Paljonko teidän perhe käyttää rahaa joululahjoihin?
Kommentit (20)
En ikinä laske kuinka paljon menee. Ehkä tonnin verran.
laskutoimituksia niin menee varmaan jotain 250e (kaksi omaa lasta sekä kaksi siskon lasta).
Lapsia on neljä, pyritään pitämään lahjat siinä 70 e:ssa per lapsi, jolloin jää sitten pari sataa muutamaan muuhun pieneen lahjaan ja johonkin pieneen itselle ja miehelle.
Aikuisille ei osteta ja lapset saa niin paljon muualtakin, ettei viitsi. Kummilapsi ja ukko saa jotain pientä. Jouluruokiin menee 0 € ja silti kaikkea on yllinkyllin!
3 lasta, joista 1 haluaa temppupyörän, toinen lumilaudan ja kolmas ei vielä tiedä mitä
Ostan vain viidelle lapselleni, joista osa on jo opiskelijoita. Miehen budjetista ei ole mitään hajua.
yleensä niitä vaan ei tule kovin tarkkaan laskettua
Vielä muutama lahja olisi ostamatta. Lahjoja on ostettu neljälle omalle ja 11 vieraalle lapselle.
tulee perjantaina reilu 2500e ja se kaikki menee tavalla tai toisella joulun viettelyyn. Läheisiä lapsia, joille lahjan hankin, on 19 ja omia 3. Lisäks vähän kystä kyllä. Itselle en osta yleensä mitään, nyt tekis vähän mieli.
Mitä joulubudjetteja! Itse käytän lahjoihin / lahjojen materiaaleihin noin 100 e, ja lahjan annan miehelleni, 2 lapselle, n.10 sukulaiselle! Paljon itsetehtyjä lahjoja..
ja kaikki kummien ja kummilasten lahjat ja meidän aikuisten. Ollaan 5 henkinen perhe.
menee pelkästään sukulaisten, sukulaislasten ja kummilasten lahjoihin. Musta se on paljon, vaikka me ei mitään kauhean kalliita lahjoja harrastetakaan. Tässä ei vielä mukana oman perheen eikä omien lasten lahjat.
Meillä on esim. yhdet sukulaislapset, joilla on ihan kaikkea. Sellaista juttua ei kuvastoissa ole, mitä heillä ei olisi. Silti heille on väkisin ostettava jotain, lapset ei ilahdu mistään (niin kallista ja ihmeellistä en pysty ostamaan, että ilahtuisivat suuresti) ja rahaa palaa ihan turhaan...
En tiedä, miten tätä lahjojen ostorumbaa voisi vähän järkiperäistää. Vaikea sanoa, että ei osteta mitään, kun aina on ostettu. Me ollaan miehen kanssa yritetty esittää, että aikuisten kesken ei tarttisi ostaa lahjoja, mutta ei mene läpi.
N. 400 e sis kaikki(omat 2 pientä lasta, 4 muuta lasta, 7 aikuista, lahja yhdelle pariskunnalle; toisillemme emme osta)
Miehelle ja itselleni ostin liput konserttiin yhteensä reilu 100 euroa ja ostan vielä miehelle vaatetta sekä jonkun dvd:n eli yhteensä menee ehkä 150 euroa.
Kahdelle sukulaislapselle menee yhteensä 100 euroa.
Kolmelle tuttavaperheen lapselle menee noin 60 euroa.
Anopin lahjoihin menee 60-80 euroa. Vanhempieni lahjoihin 60-80 euroa. Siskoni lahjaan meni 35 euroa ja veljelleni ja vaimolleen noin 40 euroa.
Kahdelle työkaverilleni ehkä yhteensä 40 euroa.
Yhteensä siis lahjoihin 895 euroa. Suurimman osan olen siis jo ostanut. Budjetin piti olla 600 euroa, mutta omien lasten lahjat menivät reilusti yli budjetin, kun isommalle piti olla 150 euroa ja pienemmälle 100 euroa, mutta nyt isompi oli jopa 250 euroa, pienempi 150 euroa. MIehellekin olen yleensä ostanut vähemmän kallista.
Tämän päälle vielä jouluruoat ja -juomat noin 150-200 euroa. Huh!
Mieheni lahjoihin 150 e
Lapsille (2 täysi-ikäistä) yht. 200 e ja saavat useita lahjoja sukulaisilta
Kummilapselle 90 e
Anopille ja mun isälle yht. 120 e
Kavereille pikkulahjoja; viinipulloja, kukkia, suklaata.. ehkä yht noin 80 e.
Omat 3 lasta: yht. 700e.
Lasten isovanhemmat: 100e.
Kummilapset: 50e
Sukulaislapset:200e
Saavat lahjoja n. 500 e euron edestä mummeilta ym. sukulaisilta yhteensä.
minun lahjaani meni 600e
miehen 500e
kummilapselle 200e
kavereille yht. 300e
appivanhemmille lahjat 150e
varmaan menee noin 2000e koko jouluun (viemiset appivanhemmille, viinit ym).
Meillä menee joululahjoihin:
-170 euroa (omat lapset)
-70 euroa (kummilapset)
-15 euroa (sisarusten lapset)
-30 euroa (lähipiirin aikuiset)
tarkalleen. Ei olla oikein keritty miettiä mitä ostetaan, mutta n.300-500€ saa riittää.