Onko nyt liikkeellä jotain "paskatautia"??
Ihan hirveä ripuli ollut jo 3päivää enkä kestä enää tätä vessassa ramppaamista ja jatkuvia vatsakramppeja.
Kommentit (10)
Helsingissä. Iltaisin ja öisin kovat vatsakivut. Muuten päänsärkyä ja kuumeilua.
hyvinkin samanlaista tautia kuin nelosella ja vitosella
eikä oikeastaan pahaa oloakaan. Hirveä vesiripuli on vaan päällä ja siksi mietin että onkohan jotain nyt liikkeellä. Ja juu voishan sinne lääkäriinkin mennä mutta kun täällä se on niin hankalaa kun sine ei saa yhteyttä ja kun saat jonkun langan päähän niin aikoja on vasta kuukauden päähän :(
ap
Ja etelä suomesta minäkin :)
Ja meillä käväisi semmoinen taudinpoikanen, että lapsi säästyi mutta minulla ja miehellä oli ripulia useampana päivänä melkein viikon ajan. Röyhtäilyä oli myös.
tässä itsekkin olen ja miedän päiväkodissa on ollut ja työkavereitten lapsilla ollut.. nyt aikuisten vuoro :( nimenomaan paska lentää ja vatsa kramppaa ja oksettaa!!
ja samaa safkaa olen syönyt muiden kanssa joten ei ole kyseessä ruokamyrkytyskään.
ap
Hyvä tietää että muillakin on ollut tätä. Toivon vaan ettei kestä enää hirveän kauan, tässä on alkanut painokin jo tippua :(
sai jonkun vatsataudin ja kertoi työkavereiden olleen pois töistä seuraavana päivänä vatsataudin takia.
Antibioottikuuri aiheuttaa ripulia,mutta se voi myös tarttua eli vaikka ei olisi kuuria ollut,voi olla ko ripuli nimittäin lääkärit paskat piittaa siitä,että tarttuu ja on huonokuntoisille vaaraksi. Jos tosiaan monta päivää on vesiripulia,kannattais jo käydä lääkäris. Siis jos on ihan hirveää niin aina on mahdollisuus ettei ole virus vaan bakteeri,joka pitää hoitaa että menee pois.
Meillä on esikoisella ollut jo monta kuukautta. On vähintään kahtena päivänä viikossa maha sekaisin. Minä myös. En tiedä mikä vikana, vai onko sittenkään tautia, jos on jotain muuta...
Itselläni oli neljä päivää kamalia vatsakipuja (joo, joo lääkäriinkin olisi ehkä voinut mennä, mutta kun selvisin, kun paikallaan makasin), lievää lämpöä, ripuloin ja oksensin.
Olo oli aamuisin ok/siedettävä, iltapäivällä tuli ekat vatsatuntemuksset ja illat oli yhtä tuskaa.
Naapurin hoitsu sanoi, että noilla oireilla olevaa vatsatautia olisi liikenteessä (ainakin) täällä eteläisessä Suomessa.