Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on pitkä kuukautiskierto, kestääkö raskauskin pidempään?

Vierailija
30.11.2011 |

...mietin vaan omaa kiertoani. Olen saanut molemmat lapseni kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen, käynnistettynä. Ajattelin, että jos se johtuu pitkästä kuukautiskierrosta.

En tarkoita vaan raskauden alun määritystä vaan koko raskauden kestoa... kun on pitkä kierto, lapsikin on mahassa pidempään. Onko ihan hölmö ajatus?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat syntyneet ennen laskettua aikaa.

Vierailija
2/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määritys vaan tosiaan on silloin vaikeampaa ja jos olet tullut raskaaksi vasta kierron loppupäivinä - ovulaation ajankohtahan vaihtelee suuresti säännöllisen kierronkin naisilla - se la on helposti määritelty liian aikaiseksi verrattuna todelliseen sikiön kehitysvaiheeseen.

Sinun kk-kiertosi ei vaikuta vauvan kehityksen tahtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mietin vaan omaa kiertoani. Olen saanut molemmat lapseni kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen, käynnistettynä. Ajattelin, että jos se johtuu pitkästä kuukautiskierrosta.

En tarkoita vaan raskauden alun määritystä vaan koko raskauden kestoa... kun on pitkä kierto, lapsikin on mahassa pidempään. Onko ihan hölmö ajatus?

en ole asiaa tuolta kantilta ajatellut. En kyllä usko, että raskauden pituus liittyy millään tavalla kierron pituuteen.

Vierailija
4/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määritys vaan tosiaan on silloin vaikeampaa ja jos olet tullut raskaaksi vasta kierron loppupäivinä - ovulaation ajankohtahan vaihtelee suuresti säännöllisen kierronkin naisilla - se la on helposti määritelty liian aikaiseksi verrattuna todelliseen sikiön kehitysvaiheeseen. Sinun kk-kiertosi ei vaikuta vauvan kehityksen tahtiin.

Vauvan kehitys on samanlaista äidin kierrosta riippumatta. Mutta pitkässä kierrossa ovulaation ajankohta voi poiketa ns. normaalin kierron ajankohdasta jopa tuon pari viikkoa, jolloin laskettu aika ei välttämättä täsmää.

Vierailija
5/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo ekassa ultrassa arvioitiin 16 vuorokautta nuoremmaksi raskaus, kun mitä kuukautisten mukaan oli. Neuvolassa ei aluksi haluttu muuttaa aikaan. Jouduin eri syistä ultrattavaksi 9 kertaa raskauden aikana, ja ensimmäisen ultran arvio piti paikkansa ( oletetusti ultra rv7+3, oikea aika oli 5+1, ja ultrassa runsaan, ryöpsähtellevän verenvuodon takia, epäiltiin keskenmeosta. Yllättäen sikiö jatkoi kasvuaan)

Vierailija
6/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin otsikon "Jos on pitkä kuukautiskierto, kestääkö roskakuski pidempään?" ja kiinnostuneena tietty avasin... :D

Vierailija
7/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin otsikon "Jos on pitkä kuukautiskierto, kestääkö roskakuski pidempään?" ja kiinnostuneena tietty avasin... :D

Vierailija
8/8 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oman laskuni mukaan oli vain päivän myöhässä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi