Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tiesitkö että normi bussikuskin aamuvuoro on n. 11-12 tuntia?

Vierailija
30.11.2011 |

pari palkatonta katkoa välissä, ei ihme jos kuskin hermo joskus kiristyy väsymyksestä, valituksista, kelistä, aikatauluista, vaihtorahasta...

tavallinen aamuvuoro alkaa kuuden maissa aamulla ja loppuu kuuden maissa illalla, ainakin täällä meillä päin

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän reissulle otettiin kuskiksi firmasta eläkkeelle jäänyt pappa. Se ajoi 21 tuntia yhteen menoon. Yksi tauko oli välissä. Ja muistaakseni pari kahvitaukoa. Kyllä me vähän pelättiin ja meinasihan se kolaroida.

Vierailija
2/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäpuoli lähtee aamulla neljältä töihin ja kotiutuu jo seiskalta... ja tosiaan, palkatonta on välissä notkuumiset, kun ei osata tehdä hommaa niin, että työn voisi tehdä 8h sisään, kuten muita töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tiedä sitäkään, mitä tuo "normi" tarkoittaa tuossa kysymyksessä. Normaaliako? Siinä tapauksessa olisi kiva tietää, että minkä mittainen aamuvuoro on epänormaalilla bussikuskilla. Vai yritätkö sanoa, että bussikuskien normaali aamuvuoro on 11-12 tuntia?

Vierailija
4/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tähän tilanteeseen on jouduttu. Suorastaan vaarallista väsymyksen ym. takia.

Vierailija
5/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan itsepä jokainen työnsä valitsee.

Vierailija
6/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että kun ärsyttäviä nuo ylemmyydentuntoiset kommentit:

#itse työnsä valitsee#

Kukaan ei missään ammatissa voi tietää etukäteen ja aloittaessaan kaikkea työnkuvastaan ja aikakin muuttuu koko ajan ja työaikalait ja asetukset sekä määräykset. Sitäpaitsi kaikki olemme erilaisia yksi tykkää tehdä päivänsä pätkissä toinen ei ja yksi tykkää vuorotöistä toinen ei, jo esim. nuo edellä mainitut asiat elämä opettaa ja mieltymykset voivat muuttua.

Vierailija
7/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun olen luullut, että vain naisvaltaisilla aloilla on niin hampaattomia ammattiliittoja, että eivät kykene ajamaan jäsentensä etua.

Ehkä vaihtoehtona olisi sitten kaupanalalta tuttu osa-aikatyö, ja perhettä elättävät miehet tekevät mieluummin pitempää vuoroa kuin osa-aikaista.

Vierailija
8/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että kun ärsyttäviä nuo ylemmyydentuntoiset kommentit:

#itse työnsä valitsee#

Kukaan ei missään ammatissa voi tietää etukäteen ja aloittaessaan kaikkea työnkuvastaan ja aikakin muuttuu koko ajan ja työaikalait ja asetukset sekä määräykset. Sitäpaitsi kaikki olemme erilaisia yksi tykkää tehdä päivänsä pätkissä toinen ei ja yksi tykkää vuorotöistä toinen ei, jo esim. nuo edellä mainitut asiat elämä opettaa ja mieltymykset voivat muuttua.

ilmeisesti oli tarkoitus että nyt me kaikki srkuttelemme ja voivottelemme heidän rankkaa työtään, minä en ainakaan. Ikävä jos ärsytin, eipä ollut tarkoitukseni.

-8-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän