MITÄ EHKÄISYÄ KÄYTÄTTE, MIKSI?
Kommentit (16)
kolmannen lapsemme jälkeen. Ei haluta enää lapsia, mutta seksielämältä halutaan toimivuutta ja että ehkäisy olisi varma ja yksinkertainen. Näin se on ollutkin jo 8 vuotta.
on vasektomia. En kestäisi enempää raskauksia (ja mulle oli vaikea löytää sopivaa ehkäisymuotoa) ja mies ehdotti tätä sitten.
Koska kuukautiset ei ole synnytyksen jälkeen (6kk) säännöllistyneet ja ei ole lupaa hormooneja ennen sitä alottaa..enkä kyllä tahtoisikaan vielä.
Jos ei vielä ensvuen alkuunkaan kuulu toisia menkkoja niin sitten voi jäädä kortsut ja keskeytykset pois. Kyllä toinen lapsi voi tulla.
Sen jälkeen sitten vois hommata kierukan,
Haluan mahdollisimman varman ehkäisyn ja olen huono muistinen. Kapselin tiesin varmaksi ja helpoksi ja valitsin sen lapsen jälkeenkin vaikka kierukkaa tarjottiin.
syyt:
1. e-pillerit unohdan ottaa
2. ehkäisyrengas ei käy minulle
3. kierukkaa en halua, enkä kapseleita, laastareita (2 viimeista epäonnisen ehkäisydengaskokemuksen jälkeen)
meillä on siis kaksi lasta ja ollaan tosi nuoria.. itelleni ei tod. suostuttais varmastikkaan tekemään mitään sterilisaatiota ja mieskin 26v ei halua, koska ei tunnu hänen mielestä oikealta tehdä niin. vaikka sanookin ettei itsekkään halua enempää lapsia.. :/
hormonit ei tunnu mullekkaan sopivan :( kuparikierukka pelottaa???
Koska kuukautiset ei ole synnytyksen jälkeen (6kk) säännöllistyneet ja ei ole lupaa hormooneja ennen sitä alottaa..enkä kyllä tahtoisikaan vielä.
Jos ei vielä ensvuen alkuunkaan kuulu toisia menkkoja niin sitten voi jäädä kortsut ja keskeytykset pois. Kyllä toinen lapsi voi tulla.
Minulle laitettiin kierukka kun vauva oli 5 kk eikä minulla ollut vielä kuukautisia. Ei sanottu mitään että pitää odottaa että kuukautiset tulee. Kyllä ne sitten tuli mutta ei ilman kierukkaa!
Koska mulle ei käy yhtään mikään naisille suunnattu ehkäisykeino(sterilisaatiota lukuunottamatta), ei pillerit, renkaat, laastarit, kapselit, kierukat (ei, ei kumpikaan) jne.. Pessaarit jne on taas sen verran vaivalloisia (pitää asentaa tietty aika ennen yhdyntää paikalleen, ja ollaan sen verran spontaaneja että ei ole hyvä) että siitä luovuttiin muutaman kokeilun jälkeen.
Nyt on siis kondomi.
Minulle laitettiin kierukka kun vauva oli 5 kk eikä minulla ollut vielä kuukautisia. Ei sanottu mitään että pitää odottaa että kuukautiset tulee. Kyllä ne sitten tuli mutta ei ilman kierukkaa!
Eikä halua ravata lääkärissä sitten sen kierukan takia (joo joo, sen voi ottaa itsekin pois, mutta silti). Kuten tuo kirjoittaja kirjoitti, ensi vuoden puolella olisi jo toinen lapsi tervetullut.
Sisälukutaitoa kiitos.
Sen takia, ettemme varmaan saisi kumpikaan piuhojen katkaisua (ainakaan minä ikäni vuoksi) enkä halua tunkea itseeni ylimääräisiä hormoneita tai esineita (kierukka, pillerit tms.).
tehty vasektomia. Siksi ettei tulisi enempää lapsia.