tiedättekö tunteen, kun...
ei ole varaa tehdä töitä. Suututtaa ja itkettää :( Tänä aamuna innoissani kysyin yhtä pätkätyö paikkaa. En kuvittele rikastuvani pätkätöillä, mutta onhan se kiva välillä päästä pois kotoa, kun lapsetkin on jo koulussa.
Päivän aikana mulle on valjennut että ei ois pitäny suostua töihin. Joulu menee penniä venyttässä.
Edelliset päivärahat sain 23.11. palkka tulee vasta 30.12. ja soviteltu päiväraha tulee, jos "hyvin" käy 11.1. Töissä olen 7.-16.12.
Huomenna pitää soittaa esimiehelle ja kysellä saisinko palkkatodistuksen ennen joulua, jos en saa, ni mun on peruttava töihin meno, koska mulla ei ole varaa tehdä töitä
Kommentit (5)
mutta jos se tuosta on kiinni, kerro esimiehelle tuo, ja sopikaa, että antaa osan liksaasta ns kottina... järjestelyasioita.
hae nyt ekaksi ne viimeisenä päivänä.
koska jos otat vastaan työn, niin haet soviteltua vasta vika päivä joulukuuta, joulukuulta.
siksi päiväksi tarvit sen palkkatodituksen, jonka tietenkin saat jos 16.12. loppuu duuni.
sovitelut ja palkka on muuten aina yhdessä enemmän kuin sun pelkkä päiväraha, tiedoksi...
ja siis soviteltua haet aina kuukauden pätkissä kuukauden vika päivänä
Pikku työn pätkiä ei kannata ottaa kun siinä joutuu kuseen!
Kumma kun politikot ei tätä tajua vaan puuhastelee sen parissa että ihmisten pitäs olla seitsenkymppiseks töissä
Kansalaispalkka kehiin ja byrokratia alas
jos saa asumistukea. Asumistuki kun putoaa kun tienaa enemmän.
mut samassa veneessä ollaan, teen pätkätöitä, ja joskus on tosiaan sellainen tilanne, etten voi parin päivän keikkaa ottaa, jos sen takia soviteltu päiväraha siirtyykin monta viikkoa eteenpäin... ja se tosiaan välillä siirtyy, kun sitä palkkakuittia odotellaan...