Minkä ikäisenä menit päivähoitoon?
Menin 2kk iässä 70-luvulla.
Kommentit (28)
menin perhepäivähoitoon ja olin samalla hoitajalla koulun alkuun asti. Äitini oli yksinhuoltaja. Hoitotäti perheineen oli mulle tosi tärkeä...
3kk:n ikäisenä ihanalle hoittädille joka hoiti minua ainoana hoitolapsenaan koulikään asti, vielä ekalla ja tokalla luokalla kävin hänen luonaan iltapäivisin "hoidossa". Suhteemme säilyi mielettömänä hänen kuolemaansa asti. Sanomattakin on selvää että hänestä muodostui minulle tärkein aikuinen kun elin väkivaltaisessa alkoholin huuruisessa perheessä jossa vanhemmat kyllä erosi mutta meno jatkui silti.
neljä vuotiaana olin tosin vuoden äidin ja pikkuveljen kanssa kotona. mutta ihan kelpo mustakin on tullut.
Tuo oli periaatteessa kaksivuotinen eskari, mutta pääsin sinne jo vuotta aikaisemmin...
kahdella eri tädilläni olen ollut hoidossa 4-6 vuotiaana kun vanhemmat olivat töissä. 80-luvun puolivälissä tämä.
Mummo hoiti mutta kävin seurakunnan kerhossa. En tiedän milloin äiti meni töihin mutta tuskin olin enää kovin pieni eli ehkä joku 2-3 vuotias. Tuo oli 70-80-lukujen taitteessa
6-vanhana menin puoleksi vuodeksi perhepäivähoitoon ennen koulun alkua. En ole siis käynyt eskaria.
Sitä ennen olen kyllä käynyt kerhossa mutta ei ole minkäänlaista käsitystä kuinka usein sitä oli ja montako tuntia kerrallaan.
Olen syntynyt 80-luvun alussa.
Olin kateellinen kavereilleni, jotka saivat olla tarhassa, askarrella ja tehdä kaikkea kivaa. Niillä oli kivat tädit, jotka halailivat kun kohtasivat kadulla..
Olin kateellinen kavereilleni, jotka saivat olla tarhassa, askarrella ja tehdä kaikkea kivaa. Niillä oli kivat tädit, jotka halailivat kun kohtasivat kadulla..
Ja ihan sama kokemus, tylsistyin kotona, kun veli meni kouluun, ja äiti ei todellakaan tehnyt mun kanssani mitään. Kävin kerhossa ja harrastuksissa, mutta tosi sosiaalisena lapsena ne ei riittäneet. Olen aina nauttinut väkijoukoissa olemisesta.
Nyt mulla on 3 lasta, ja kaksi heistä on sellaisia, että eivät todellakaan tykkää päiväkodista ja yksi on kaltaiseni.
Asuin maatilalla 60-luvulla