Missä iässä legot vielä kiinnostavat?
Ajattelin tässä hankkia tänne meille legoja niin että voitaisiin miehen lasten kanssa viikonloppuna rakennella niistä. Mutta kuinka kauan ne ovat kivoja? Jos lapset ovat välillä 7-13 v ja poikia, kannattaako hankkia? Mielessä olisi ihan peruspalikkaa, ei valmiita sarjoja. Niillä saisi parhaiten käyttää mielikuvitusta.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (24)
osta niitä pikku legoja ne on hyviä tuon ikäisille
netistä voi tulostaa ideoita mitä rakentaa
Myös ihan niistä peruspalikoista, mutta mukana saisi olla kyllä muutakin. Isompi rakentaa lähinnä, pienempi leikkiikin tuotoksilla. Serkkupoika 14 v. rakentaa myös, mutta vain näitä ohjeen mukaisia aluksia, autoja yms.
Toiveena olisi löytää ns. suuri määrä vaikka käytettyä palikkaa. Kunhan on erilaisia osia ja paljon. Hinta nyt ei ole oleellinen vaan se, onko tässä ideaa. Luulisi ekaluokkalaisen vielä vähän rakentelevan jos saa kehitellä vaikka jotain liikkuvia vempeleitä itse.
Itse en nykyajan legoista tiedä, olin ajatellut tätä yllätykseksi niin etten voi oikein kysellä niiltä itseltäänkään mikä olisi parasta. Jotenkin näen rakentelun parempana puuhana kuin jatkuvan playstationin edessä istumisen. -Ap
42 veenä....varsinkin, jos osissa on pyöriä, ovia, ikkunoita, kattotiiliä, tuoleja
Älä osta pelkkää peruspalikkaa, ne on tylsiä
Meillä rakentaa tyttö 8 v ja poika 12 v. Äiti leikin varjolla..
On aina ollut heikkona legoihin, Ja niitä legoja on meillä paljon.
Ne on kestäviä ja saa aikaan, vaikka mitä. Ja niillä on hyvä jälleenmyyntiarvo.
On sekä tyttöjä että poika. Isommat rakentelevat jotain poliisiaemia yms. ohjeiden mukaan tai hiukan soveltaen, pienin rakentelee niistä omia juttujaan.
Ihan peruspalikoita en tuon ikäisille enää ostaisi.
Mutta hiukan mua hämmästyttää, että eikö teillä tuon ikäisillä pojilla ole vielä yhtään legoja ennestään?? :O
ennemmin kuin jotain muotisälää ja pilpaa. Legoilla leikkii aikuiset miehetkin.
4-kymppinen äiti täällä ihan innoissaan, kun sai palikat kaivaa naftaliinista ja ipanan kanssa rakennella....
Ei ole täällä viikonloppuisän luona, kyllä niillä kotonaan on. Haluaisin niitä tännekin kun siinä voisi koko porukka rakennella yhdessä.
Eli peruspalikoilla tarkoitatte niitä "tiiliä". Ja jos lisänä olisi lentokoneensiipiä, ovia, ikkunoita, ukkoja, valotiiliä (saako niitä enää), rattaita, akseleita, renkaita ja moottori (sellainen minulla oli aikanaan, sai autot liikkumaan). Mutta mistä nämä kaikki sitten löytyy? Ei sellaista laatikkoa mahda olla kaupan, jossa on vain kaikkea lisäkivaa jos jostain löytäisikin levyjä ja palikoita.
ja joo, ap myöntää olevansa tämän päivän tarjonnasta aivan pihalla kun ei ole ollut itselle tärkeä asia n. 25 vuoteen :D.
Luulen, että 13 v. ei välttämättä leiki. Riippuu aika paljon lapsesta. Oma 10-v. tytär alkaa jo jäähdytellä, mutta tytöt ehkä aiemmin näin tekeekin. Valmiita malleja on tosi haastaviakin (= aikuisillekin mielekkäitä), mutta ne ovat tosi kalliita. (Esim. Eiffel-torni, laivoja jne.)
Eiköhän tuota pelatessa näe, pitävätkö legoista?
Meillä on tuo, tykätään kovasti, lapset ovat 7v ja 10v.
http://www.lelushoppi.fi/tuotteet.html?id=1/
otsikot "lego city" ja "lego peruspalikat"
Löytyy varmasti riittävästi rekvisiittaa.
Jos tahdot jonkun epämääräisen aloitussetin, katso huuto.netissä myytäviä sekalaisia lego-kasoja.
sielta loytyy vaikka millaista palikkaa... Tykkaan Creator-sarjasta, mieheni tykkaa tekniikka-LEGO:ista ja tyttaremme (6v) on ihastunut Harry Potter-sarjaan.
www.lego.com
http://shop.lego.com/en-GB/Diagon-Alley-10217
http://shop.lego.com/en-GB/Shuttle-Expedition-10231
Niitä valotiiliä ei enää tahdo saada mistään, ikävä kyllä. Olisin valmis maksamaan kohtuuhinnan (en kuitenkaan kohtuutonta hintaa) jos niitä olisi jostain saatavilla. Ostin 1980-90 luvuilla muutaman laatokon niitä kun niitä oli vielä saatavilla. Nykyään ottaa päähän kun en älynnyt ostaa muutaman laatikon lisää...talot ja muut laitteet ovat tylsiä ilman valoja.
Kaipa sitä syö kuolemaansa saakka...
Legot, leikki läpi elämän, hyvää puuhaa lasten/perheen parissa.
Harmi että hinnat on noussut pilviin omalta lapsuus ajalta.
ei ehkä tuon ikäiset jaksa enää kiinnostua, ja sit niitä pitää olla sen verran paljon että niistä oikeesti voi tehdä jotain. City-legoja? Paljonko ajattelit satsata rahaa?
Meillä legoilla rakentaa kyllä aikuisetkin...