Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan tehdä vapaaehtoistyötä, missä tarvitaan eniten?

Vierailija
01.12.2011 |

Kun tuota aikaa tuppaa olemaan vähän liikaa, haluan tehdä jotain merkityksellistä. Missä tarvitaan kipeimmin vapaaehtoisia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahtavaa tukea ikäihmisille

Vierailija
2/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemaan heille ääneen, ulkoiluttamaan heitä, piristämään heidän päiväänsä. Punaisessa Ristissä tai Folkhälsanissa voivat varmaan antaa konkreettisia neuvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Niin ja kiitos hienoista vinkeistä :)!

Vierailija
4/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja millainen toiminta olisi itsellesi antoisaa. Tuo ystäväpalveluhommakin perustuu vastavuoroisuuteen, jos oikeasti sinulle ei tule hyvä mieli siitä niin en pidä hyvänä ideana. Vapaaehtoistyökin tuntuu paljon tehtynä ja joinain hetkinä työltä, siinä voi olla raskaskin puoli. Senkin vuoksi kannattaa tehdä sellaista, mikä oikeasti itsestä tuntuu tärkeältä. Vapaaehtoistyötä on niin monenlaista.

On tosi vaikea sanoa, kuka tarvitsee vapaaehtoisia eniten, sekin on arvokysymys. Jonkin sairauden vertaistukiryhmän parissa työskentely voi olla itselle tärkeää, jos läheinen tai tuttu on sairastanut kyseistä sairautta. Ystäväpalvelussa taas on toinen näkökulma.

Parhaimmillaan vapaaehtoistyöstä kyllä saa todella hyvän mielen, suosittelen!

Vierailija
5/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäise lähimmästä vanhainkodista tai vaikkapa seurakunnan diakonilta.

Vierailija
6/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt että juurikin tuo vanhusten ystäväpalvelu vois olla se mun juttu. Mä oon aina viihtynyt vanhojen ihmisten parissa,jo tenavasta pitäen..mummu asui meillä kuolemaansa saakka,ja hänellä kävi "ikätovereita" kylässä. Heidän juttuja oli kiva kuunnella:)

Mutta toisaalta lastenkin asiat on sydäntä lähellä..

Kiitos viesteistä; tätä täytyy todella alkaa miettimään,ja ottaa asioista enemmän selvää:)!

ap

Vierailija
7/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vanhuksia usein pelätään jne. vähän sama kuin kehitysvammaisten kanssa. Ehkä myös murrosikäiset nuoret ovat yksi ryhmä, koska he eivät ole enää söpöjä pikkulasten tavalla, mutta käytökseltään eivät aikuisiakaan.

Vierailija
8/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheiluseurat, löytöeläintalot, kaikennäköiset pienet ja suuremmatkin yhdistykset toimii vapaaehtoisvoimalla. SPR:llä on paljon erilaista toimintaa ja se on hyvin organisoitu, jos etsit jotain valmista mihin mennä mukaan, SPR on varmasti hyvä ja selkeä. SPR:llä siis on muutakin toimintaa kuin nuo ystäväpalvelut, kannattaa lueskella sivuja. Monissa pienemmissä yhdistyksissä/seuroissa taas saattaa päästä heti mukaan toiminnan kehittämiseen.

Vierailija
9/18 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa vapaaehtoistyötä, joka ei perustu ihmisten suoraan auttamiseen? Siis jotain muuta kuin ihmisten kanssa puhumista, seurana olemista ym, ehkä jotain hallinnollisempaa/teknisempää?

Olen aika syrjäänvetäytyvä luonne, joten en pystyisi noihin ihmisläheisiin vapaaehtoispaikkoihin menemään mukaan, mutta haluaisin silti voida osallistua jollain muulla tavalla.

Vierailija
10/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki haluaisin tehdä vapaaehtoistyötä, mutta en ole sosiaalinen edellisen tapaan. Eli kiinnostais muaki, löytyykö muunlaista hommaa?

Vierailija
11/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tukiperheistä on huutava pula. Siis perheistä joihin vaikeuksissa olevan perheen lapsi voi tulla viikonlopuksi tms.

Vierailija
12/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vapaaehtoiseksi.fi/

Jotkut yhdistykset etsivät esim. nettiemoja keskustelupalstoilleen.

Vierailija
13/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jossain yhdistyksissä on myös kaikenlaisia yleismies-jantusia, joiden toimenkuva ei ole olla seurana vaan tehdä jotain muita puuhajuttuja. Hmm - arvelen kyllä että suurimmaksi osaksi vapaaehtoistyö on toisten ihmisten kanssa toimimista, en usko, että täysin itsenäistä hommaa löytyy noista.

Vierailija
14/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Plan. Käännösapua, postitusapua jne. Kysypä sieltä löytyykö.

Vierailija
15/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.tuntitili.fi :) ottsvst sieltä teihin yhteyttä-

Kaikille löytyy varmasti jotain!

Vierailija
16/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huonoja kokemuksia vapaaehtoistyöstä. Tulee vain hyväksikäytetyksi! En jaksa selittää nyt tarkemmin.

Vapaaehtoistyölle on laitettava loppu tässä maassa siinä muodossa kuin se nyt pyörii. Joku telkkariohjelmakin on tulossa, jossa kysellään työn ja vapaaehtoistyön hämäriä rajoja.

Vierailija
17/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huonoja kokemuksia vapaaehtoistyöstä. Tulee vain hyväksikäytetyksi! En jaksa selittää nyt tarkemmin.

Vapaaehtoistyölle on laitettava loppu tässä maassa siinä muodossa kuin se nyt pyörii. Joku telkkariohjelmakin on tulossa, jossa kysellään työn ja vapaaehtoistyön hämäriä rajoja.

en halua vähätellä kokemuksiasi mutta itselläni taas on ihan hyvät kokemukset ja teen tälläkin hetkellä vapaaehtoistyötä. Se, mitä teen, on selvästi sovittu. Kun on rajat eikä itsellä liian naiivi käsitys siitä, mitä työ on niin silloin säilyy varmasti reilu peli. Myös se, kuinka järjestö on organisoinut työtehtävät, vaikuttaa. Mielestäni jos lähtee liikaa 'auttamisen halusta' voi idealimi kokea kovan kolauksen. Koska vapaaehtoistyö voi myös tuntua työltä, jos tulee jotain haasteellisempaa eteen tai tekee paljon. Minulla on mieli säilynyt ihan hyvänä. Mutta pitää myös itse laittaa rajat. Aina työtä ja kaikenlaista kehittämistä löytyy hyvin paljon, pitää vaan pitää itsensä maan pinnalla, että voi iloita siitä mitä tekee.

Vierailija
18/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

retkillä, askarteluissa ym. ja toimin aktiivisena luokkatoimikunnassa ja koti-kouluyhdistyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi