Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko sinä, jos ystäväsi puhuisi näin?

Vierailija
27.11.2011 |

Minulla on ystävä, jonka perheellä on kaikki mahdollinen tavara ja omaisuus hankittunta suurilla perintösummilla. Vaikka perheen vanhempien palkat eivät varmasti ole kovinkaan suuria, he pärjäävät hienosti, kun sen voi kaiken käyttää elämiseen. Meillä taas kaikki tarvittava maksetaan itse omista palkoista, ja elämä on sen vuoksi aikamoista kituuttamista ja pihistelemistä.

Jos keskusteluissamme rahaa sivutaan missään muodossa, ystäväni antaa ymmärtää, että meillä on aina rahat loppu, koska emme hallitse rahankäyttöämme ja tuhlaamme päättömästi. Minua tämä loukkaa ja ihmetyttää. Miten sinä ajattelisit?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päättömästi, ja miten muka hänestä meidän pitäisi toimia.

Sehän on tietysti totta, että jos teillä on enemmän velkaa, ette voi käyttää vähiä tuloja samalla tavalla kuin velaton perhe.

Vierailija
2/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei tajua "normaali" elämästä mitään. Kerro hänelle, mitä teidän elämä oikeasti on, kun ei ole sitä perittyä omaisuutta, vaan kaikki itse ansaittua. Jos ystäväsi ei vieläkään ymmärrä, niin vaihda ystävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kohdalla voi olla parempi jättää raha.asiat keskustelematta, toisen kanssa ei auta jutella koulutuksesta, kolmannen kanssa lasten kasvatuksesta jne. Oikeastaan joka kaverin kanssa lienee aihepiiri tai pari, jossa ei osu näkemykset niin yksiin tai joista toisellao n niiin tunnepitoinen kanta, että ei ole viisasta viritellä keskustelua aihepiiristä lainkaan.

Mä koittaisin pysyttäytyä tuommoisen kaverin kanssa muissa aiheissa ja jos kaveri ottaa asiakseen kommentoida tai kritisoida meidän rahankäyttöä, niin en perustelisi tai vastaisi, toteaisin vain että "aha".

Vierailija
4/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäisin häntä tekemään mallilaskelman siitä kuinka minun rahoillani elettäisiin mallikkaammin.

Vierailija
5/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit tietää noin tarkkaan heidän tulonsa, menonsa ja saadut perinnöt?

Vierailija
6/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tässä kerran sanoi mulle että me rakennettiin varmaan meidän kivitalomme perintörahoilla kun olemme ihan tavis duunareita ja nehän eivät voi muutoin kivitaloja rakentaa :D No euroakaan ei perintöä ole saatu ja todella ihan kivitalossa asutaan. Ollaan talovelallisia ja keskivertoa pienemmät palkat. Hyvin pärjätään kun on eletään säästeliäästi.

Kyllä ap tajuan että kaverin sanomiset voivat loukata mutta kumman tarkkaan sinäkin tunnut tietävän kaverisi varallisuuden :D

Vierailija
7/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän senkin, että hän on todellakin perinyt sukulaisiaan, vaikka summat eivät minulle kuulukaan. Jotenkin kuvittelen, että kun lehdissäkin usein kirjoitetaan, miten vaikea pienipalkkaisen on elää pääkaupunkiseudulla, niin ihmeellistä olisi, jos joku pystyisi siitä köyhästä elintasosta pelkästään taikomaan velattoman suuren omakotitalon, kesämökin, ylläpitämään useaa autoa, matkustamaan 3-5 kertaa vuodessa ulkomaille, teettämään kaikenlaisia remontteja ja rakennustöitä ulkopuolisilla jne. kun kaikkien laskemien mukaan niillä tuloilla jää köyhyysrajan alapuolelle.

Mutta se ei edes ole pointtini, vaan kysyin, loukkaantuisitko sinä ystävän puheista? ap

Vierailija
8/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että teidän ei kannata keskenänne raha-asioista ja varallisuudesta keskustella. Jos et kestä kritiikkiä, et kestä sitä, oli syy mikä hyvänsä. Ehkä ystäväsi on saanut sinusta jotenkin löperön kuvan ja perustaa siihen käsityksen perheesi tuhlailusta, asia ei siis edes välttämättä liity näihin oletettuihin perintöihin mitenkään, mutta yhtä kaikki ei tuollaisesta kannata pahoittaa mieltään. Muuten saat olla kyllä jatkuvasti pahoittamassa mieltäsi.