Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nonni, sit olis taas ostettava lahjat 9 kummilapselle...

Vierailija
27.11.2011 |

Voi miksi VOI MIKSI minut on pyydetty aina vaan kummiksi, vaikka olen kaikille sanonut, että en halua, enkä jaksa, enkä pysty olemaan enää yhdenkään lapsen kummi!??

Ihan kauheethan tämä on sanoa, edes nän anonyymisti, mutta mä en halua käyttää mun rahoja vieraisiin lapsiiin.

Anteeks nyt vaan, mut mä en oikein edes tykkää lapsista, jotka eivät ole mulle sukua.

Siis pidän heistä kyllä, mutta he eivät merkitse mulle mitään.

Voinko olla ostamatta mitään? Menee hirveesti rahaa noin moneen lahjaan ja sit kun on melkein joka kuukausi jollain synttäritkin jne.

Ymmärtääkö mua kukaan???

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni mietityttää, kun jollain kuusikin kummia eli taitaa kärsiä kummius inflaation. Meidän lapsilla kullakin 2-3 kummia.

Oletko kaikkien lasten sylikummia? Mietin vain, että vosiiko niitä kummilapsia erotella sen mukaan, että miten monta ja läheistä muuta kummia heillä on eli voisitko hoitaa joidenkin kummiuden pienemmillä lahjoilla?

Vierailija
22/27 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina sellainen käsitys et vain kuninkaallisilla on paljon kummilapsia ja taviksilla on vain 1 jos sitäkään.

Miten voi tahtomattaan joutua melkein kymmenen ihmisen kummiksi???? Mua on pyydetty kerran ja silloinkin kieltäydyin niin kohteliaasti kuin pystyin ja osasin ja kyllä se mamma on ystävänä pysynyt vaikken suostunut.

Nyt ei sit tartte ostaa lahjoja kuin omalle lapselle.=D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kopioit kortin ja lähetät sen kullekin omana kopiona. Ei ne sinne Afriikkaan mene tarkistamaan, montako vuohta oikeasti ostit.

Ostat yhen elukan kaikille yhteiseksi tai sit lähetät kaikille joulukortin johon kirjoitat lahjoittaneesi lahjarahat hyväntekeväisyyteen.

Ja sen mukaan millainen perhe kummilapsella on kirjoitat lahjoititko kenties afrikkaan lapsille,aasiaan pandoille vai kotimaan köyhille.

Kukaan ei koskaan saa tietää annoitko mitään kellekään.

Vierailija
24/27 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on antaa yhdessäoloaikaa.

Näin niinkuin äidin näkökulmasta.

Mä itse en tunne kummejani lainkaan, vaikka aina heiltä jouluna ja synttärinä olen lahjat saanut.

Surettaa, sillä olisi mukavaa, jos esim. kummitätini olisi sellainen "luottohenkilö", jonka kanssa voisi keskustella.

Vierailija
25/27 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lahjakortti metsäretkelle (ostat evääksi mehua ja leivot pullaa). Eikä ole pakko antaa mitään (meillä kolme lasta ja vain yksi kummeista muistaa lahjoin)

Vierailija
26/27 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet sitten ole osannut kieltäytyä, vaikka noin monta kummilasta on jo entuudestaan, eikä pätkääkään kiinnosta. Me ainakin pyydettiin kummeja tehtäväänsä kirjeitse ja kerrottiin, että ymmärretään hyvin, mikäli ei ole halua/mahdollisuutta alkaa tehtävään. Kaipa kaikki vanhemmat käsittävät, että kummin tehtävästä voi kieltäytyäkin, joten ei pitäisi olla vaikeaa.

Mutta muutenkaan en pidä itse kummeja minään lahjakoneina ja ymmärrän kyllä, mikäli lapselle ei ole varaa ostaa lahjaa. Lähetä kortti lapselle - meillä ainakin on ihanan spesiaalia jos lapsi saa kortin omalla nimellä. Ei sitä kummin lahjaa jää kukaan jouluna kaipaamaan kaikkien lahjojen joukosta kuitenkaan. Ja jos lahjan välttämättä haluat antaan, niin pienelle lapselle lahjaksi riittää joku ale-kirja ja isommalle vaikka Mäkkärin/Tiimarin lahjakortti. Molempia saa viitosella, jos rahat venyy sellaiseen summaan?

Vierailija
27/27 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes kuulu kirkkoon, mutta haluaisin nyt muistuttaa sekä vanhempia että teitä onnekkaita, joita on pyydetty kummeiksi. Tosiaan kummin tehtävänä ei ole olla jonkinlainen automaattinen lahjakone joka syytää rahaa ja lahjoja merkkipäivinä. Kummin tehtävänä on kasvattaa ja opettaa lasta kristillisessä elämässä ja tavoissa. Eli viekää ne kummilapsenne kirkkoon sen sijaan että pähkäilette miten paljon rahaa käyttää lahjoihin.