Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun käsissä on?!

Vierailija
27.11.2011 |

Soitan kyllä huomenna työterveyslääkärille aikaa, mutta ajattelin nyt vain kysellä täältä mielipiteitä ja kokemuksia.

Noin 1,5 kuukautta sitten menin uuteen paikkaan uinninvalvojaksi. Viikon parin jälkeen ilmestyi sormiini ja hetken päästä kämmeniinkin näppylöitä. Ne eivät olleet vesikelloja, mutta melkein niinkuin olisi nokkonen pistänyt. Sormenpäistä nämä näppylät olivat todella kipeitä. Lopulta iho alkoi mielettömästi kuivumaan ja kesimään pois. Nyt ollaan siinä pisteessä, että muutaman päivän ajan sormenpäät ovat olleet todella arat ja iho on alkanut niin pahoin halkeilemaan, että sormenpäät vuotavat verta.

Minun on todella vaikea uskoa, että olisin kloorille allerginen, koska olin uinninvalvojana vuoden ennen tätä työpaikkaa ja lisäksi on monen vuoden kilpauinti harrastus takana. Olen yrittänyt rasvailla bepanthenilla ja yrittänyt hoitaa sormenpäät kuntoon, mutta mikään ei auta.

Onko jollakin ollut samanlaista, mitä se oli?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut usein tuollaista. Mutta toki ihminen voi allergisoitua milloin tahansa jollekin aineelle. Mä olin kesä- ja viikonloppu töissä usein leipomon läettämössä nuorena, ja käsittelin nikkeliä sisältäviä leipomokoreja. Ihan ok. Sitten kolmaantena kesänä kerkesin olla alle viikon töissä, kun käsiini tuli todella paha ihottuma. Siihen loppui se työ, ja nyt olen todella pahasti allerginen nikkelille.

Vierailija
2/4 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enterorokko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten olet saanut ihoosi bakteeri- tai sienitulehduksen.

Vierailija
4/4 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi siis olla atooppinen iho. Minullakin atooppinen iho oireili lapsena, murrosiässä ei lainkaan. Ja aikuisiässä tuli taas oireita.

Ihottuman voi aiheuttaa ihon kuivuminen. Eli sinähän olet veden kanssa juurikin tekemisissä töissäsi.

Valitettavasti vaikuttaa siltä, ettei nykyinen työsi sovi sinulle. Tiedän, miltä tuntuu ja näyttää kun iho menee noin huonoon kuntoon.

Mikään bepanthen ei siihen auta. Lääkärille sitten vaan, hän määrää sinulle jotain voiteita kenties, ja sinun kannattanee lopettaa työsi. Muuten kätesi eivät kyllä parane.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä