Soneran kytkypuhelin+sim kortti. Voiko korttia käyttää muussa puhelimessa?
Kytkyaika loppuu toukokuussa, mutta olis tarvis vaihtaa puhelin jo nyt. Käykö tuon kytkykaupan mukana tullut sim kortti siis uuteen puhelimeen, joka ei liity soneraan milläänlailla? Siis tiedän, että maksan kytkyä kyllä toukokuun loppuun asti, siitä ei nyt ole kyse.
Kommentit (20)
Liittymän käyttöönotto voi edellyttää sim-kortin vaihtoa riippuen asiakkaan
käytössä olevan sim-kortin tyypistä.
tuohon viittaat ja et edelleenkään ymmärtänyt, tuo tarkoittaa nimenomaan sitä tilannetta, jossa asiakas haluaa survoa sen korttinsa puhelimeen johon se ei fyysisiltä mitoiltaan sovellu, kuten jo aiemmin oli todettu. Kortti voi olla joko liian pieni tai liian iso, tällöin tarvitaan joko sovitin tai uusi kortti.
Kyse ei edelleenkään ole siitä, että olisi jotain tilanteita joissa operaattori velvoittaisi tai vaatisi kortin vaihtamista. Kyse on vain ja ainoastaan siitä, yrittääkö asiakas survoa korttiaan slottiin johon se ei selvästikään käy, eli asiakkaan ihan ikioman tarpeen muuttumisesta.
itse tilasin kytkypuhelimen sieltä ja otin pojalle liittymän.
Itse pidin puhelimen, poika sai vanhan puhelimeni ja tämän uuden sim-kortin.
Valitettavasti olen todennut, että nämä kytky puhelimet eivät ole laadultaan kovin hyviä. Hajoavat mielestäni nopeammin kuin muualta suoraan ostetut puhelimet....
On ihan sattumaa mitkä puhelimet menee tavis myyntiin ja mitkä kytkymyyntiin. Ja kytkypuhelimilla on ihan samat takuut kuin liikkeestä ilman kytkyä ostetuilla.
Valitettavasti olen todennut, että nämä kytky puhelimet eivät ole laadultaan kovin hyviä. Hajoavat mielestäni nopeammin kuin muualta suoraan ostetut puhelimet....
mielenkiintoinen ajatus, kun ne ovat samoja puhelimia.
Ei ne kortit mitenkään ole lukittuja, vaan puhelimet on sidottu tiettyyn sim korttiin ja kokeilemallahan se seliviää.
jolla aukaiset simkortin ja voit käyttää sitä muuallakin.
Ei vaan sitten kun olet maksanut loppuun saat koodin
jolla aukaiset simkortin ja voit käyttää sitä muuallakin.
Ei ne kortit mitenkään ole lukittuja, vaan puhelimet on sidottu tiettyyn sim korttiin ja kokeilemallahan se seliviää.
tiettyyn SIM-korttiin vaan tiettyyn operaattoriin.
meillä pojalle hankittiin uusi puhelin kun kytky hajos.
totta kait voit.. ei se puhelin mitenkään siihen korttiin sidottuna! :O Eikä puhelimet oo operaattorikohtasia.. :D
Esim Nokia on tehnyt puhelimia, joihin käy vain Soneran kortti.
Liittymää voi kuitenkin käyttää myös muissa
laitteissa. Liittymän käyttöönotto voi edellyttää sim-kortin vaihtoa.
totta kait voit.. ei se puhelin mitenkään siihen korttiin sidottuna! :O Eikä puhelimet oo operaattorikohtasia.. :D
väärässä, sillä kytkykaupassa se puhelin nimenomaan voi ja saa olla lukittuna tietyn operaattorin SIM-kortteihin. Juuri tästä on kyse SIM-lukituissa kytkypuhelimissa.
Osa puhelimista on lukittu, osa ei. Lukituksen saa purettua siinä vaiheessa, kun puhelin on kokonaan maksettu liittymäsopimuksen mukaisesti.
Lue sopimus!
Liittymää voi kuitenkin käyttää myös muissa
laitteissa. Liittymän käyttöönotto voi edellyttää sim-kortin vaihtoa.
Sopimuksessa voidaan mainita operaattorin oikeus SIM-lukita puhelin, mutta operaattori ei silti näin välttämättä tee.
Lue sopimus! Liittymää voi kuitenkin käyttää myös muissa laitteissa. Liittymän käyttöönotto voi edellyttää sim-kortin vaihtoa.
Sopimuksessa voidaan mainita operaattorin oikeus SIM-lukita puhelin, mutta operaattori ei silti näin välttämättä tee.
Puhuttiin liittymästä, ei puhelimesta...
Lue sopimus! Liittymää voi kuitenkin käyttää myös muissa laitteissa. Liittymän käyttöönotto voi edellyttää sim-kortin vaihtoa.
Puhuttiin liittymästä, ei puhelimesta...
Liittymää voi käyttää missä tahansa puhelimessa, sanottiin sopimuksessa mitä tahansa.
Kehoitin otsikossa ap lukemaan sopimuksen, jonka hän on allekirjoittanut kauppaa tehdessään. Siitä hänelle selviää häntä askarruttava asia.
Liittymää voi käyttää misssä tahansa puhelimessa, mutta se VOI edellyttää kortin vaihtoa.
Liittymää voi käyttää misssä tahansa puhelimessa, mutta se VOI edellyttää kortin vaihtoa.
Se ei edellytä ikinä operaattorin näkökulmasta kortin vaihtoa. Jos taas käyttäjä haluaa käyttää korttia puhelimessa johon se ei fyysisesti sovellu, tällöin käyttäjän omat toimet ja toiveet vaativat kortin vaihtoa.
"7. Sim-lukitus
Laite, jonka asiakas hankkii Liittymä-sopimuksen teon yhteydessä, on sim-lukittu. Laitteen
sim-lukitus tarkoittaa sitä, että laite toimii ainoastaan Minun Sonera -liittymillä, jotka on
hankittu kytkykaupalla 3G-laitteen kanssa. Liittymää voi kuitenkin käyttää myös muissa
laitteissa. Liittymän käyttöönotto voi edellyttää sim-kortin vaihtoa riippuen asiakkaan
käytössä olevan sim-kortin tyypistä.
Asiakkaalla ei ole oikeutta purkaa sim-lukitusta laitteesta ilman Soneran luovuttamaa
purkuun tarvittavaa koodia. Mikäli asiakas vastoin edellä mainittua purkaa sim-lukituksen
tai yrittää purkaa sen, asiakas vastaa kaikista aiheutuvista vahingoista ja Soneralla on
oikeus estää laitteen käyttö.
Sonera antaa asiakkaalle sim-lukituksen purkuun tarvittavan koodin asiakkaan pyynnöstä
aikaisintaan Liittymäsopimuksen määräaikaisen Sopimuskauden päättyessä.
Liittymän tulee olla aktiivisena matkaviestinverkossa ja Liittymäsopimuksen edelleen
voimassa sim-lukituksen purkuhetkellä. Muussa tapauksessa sim-lukitus voidaan purkaa
ainoastaan Sonera Kauppa -myymälöissä tai muussa Soneran määrittelemässä paikassa,
jonne asiakas on velvollinen omalla kustannuksellaan toimittamaan laitteen.
Sim-lukon purkamisen jälkeen Liittymän kanssa kytkykaupalla hankittu laite toimii myös
muilla matkapuhelinliittymillä."
Nyt taistelupari, puhukaan musta takaisin valkoiseksi.
itse tilasin kytkypuhelimen sieltä ja otin pojalle liittymän.
Itse pidin puhelimen, poika sai vanhan puhelimeni ja tämän uuden sim-kortin.
Mainitsinko, että operaattori edellyttää?!