Maidon erittelyä ja ei raskaana
Onkos kenelläkään tällaisia kokemuksia? Ehkäisy on ollut sama jo 8 vuotta (nyt 31v.)ja mitään tällaista ei ole aikaisemmin ollut. Poika on jo kohta 9 v. Kävin perjantaina lääkärissä ja otettiin verikoe, jolla mitataan prolaktiinin määrä veressä. Vastaukset tulevat aikaisintaan huomenna.
Olen kohtuudella lukenut jo kaikenlaista netistä, mutta nyt kaipaisin mahdollisia kokemuksia.. eli jos jollakulla on ollut samaa niin onko tuloksena ollut plussa vai prolaktinooma?
Menkkojen pitäisi alkaa tänään ja ovat olleet melkein kellon tarkat tähän mennessä.. Ihan vielä ei ole ainakaan menkkoja kuulunut. Toisaalta vauvahaaveita tulevaisuudessa on ja plussakaan ei haittaisi. Lähinnä pelottaa ettei tämän vaivan takia tule enää raskaaksi.
Kommentit (10)
Sanoi lääkäri... hormonaalista, kun molemmin puolin erittävät..
-ap-
Miten olisi tutkimus?
No oma on henkesi.
Rinnat EI eritä ilman syytä ja syöpä on syy.
...vaan aivosyöpä, joka vaikuttaa aivolisäkkeeseen josta lähtee prolaktiinineritys.
Mutta eipäs nyt hätäillä. Prolaktinooma ei aina ole vaarallinen. Lisäksi prolaktiinitasoa voivat kohottaa ainakin kilpirauhasen ongelmat ja jotkut lääkitykset.
kilpirauhasongelmiakaan en tiedosta... mutta sitä ei ole vielä tutkittu.. Mutta joo, alan hyväksymään sen ajatuksen, että päässä jokin häiritsee tuotantoa, ennenmmin kuin olisin raskaana. Rintasyöpää se tuskin kuitenkaan on...
-ap-
Se VOI olla syöpä, eikä sitä silmämääräsesti pois suljeta!
Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Kaveri kuoli 16- kesäsenä syöpään, sukulainen 5- vuotiaana. Eihän sinulla mitenkään voisi olla syöpää.
Mikä sinulla sitten on? Erite rinnasta ON yksi oire syövälle. Laitoin linkinkin, ei ole vaan minun jorinaa vaan vakava asia.
Mikään "pään häiriö se ei ole". Rinnat ei tuota nestettä noin vaan.
Lääkärin hoidossa tässä nyt jo ollaan ja kaippa se syöpä (kasvain) sieltä varmistuu ajan kanssa... oli sitten kasvain hormonia tuottavassa elimessä aivoissa tai rinnoissa...
-ap-
Mikä sinulla sitten on? Erite rinnasta ON yksi oire syövälle. Laitoin linkinkin, ei ole vaan minun jorinaa vaan vakava asia.Mikään "pään häiriö se ei ole". Rinnat ei tuota nestettä noin vaan.
"Pään häiriö" josta tässä puhutaan ON juuri kasvain. Ole sinä hiljaa kun et ymmärrä mistä puhutaan, ja etenkin lakkaa huutamasta. Perhana.
Tekstiä saa korostaa, ei se ole huutamista jos lauseen sisällä korostaa jotain.
Itse hakeutuisin toisen lääkärin tutkittavaksi kuin hyväksyisin sen että syöpä kehittyy ongelmallisemmaksi.
Mutta miten vaan. Paljoa muuta vaihtoehtoa sinulla ei tässä ole.
Menkat alkoi ja edelleen erittää maitomaisia tippoja
-ap-
Ei maitoa erity alkuraskaudessa. Itselläni on monta lasta pienilläkin ikäeroilla ja maitoa ei tule noin vaan raskaanakaan.
Syövän takia rinnat saattaa vuotaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rintasy%C3%B6p%C3%A4