112 hätäkeskus ei anna apua
yritin saada poikaystävän ulos asunnosta,ei onnistu ei....kaikkeni yritin,sanoa,huutaa,taluttaa ei mikään auta!Uhkas lyödä,kun ohjasin ovelle päin.Viimeinen yritys....hätäkeskus....Haloo? kuinka voin auttaa? Jaaha...ei me kuule joka parisuhteeseen voida tulla välejä selvittään.
Aha...no ei mitään.Soitin uudestaan ja uudestaan,tilanteet alkoivat olla väkivaltaisia,ja meillä pieni vauva.Lopulta sain äijän ulos,avaimia ei jättänyt,mutta sain pakkattua rauhassa tavarat(ei tarvinnut pitää makuuhuoneen ovesta kiinni)ja lähdin pois.
Kuinka hätäkeskus voi reakoida näin?
Kommentit (46)
hätä on kun et enään itse voi puhua.Mieluummin pahasti hakkattuna tai tapettuna.
Kyllähän näitä on nähty ja kuultu,itsekin olen soittanut naapurin puolesta,kun vauvalla oli kuumekouristuksia.Mitä sanoi hätäkeskuksen nainen; Sano sille äidille että on hiljaa! Ei ollut hiljaa ei,mutta ambulanssi tuli kuitenkin.....sillä kertaa.
vastaako lauantaisin?
ongelmat harvoin syntyvät hetkessä. Näin ne myöskään harvoin tarvitsevat akuuttihoitoa lauantaisin. Ja nyt on kyllä sunnuntai.
Akuuttihoidon antaa poliisi, häken kautta. Nyt sille ei ollut tarvetta.
Soitin häkee:n ja eivät suostuneet lähettämään apua koska en osannut kertoa kuin tien nimen, en numeroa minkä kohdalla onnettomuus on tapahtunut. Lähimpään taloon oli matkaa ja ulkona kaamea lumipyry. No siinä sitten ihan jäässä kävelin 2 km talolle jossa onneksi oltiin kotona ja sain sen talon numeron niin suostuivat lähettämään poliisin.
vastaako lauantaisin?
ongelmat harvoin syntyvät hetkessä. Näin ne myöskään harvoin tarvitsevat akuuttihoitoa lauantaisin. Ja nyt on kyllä sunnuntai.Akuuttihoidon antaa poliisi, häken kautta. Nyt sille ei ollut tarvetta.
mutta ei ollut tarvetta,vaikka meillä pieni vauva ja mies humalassa riehuu?Sanoin sille päivystäjälle,että jos olisi toinen mikä tahansa vaihtoehto en soittaisi, mutta nyt hätä oli kova ja pelko myös.Kuinka paljon pitää tapahtua,että saa apua?Mulle lyötiin luuri korvaan.
avun lähettämisen tarpeesta tekee hätäkeskuspäivystäjä. Et sinä enkä etenkään sinun kuvauksesi perusteella minä tai tämä palsta.
Tyydymme siis häke-päivystäjän tekemään arvioon.
pahoinpitely on asianomistajarikos eli nainen voi tehdä rikosilmoituksen seuraavana päivänä mutta ei pahoinpitelijä saa mitään raipparangaistusta sillä sekunnilla ja varsinkin jos ei voi olla vaaraksi, niin eivät ota talteen. Eli totuus ei ole se, että "mies selvisi puhuttelulla" vaan että poliisit ottivat häneltä tiedot ylös ja asian käsittely jatkui mahdollisesti myöhemmin. Ja he eivät tarvinneet sinulta mitään todistajanlausuntoa koska asiassa ei ollut mitään epäselvää.