen likaisille tarkoitettua, joka taitaa kestää puolisentoista tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kestää noin neljä tuntia. Pesu kestää saman verran kuin normaalipesu, mutta kuivaus jää väliin. Eli kone aukeaa automaattisesti ja astiat kuivuvat noin kaksi tuntia huoneilmassa. Eli on se vähän ekologisempaa kuin se, että kone kuivattaa ne.

Vierailija
4/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska olet, jos sulla menee astioiden pesussa viisi tuntia.

Vierailija
5/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se veden lämmitys koneen sisuksissa on se, mikä eniten virtaa kuluttaa, kun pesussa käytetään kylmempää vettä, on sen pesutehon lasku kompensoitava pidemmällä ohjelmalla.

Vierailija
6/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aina joko puolen tunnin tai puolentoista tunnin ohjelmaa. Eko-ohjelmaa en käytä koskaan, sillä se kestää 3,5 tuntia.

Vierailija
7/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ajat ovat aivan aivottomia. Itsellä tiskikoneessa tunnin ohjelma, joka toimii hyvin. Pesukoneessa vedän nopeutetun kaavan mukaan joka pesun. Kestää vähän yli tunnin ja aina on pyykki puhdasta. Tuntuisi typerältä myllyttää missään koneessa mitään viittä tuntia...

Vierailija
8/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on reilun puolen tunnin tehopesu, varmasti epäekologinen, mutta tehokas.

Joskus kun ei ole kiire mihinkään, tulee käytettyä niitä parin tunnin ohjelmia. 4 tunnin ekopesua kokeilin kerran, ei puhdistuneet astiat.

Vierailija
9/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 hengen talous en tarvitse kyseistä laitetta.Selviän hyvin viellä itse tiskaamalla käsin!

Vierailija
10/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä käsin.

Vierailija
11/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 hengen talous en tarvitse kyseistä laitetta.Selviän hyvin viellä itse tiskaamalla käsin!

Kiitos kun jaoit tämän tiedon meille kun jo ehdittiin ihmettelemään mikä SINUN tilanteesi on.

Vierailija
12/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain maissa vesi on kortilla, joten silloin on ekologisempaa pyörittää samaa vettä pidempään. 

Suomessa ei tätä ongelmaa ole. Itse käytän aina samaa 60 asteen ohjelmaa, joka kestää 1,5h.

Vierailija
13/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ketussa tämä älynväläyksesi liittyy aiheeseen?

Vierailija
14/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän astianpesukoneessa 65 asteen ohjelmaa joka kestää tunnin.

Vierailija
15/15 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän joko 35minuutin tai 63 minuutin ohjelmaa. Laitan aina puolikkaan tabletin ja puhdasta tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme