Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomareissu jonne yrittää päästä mukaan myös epämieluisia matkalaisia (veljen hellu)

Vierailija
27.11.2011 |

Olen lähdössä puolisoni kanssa lomalle. Reissuun on lähdössä molempien sisarruksia. Nyt kuitenkin veljeni hellu alkoi jostakin syystä (ehkä mustasukkainen) lähettelemään viestejä, että hänkin haluaisi lähteä mukaan.

Häntä ei sinne kerta kaikkiaan haluta, koska aiemman perusteella kiehnää koko ajan veljeni kyljessä kiinni kuin liimattuna, on jostakin syystä ollut pummina aina aikaisemmin mahdollista ravintolareissua ennen (aina kiinni muiden juomissa, tupakeissa, sisäänpääsylipuissa), on mustasukkainen ja kaikenhuipuksi saa sitten aina jonkun raivarin.

Kirjoitettuna kuulostaa tyhmältä, mutta tämä on nyt kuitenkin todellinen syy, miksei kukaan ole innostunut tästä tyypistä ja mukaanlähdöstä. Päin naamaa tuota ei ilkeäisi sanoa, jos ei itse tosiaan ymmärrä syytä.

Mitä itse sanoisit verukkeeksi, et kiitos, mut ei kiitos?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljen tyttöystävä, ei sun lapsesi, eli kyllä se mukaan voi lähteä jos itse matkansa maksaa. Voithan sanoa, että et halua sitä sinne, mutta jos se kerran veljesi kanssa seurustelee, ja muitakin pareja on lähdössä, niin ei teillä ole mitään järkevää syytä sille, miksi hän ei voisi tulla mukaan. Te siis ette pidä hänestä, mutta se on vain tekosyy. Jos kerran kelpaa veljellesi, niin live with it.

Vierailija
2/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sitten jos hän pyytäis rahaa, juomaa, ruokaa tms. tarjottavan niin sanoisin että sori nyt on rahat lopussa, hyvä että itte pärjätään.

Niin olisin "ystävällinen" veljen hellulle.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eräs tila vuokrattuna puolisoni kanssa, jossa kaikki majoitumme, paikkoja on rajoitetusti. Muilla sisarruksilla ei ole lähdössä puolisoja.

Vierailija
4/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun pitäisi hyväksyä sisarusten (ja lapsien) kumppanit, elleivät nämä sitten ole oikeasti välivaltaisia tms.

Se, että te ette tykkää ei ole olellista. Jos veljesi tykkää naisesta, niin te vain yritätte tulla toimeen.

Älä aseta vejeäsi tilanteeseen, että hänen pitäisi valita sukunsa tai rakkautensa väliltä.

Vierailija
5/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokrattu jo tilat ja muilta ei lähde puolisoita niin voit ihan hyvin sanoa, että sorry. Te organisoitte siis juttua? Sano, että ei ole reilua jos vaikka sun sisaren seurustelukumppani X ei myöskään päässyt mukaan, sillä tilaa ei ole ja tämä on yhteinen päätös tms :)

Vierailija
6/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sinäkin oma puolisosi kotiin. Tai jää itse.

Vierailija
7/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muut tulkoot mukaan sinkkuina?

Mikähän järki tässäkin on?

Vierailija
8/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä, täällä näköjään halutaan ymmärtää asia just niin vaikeasti kuin sen vain voi ;)

Muut sisarrukset tulevat yksin siksi, että he joko ovat sinkkuja tai sitten puoliso ei töiden tms. vuoksi pääse mukaan. Minulla, puolisollani tai sisarruksillamme ei ole yleisesti ottaen minkään valtakunnan angsteja ihmisiä tai sisarrusten puolisoja kohtaan. Kyse on nyt tästä yhdestä ihmisestä, joka omalla käyttäytymisellään on tehnyt itsestään niin luotaantyöntävän, ettei häntä haluta siksi mukaan. Jos hän olisi mukava, ilomielin saisi tulla joukkoon mukaan.

Vierailija
9/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota mukaan .

Vierailija
10/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö veljesi mikä hänen osuus vuokrasta on ?

Voithan sanoa että hei, tässä on sun osuus vuokrasta, olemme ajatelleet tehdä tätä ja tätä, tässä kustannuslaskelma. Tässä tilanteessa voit mainita hänen pummaustyylistään ja ilmoitat tällä kertaa se ei ole sallittavaa ja jos ei tottele, lentää asunnosta pois. Heti otat asiat esille. Yleensä tämä saa jo hänet luopumaan ajatuksesta.

Jos sanoo selvä, voithan sanoa tässä on tilinumeroni, maksa etukäteen, on paikanpäällä helpompi toimia.

Jos kiellät laitat veljesi aika ikävään asemaan.

Mulla on hyvä ystävä, ollaan oltu ystäviä yli 20 v. Hän meni nuorena naimisiin ja minä vasta 30 vuotiaana. Hänen miehensä on idiootti mutta minä en ole hänen kanssaan naimisissa, joten yleensä nähdään ns neutraalilla tilassa, esim ravintoloissa, kahviloissa, konserteissa jne jne.

Olen ne muutamaan kertaa pyytäneet meille kylään, kun on tullut muitakin yhteisiä ystäviä ja he ovat aina kieltäytyneet. Nyt sitten kun nähtiin ystäväni sanoi hänen miehensä ei halua tulla meille, koska olen hänen mielestään nousukas, mieheni ajaa liian hienolla autolla ja olen koppava. Selvä, kenenkään ei tarvi meille tulla. itseäni en näistä merkeistä tunne, mutta hei, mua ei haittaa etten ole miehen kanssa edelleenkään missään tekemisissä.

Mutta se että hänen miehensä on edelleen idiootti ei vaikuta meidän ystävien väliseen ystävyyteen. Ikävää on että mies ei myöskään halua että ystäväni tulee meille kylään ja toinen asiaa tottelee. Jokainen valitsee puolisonsa ja muut asian hyväksyy. tai ovat hyväksymättä.

Vierailija
11/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot joko molemmille EI tai molemmille KYLLÄ. Mua ärsyttää sukulaiset jotka yrittää tarkoituksella erottaa pariskuntia, se on todella itsekästä.

Jos veljesi tyttöystävä/ avovaimo on niin paha ihminen, niin veljesi osaa varmasti itsekin heivata hänet pellolle. Se ei ole sinun tehtäväsi.

Vierailija
12/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on joku toinen tulossa yhdessä puolisonsa tai "hellunsa"kanssa, niin veljesi voi tehdä samoin.

Yösijan ei ole mikään ongelma pareille, sillä yleensä nukkuvat samassa sängyssä, vaikka ahtaastikin.

Mitään et ole velvoitettu maksamaan tälle veljesi tyttöystävälle. sen hän tekee itse tai veljesi. Jos et osaa kieltäytyä, olet nolo.

Ei se tämän vaikeampaa ole.

Vierailija
13/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai rentoutumisloman itsekseen? Ei ketään tarvitse mukaan ottaa, sanotte vain ettei ole tilaa ja veli voi kertoa saman. Jos kaikilta muilta menee loma pilalle yhden takia, aikuisena ihmisenä teillä on tasan tarkkaan oikeus sanoa ettei hän tule. Jokainen aikuinen saa päättää, keiden kanssa lomansa haluaa viettää.

Jos minä, lapset ja äitini lähdettäisiin lomalle, en ottaisi anoppia mukaan lomaan pilaamaan, vaikka on äitini kanssa nk. samassa asemassa.

Vierailija
14/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoa että kyseessä sisarustapaaminen tmv. ja sitten antaa iso lasku siitä jos tulee mukaan. Tyyliin bensarahat, ruokamaksut ja osuus majapaikan vuokrasta +päälle vaikka joku maksu johonkin (laskettelulippu, koskelasku, teatteri MIKÄ tahansa mihin muka olette menossa). Tuskin tulee jos aina pummimassa ja pitäisi maksaa esim. 400€ reissusta.

Vierailija
15/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja opettele nyt hyvä ihminen ensin edes alkeellista oikeinkirjoitusta. Sisarrus, sisarrus, sisaRRus...

Joten kasvapa vaikka ensin aikuiseksi, niin johan alkavat asiat helpottaa! Sitten henkisesti aikuisena jokainen suht normaalijärjellä varustettu ihminen kyllä tajuaa mm. sen, että ainoa seurustelukumppani/puolisovalinta johon ihminen voi ja saa itse mitenkään vaikuttaa, on ihan vain se kunkin yksilön oma.

On muuten ihan oma mokasi, jos alat maksella kenellekään oman taloutesi tai perheesi ulkopuoliselle missään muuallakaan mitään. Kai nyt osaat sanoa ei!

Annapa siis veljesi hoitaa omat asiansa ihan itse. Ei esim. se kuulu sulle alkuunkaan että kuka kenenkin kanssa seurustelee!!! Ei sen ihmisen sun ystävä tarvitse ollakaan, sivistynyt ihminen kyllä osaa suvaita ja käyttäytyä muitakin kuin ystäviään kohtaan neutraalisti ja nätisti.

Vierailija
16/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, veljellesi..?

Jos veljesi hellu (ihana sana!) haluaa mukaan, niin eikö hän kysy ekana veljeltäsi, joka tietää mahtuuko mukaan, onko nukkumapaikkaa jne.

Ja eikös matkaa suunniteltaessa kaikilla ollut mahdollisuus ottaa puoliso mukaan. Eli aika vaikea kieltää millään järkevällä syyllä.

Olen lähdössä puolisoni kanssa lomalle. Reissuun on lähdössä molempien sisarruksia. Nyt kuitenkin veljeni hellu alkoi jostakin syystä (ehkä mustasukkainen) lähettelemään viestejä, että hänkin haluaisi lähteä mukaan.

Vierailija
17/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eräs tila vuokrattuna puolisoni kanssa, jossa kaikki majoitumme, paikkoja on rajoitetusti. Muilla sisarruksilla ei ole lähdössä puolisoja.

Eka ajattelin et oli vaan huolimattomuutta mut että sama virhe jokaisessa viestissä? Se on sisarus.

Vierailija
18/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä, täällä näköjään halutaan ymmärtää asia just niin vaikeasti kuin sen vain voi ;)

Muut sisarrukset tulevat yksin siksi, että he joko ovat sinkkuja tai sitten puoliso ei töiden tms. vuoksi pääse mukaan. Minulla, puolisollani tai sisarruksillamme ei ole yleisesti ottaen minkään valtakunnan angsteja ihmisiä tai sisarrusten puolisoja kohtaan. Kyse on nyt tästä yhdestä ihmisestä, joka omalla käyttäytymisellään on tehnyt itsestään niin luotaantyöntävän, ettei häntä haluta siksi mukaan. Jos hän olisi mukava, ilomielin saisi tulla joukkoon mukaan.

olis olleet tervetulleita jos olisivat olemassa/päässeet ei mielestäni voi sanoa että tämä ei voi tulla kun muutkaan ei tule. Kyllä sun veljes hänestä varmaan tykkää? Joten se että nainen ei ole mukava on vaan sun/puolisos/sisaRusten mielipide.

Vierailija
19/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä et tätä maailmaa pyöritä etkä ole millään lailla oikeutettu tunkemaan nokkaasi muiden ihmisten elämänvalintoihin. Ihmettelen kyllä tässä kohtaa suuresti sitä, että miksi veljesi haluaisi sun kanssa yhtään mihinkään lähteäkään. Hän tekisi tuossa kohtaa täysin oikein, jos haistattaisi sulle pitkät, koska olet noin ilkeä ihminen! Miltä susta tuntuisi, jos sua kohtaan tehtäisiin noin mitä nyt itse teet...

Vierailija
20/25 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän veli, että hänen tyttöystävänsä on kaikkien muiden sisaRRusten epäsuosiossa? Mksei veli voi maksaa pummailevan hellunsa kuluja, eihän se muille kuulu?

Sanokaa sille veljelle, että "sun tyttis on ällö, tule ilman sitä tai älä ollenkaan". Mitä muuta te muka voitte tehdä?