Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt olen minäkin törmäyskurssilla kaupunkivaunuilijoiden kanssa

Vierailija
01.12.2011 |

Aiemmin en ole oikein tavoittanut, mistä on kyse näissä "hyökkäysvaunukeskusteluissa". Nyt olen omakohtaisesti saanut kokea, miten niiden kanssa jää jalkoihin.

Olen nimittäin alkanut saatella yhtä huonojalkaista talutettavaa ja kepin kanssa kulkevaa vanhusta kaupongilla parin pisteen välistä matkaa. Matkaan sisältyy metrolla ajoa. Vanhus ei pärjää liukuportaissa, joten käytämme hissiä.

Kun hissiin mennään, vaunuilijat ryysäävät ohitsemme, vaikka olisimme olleet odottamassa hissiä heitä ennen. Kun tulemme hissistä ulos, on sisääntulijat ryysimässä hissiin kun me vasta lähdemme yrittämään siitä ulos.

Vastaanottokomitea odottaa heti uven takana, eivätkä he edes katso, onko joku tulossa poispäin kun he jo tunkevat sisään. Ja kun olen pyytänyt heitä ystävällisesti hieman väistämään, kun joudun taluttamaan vanhusta, ja tällä vielä toisessa kädessä keppi, niin emme tosiaan mahdu siitä puolen metrin raosta ulos, mikä meille mahdollisesti saatetaan tarjota. Yleensä vaunurivitö ei väitä sivulle eikä taakepäin senttiäkään.

Mä olen todella pöyristynyt vaunukansan itsekeskeisyydestä. Ja ihmettelen sitä umpimielisyyttä, jolla he varustautuvat näissä kohtaamisissa. Ei halukkuutta kommunikaatioon, ei mitään arkipäivän kohteilaisuutta, olkaa hyvä, anteeksi, kiitos.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä yleistä.

Vierailija
2/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai molemmissa päissä metroa. Kyllä kohta alan yleistää, ei tuollaisessa ole mitään puolusteltavaa.

Olemme ilmeimsesti vanhuksen kanssa astuneet kaupunkimaantieteellisesti vaunuilijoiden reviirille, joka meille ilmaistaan tuolla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että on oikein IHMISVAUVA mukana on niin suuri ylpeyden aihe, että ei tarvitse muita ottaa huomioon.

Olen itsekin kyennyt synnyttämään kaksi IHMISVAUVAA, mutta en silti ole ylpistynyt kuten osa hyökkäysvaunulaisista.

Vierailija
4/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä voi olla se, että ainakin minua stressaa matkustaa vaunujen kanssa metrossa, koska siellä on juoppoja, narkkareita ja muita yhteiskunnan luteita. Tästä syystä en ala jutella tai ole kohtelias kenellekään, koska en halua ystävystyä mahdollisen avohoitopotilaan kanssa, en vanhan enkä nuoren.

Vanhukskaverisi on yksinäisyydessään varmaan aina valmis rupatteluun ja pettyy, jos muilla on kiireitä. Sano vanhuskaverillesi, että muita ihmisiä ei kiinnosta jutella vanhan naisen kanssa, koska heillä on oma elämä ja omia ystäviä.

Vierailija
5/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen huomannut saman vaik kuljen itsekin vaunujen kans.Mä olen aina viimeisimpiä joka pääsen hissiin vaik olisin eka odottamassa.

Valitettavasti hissiiin juoksee usein ihmisiä jotka vois käyttää liukuportaita,hissi kun on vaan niin mukavampi.Mitä idempään kuljen ne hissin käyttäjät on sellaisia isoperseisiä pikkutyttöjä jotka kikattaa juostessaan kun saatiinpas hissi kaikkien nenän edestä.

Vierailija
6/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin postumme hissistä siten, että se keppi on vaakatasossa kädessäni ja sillä raivaan meille tilaa. Jos vaunukansalainen suuttuu, kun kepin terävä pää repii vaunuihin ruman jäljen, niin hymyilen iloisesti ja kysyn, miksi hän tunkeutui kainalooni.

Vierailija
7/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamme vain hissiin ja sieltä pois. Ei kohteliaat sanat kuten kiitos, anteeksi ja olkaa hyvä ole mitään rupattelua. Missä perämetsässä sinä oikein asut. Se on normaalia kaupunkikäytösä, jossa joustetaan, tehdään tilaa ja jonotetaan.

Vanhukskaverisi on yksinäisyydessään varmaan aina valmis rupatteluun ja pettyy, jos muilla on kiireitä.

ap

Vierailija
8/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamme vain hissiin ja sieltä pois. Ei kohteliaat sanat kuten kiitos, anteeksi ja olkaa hyvä ole mitään rupattelua. Missä perämetsässä sinä oikein asut. Se on normaalia kaupunkikäytösä, jossa joustetaan, tehdään tilaa ja jonotetaan.

