Töihin kuuden kotiäitivuoden jälkeen
Oma tilanteeni on siis otsikossa kuvailemani kaltainen, kuusi vuotta on vierähtänyt lapsien (3kpl) kanssa kotona ja nyt vihdoin tuo pieninkin alkaisi olla sen verran isompi että raaskisin nuo kaikki laittaa päiväkotiin. Mutta hirvittää jo nyt - palkkaako kukaan minua, valmista työpaikkaa kun ei ole odottamassa.
Olisi siksi kiva kuulla muiden vastaavassa tilanteessa olleiden kokemuksia, löytyikö oman alan töitä ja kestikö työnhaku ihan tuhottoman kauan yms. Kiitos etukäteen! :)
Kommentit (6)
ihan ensimmäisenä itse jännitän tuota että pääseekö edes yhteenkään työhaastatteluun. :/
-Lisää kokemuksia kellään? :)
Kyllä se onnistuu. Aktiivisuus ja osaamisen päivittäminen ovat avainsanoja. Riippuu alastasi, miten kauan joudut etsiskelemään mutta oman kokemukseni mukaan se miten lastenhoito on järjestetty, kiinnostaa työnantajia; esim. juuri se joustavuus miten on mahdollisuus niitä työaikoja ja yllättäviä tilanteita (ylityöt, tuuraus jne.) järjestää. Yritä ihmeessä ja ota jokin aikatavoite, joka sopii elämäntilanteeseesi millä aikavälillä pitäisi löytää oman alan töitä, ja jos ei, niin sitten on aika laskea rimaa (alkuun) esim. hakeutua työvoimatoimiston kautta työharjoittelijan nimikkeellä kiinnostavaan paikkaan - jossa kun homma toimii, edessä varmasti saattaa olla jatkuva työsopimus.
Onnea tiellesi! :)
ihanan rohkaisevasta viestistäsi!
Lastenhoidon suhteen minulla on siitä kiva tilanne, että mies on rohkaissut että nyt on minun vuoro keskittyä työntekoon. Lapset siis menevät päiväkotiin, mutta mies on (joustavan työaikansakin vuoksi) luvannut olla se joka hoitaa mahdolliset / todennäköiset sairaslomapäivät ja aikaiset hoidosta haut. Kotijoukkojen tuki on siis hyvä ja tarvittaessa isovanhemmiltakin uskoisin saavamme apua. Oma ammatillinen itsetunto vaan on heikentynyt kovasti kotona vietettyjen vuosien aikana!
-ap
Osaatko vielä niitä juttuja mitä olet opiskellut?
En halunnut oman alan töitä, tuli ruokaa laitettua kotiäitivuosian ihan tarpeeksi ;)
Menin kauppaan, kysyin myymäläpäälliköltä hommia, sain töitä ja nyt olen vakkari.
mä olen saanut ainakin työhaastattelukutsuja, onhan sekin jotain :) Olen ollut kotona 5,5 vuotta ja nyt alan etsimään töitä, tosin osa-aikatöitä, koska en halua että lapseni ovat koko päivää päiväkodissa.
Tarkoitus olisi kuitenkin tehdä töitä kotona, niin ettei lapsien tarvitse olla yksin kotona koulun jälkeen tai lomilla.