Lue keskustelun säännöt.
Lähihoitaja-opiskelijan työharjoittelukokemuksia päiväkodista:
29.11.2011 |
Olen siis ensimmäisellä jaksolla ja päiväkodissa. Olen aivan pöyristynyt, siitä, että siellä on aivan KÄSITTÄMÄTTÖMÄN huono käytöksisiä lapsia!! Eivät kuuntele/usko, mitä aikuiset sanoo, kaikille aikuisille haistatellaan/purraan/potkitaan/lyödään/ym mukavaa.
Siis kamalaa! Itse muistan omilta tarha-ajoiltani, että aikuiselle ei TODELLAKAAN väitetty vastaan, joka ikisesta asiasta!! Olen 27 ja noin 25 vuotta on omista ajoistani..
Kertokaas, että miten nykyän ei lapset kunnioita aikuisia enää tippaakaan?
-opiskelija
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Opiskelijana/ vasta valmistuneena ei todellakaan ole aina helppoa soluttautua joukkoon. Tulee tunne siitä, että joko olet liikaa tai liian vähän, mutta sopivaa välimuotoa ei ole. Jos olet luonteeltaan rauhallinen ja haluat aidosti olla lapsille läsnä, tällöin olet negatiivisessa merkityksessä lempeä. (Ihankuin tälläinen ihminen ei muka pärjäisi alalla? Lisäksi on ollut samassa paikassa kuitenkin vakkareita, jotka ovat niitä niin sanottuja "lempeitä", mutta heistä ei ole puhuttu mitään) Jos taas korotat ääntä ja haluat pitää kuria, liian herkästi olet tällöin liikaa.
Lisäksi jos et tee jotain asiaa oikein (varsinkin tämä) tai jos satut onnistumaan jossain, ei mene kauaa kun koko talon jokainen työntekijä on saanut kuulla asiasta 24h aikana kahvihuoneessa juoruilujen lomassa.
Olisi mielenkiintoista kuulla, onko muilla ollut samaa.