Vanhukskaverisi on yksinäisyydessään varmaan aina valmis rupatteluun ja pettyy, jos muilla on kiireitä.

ap

Minussa on ilmeisesti jotain mikä vetoaa vanhuksiin, koska aina kun joudun silmäkkäin vanhan ihmisen kanssa, niin alkaa armoton rupattelu. Tämän vuoksi en katso silmiin ja välttelen kohteliaisuuksia. Syy: en halua että mummeli tunkee pöpöiset sormensa vauvani iholle! :( Hyi!!! Näin käy usein.

Miksi vanhaa kaveriasi pitäisi kiittää tai pyytää häneltä anteeksi, että käytän samaa hissiä kuin hänen ylhäisyytensä? Onko hän kenties hissin omistaja? Metroverkoston omistaja?

Vierailija
9/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä voi olla se, että ainakin minua stressaa matkustaa vaunujen kanssa metrossa, koska siellä on juoppoja, narkkareita ja muita yhteiskunnan luteita. Tästä syystä en ala jutella tai ole kohtelias kenellekään, koska en halua ystävystyä mahdollisen avohoitopotilaan kanssa, en vanhan enkä nuoren.

Vanhukskaverisi on yksinäisyydessään varmaan aina valmis rupatteluun ja pettyy, jos muilla on kiireitä. Sano vanhuskaverillesi, että muita ihmisiä ei kiinnosta jutella vanhan naisen kanssa, koska heillä on oma elämä ja omia ystäviä.

Et omista kaupunkia etkä metroa, joten pysy pois ihmisten ilmoilta, jos on niin vaikeaa.

Vierailija
10/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ensin melkein puskee vanhuksen kumoon niillä vaunuilla- Samaten olisi kohteliasta vähän vetäytyä taaksepäin ja väistää vähän , ettei kävisi, kuten yleensä, että keppivanhus ja minä kierrämme tämän vaunuilijan, joka seisoo kuin tatti paikallaan odottaen kärsimättömänä, että saamme hänen ylhäisyytensä kierrettyä.

Joo, selkeästi olen vähän eri sukupolvea. Minusta tuollainen tunkeminen ja tuppisuuna ryysääminen on vain kovin moukkamaista. Kyllä muut täytisi ottaa huomioon. Vinkkinä vaan, että olemassa yhtään väistämättä joudut odottamaan kauemmin kuin jos osaltasi edistäisit sujuvuutta.

Vierailija
11/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisomme siinä hissin ovella liikahtamatta ja jos emme pääse ulos ovesta, jäämme siihen. Ovi ei mene kiinni, hissi ei liiku minnekään ja vaunuilijat joutuvat odottamaan. Pyydän ystävällisesti väistämään, ja jos mitään ei tapahdu, jäämme siihen. Meillä on aikaa, vaunuilijoilla se metro jo meni. Jos vaunuilijat alkavat marista, en ole kuulevinani ja sanon vanhukselle, että ei mitään kiirettä, odotellaan rauhassa, että tulee tilaa.

Kyllä ne vaunut siitä sivuun siirtyvät, vielä ei oel kukaan kehdannut työntää meitä nurin.

Vierailija
12/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha tuli mieleen kun itse juna-aseman hissiin olin vaunujen kanssa kävelemässä (oltiin ensimmäisiä) ja takaa juoksi eteeni kovaa vauhtia toinen nainen vaunujenkanssa. sitten kun oli minun kohdallani ja näki vaununi+vauvani niin jättäytyi minun jälkeeni. (en tiedä miten ei takaapäin nähnyt koska en tosiaan ole niin leveä...) nauratti kyllä jälkikäteen kun toinen oikeasti melkein juoksi sieltä vaunujenkanssa ja sitten ei kumminkaan edes kiire ollut kun näki että olen samoilla kulkuvälineillä liikkeessä:D

mutta äitini on vähän tuollainen.. kiirehtijä. hän yleensä haluaa työntää vaunuja ja hirveellä kiireellä juoksee metrosta ulos ja yrittää päästä ensimmäiseksi hissijonoon.. itse olen pitänyt periaatetta että vaunujenkanssa mulla ei ole kiire, lähen sen verran etuajassa että se max. 5minuutin venailu hissiin pääsyssä ei ole ongelma. olen sanonut äidilleni tästä mutta taitaa nyt muutenkin olla sellanen hösääjä ettei ota opikseen. ite mieluusti menenkin sitten rullaportaita jos äitini haluaa välttämättä työntää vaunuja. en mene sinne nolostumaan äitini takia:D

Vierailija
13/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. tönäisee toista vaikka vaunuilla tai ei tajua päästää toista ulos hissistä ilman että toinen sitä pyytää, sanotaan anteeksi, tai jos vaikka haluaa mennä jonkun ohi voi pyytää tietä sanomalla:"Aneeksi". Ja että jos joku antaa tietä sanotaan kiitos.

Miksi vanhaa kaveriasi pitäisi kiittää tai pyytää häneltä anteeksi, että käytän samaa hissiä kuin hänen ylhäisyytensä? Onko hän kenties hissin omistaja? Metroverkoston omistaja?

Vierailija
14/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni taas on, että vanhukset kiilaavat hissijonossa Stokkalla, mutta metrossa ne vilkuttelevat taaperolle. 100% Stokkan yli 65-vuotiaista asiakkaista on siis huonokäytöksisiä ja 100% metrolla ajelevista harmaahapsista taas lapsirakkaita.

Kerran näin, kun Vuosaaressa joku mamma meni rattaiden kanssa poikittain hissiin eikä päästänyt somalimammaa samaan kyytiin. Vuosaarelaisista ratastelijoista siis 100% on rasisteja.

Ihan itse tutkin ja totesin kaiken tämän!

Vierailija
15/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin, kun Vuosaaressa joku mamma meni rattaiden kanssa poikittain hissiin eikä päästänyt somalimammaa samaan kyytiin. Vuosaarelaisista ratastelijoista siis 100% on rasisteja.

Ihan itse tutkin ja totesin kaiken tämän!

Ei pidä paikkaansa, koska itsekin olen vuosaarelainen ratastelija ja olen hyvin huomaavainen. Olen myös huudellut vaunujonoon että "vielä mahtuu yhdet pienet rattaat" jotta pakataan hissi mahdollisimman tehokkaasti, ja somalimammahan sieltä tuli kyytiin :-)

(Joo tajusin kyllä vitsin tässä tutkimuksesi otoksessa).

Paljon on hisseillä ja julkisilla kulkuneuvoilla ja kauppakeskusten ovissa kuljettu, ja voin sanoa, että piittaamattomia ihmisiä jotka kerta kaikkiaan eivät osaa tai halua ottaa toisia huomioon on kaikissa ikäryhmissä ja joukoissa. On olemassa tosi huomaavaisia ja kivoja vaunuilijoita ja vanhuksia ja sekakäyttäjiä (eräs puliremmi oli menossa rautatientorin metron hissillä ylös kun tulin vaunujeni kanssa kohti, ja kaikki väistivät ja sanoivat että "mee sä ensin"). Ja on olemassa käsittämättömän silmälappuisia ja töykeitä myös.

Minä olen siis muuten huomaavainen ja kohtelias ja tilaa antava, mutta ikävä puoleni on motkotus: jos joku kiilaa minun edestäni hissijonossa niin annan kiilata, mutta sanon siitä kyllä: "Ohhon, onpa siinä ihminen jonka kiire menee muiden edelle"! Ja kovaa. Isompaa lastani hävettää. Vauva ei vielä tajua.

Vierailija
16/20 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mäkättänyt ihmisille, jotka kehtasivat käyttää hissiä, johon hän tuli (ja mahtui).

Vierailija
17/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen että liukuportaista jäädään seisommaan siihen portaiden päähän. Ei yhtään tajuta sitä että minä tulen vaunujen kanssa sieltä perässä. Ja nämä seisahtajat ovat laidasta laitaan, on muita vaunullisia tai sitten ihan vaunuttomia.

Sama on tämä hissistä pois tulo, sinne on jo joku änkemässä vaunuineen sisään ennen kuin itse olen omieni kanssa päässyt pois.

Olenki usein päätynyt kauppakeskuksissa rintareppuun.

Vierailija
18/20 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että kun yritin vaunujen kanssa metroon niin ihmiset vain seisoivat edessä ja toljottivat. Oikeasti piti sanoa että voisitko väistää. Eipä sitten tullutkaan julkisillä kuljettua kuin pakolliset :(

Vierailija
19/20 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein jos oma pentusi saa tuta takaisin maailmalta joskus nuo SINUN paskat asenteesi. Lude olet sinä, senkin itseesi aivan liikaa rakastunut paskiainen.

Vierailija
20/20 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein jos oma pentusi saa tuta takaisin maailmalta joskus nuo SINUN paskat asenteesi. Lude olet sinä, senkin itseesi aivan liikaa rakastunut paskiainen.

se

Lakkaa olemasta noin ylpeä tunnoton kuspää. Elämä voi näyttää sulle vielä monenlaista, ja sen ansaitset.