Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö abortin?

Vierailija
30.11.2011 |

Neljä sektiota tehty. Leikkaava lääkäri myönsi luvan viidenteen vaikkakin kohtu jo hieman ohentunut. Mutta pitäisi kestää vielä yhden raskauden. Lapsiluku oli mielestämme jo täynnä kunnes yllärivauva ilmoitteli itsestään.

Nyt sitten pohdin mitä teen...? Otanko riskin kohdun kestävyyden kanssa, plus kaikki muut kiinnikehommat jotka voivat haitata esim istukan toimintaa/kiinnittymistä. Ja viidennen sektion riskit

Vaiko keskeytän...?

Tiedän ettei kukaan voi päättää tätä puolestani, mutta olenko teidän mielestä ihan kahjo jos otan riskit ja jatkan raskautta?

Abortti olisi kova paikka, mutten toisaalta halua riskeerata omaa henkeänikään jo neljän lapsen äitinä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyä käytitte?

Vierailija
2/4 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tapahtuu, että se kohtu pettäisikin? Onko siihen mitään faktaa? Mä olen ehkä niin naiivi, etät jos lääkäri sanoo, että kohtuni kestää vielä viidennen, uskoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, vaikea tilanne kyllä. Mulla itsellä on takana kaksi sektiota ja viimeisimmässä lääkäri sanoi, että aika ohentunut oli arven kohta. Sanoi, ettei se kuitenkaan kiellä raskautumasta vielä uudelleen, sillä vaikka olisi ohutkin on mahdotonta sanoa miten se kestää seuraavassa raskaudessa. Sektion jälkeen voi seuraavassa raskaudessa kohtu revetä vaikka olisi paksukin ja hyvin parantunut. Siis se riskihän tietysti on, mutta olisi kiinnostavaa tietää prosentit, että miten suuri riski.

En pidä sua kahjona jos otat riskin, elämä itsessään on yhtä riskiä muutenkin, mutta ymmärrän hyvin tuon ajatuksen, että ottaakko riskiä jos on jo neljä lasta jotka tarvitsee sinua.

itse en aborttiin varmaan pystyisi tuossakaan tilanteessa, mutta kyllä se varmasti pelottava ja hermoja raastava raskaus olisi. Tosin mulla nyt on olleet muutenkin raskaudet riskiraskauksia keskossynnytyksiin...että siinä mielessä mä en tiedä mitään onnellisista ja helpoista raskauksista/synnytyksistä.

Mulle on esim sattunut omalle kohdalla yksi harvinaisimmista synnytyskomplikaatioista...joten nykyään tuppaan vähän ajattelemaan, että riski milloin mihinkin on aina 50/50. tyyliin jään eloon, tai kuolen, ... koska ne minimaalisen pienetkin prosentit voi aina osa omalle kohdallekkin.

Vierailija
4/4 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minullle on aina ollut lapsi llapsi aina ennen plussaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi