APUA!!! Mies on känkkäränkkä ja "vastuuton"....
Olemme avopari, jolla on hieman vajaa 3 v ihana tyttölapsi. Mua on on jo pitkän aikaa hiertänyt se, että mieheni hyvin usein antaa ymmärtää että jokin asia ei ole reilua tai hänen ei sitä kuuluisi hoitaa jne. Annan esimerkin: Hän arvosteli lapsen nukkumaanmenoaikatauluja ym ja sitten kun sanoin, että tehdäänkö kuule niin että sinä nukutat joka toinen ilta ja minä joka toinen ilta, niin siitä seuraa "puhinaa" ja kommentointia --> ei sekään oikeen passaa. Tähän asti olen nukuttanut tytön noin 95 %:sti. Tyttömme on vähän unta vaativa, kokonais unentarve on 11,5 h vuorokaudessa ja päivähoidossa siitä otetaan 1,5 h eli 10 h jää yöuneksi. Meidän tarvii herätä klo 07.30 ja ehditään hyvin 08.10 perhepäivähoitoon. Eli nukkumaan meno arkisin noin 21.30. MIehen mielestä pitäisi jäädä "aikuisten aikaa" illalla... Hän toivoo että lapsi menisi nukkumaan klo 21, mutta on kuitenkin aamulla oikein mielissään kun pitää herätä vasta 07.30 että ehtii vetää vaatteet päällensä ja viedä tytön hoitoon... Kun sanon, että okei, joka aamu sitten herätys kello 07, niin ei sekään oikein sovi... Teemme siis molemmat töitä, yksityisyrittäjiä.... Mieheni pitää kovasti tytöstämme, mutta tuntuu kuin taustalla olisi jokin esihistoriallinen asenne, että mun vaan kuuluu pitää huolta tytöstä enemmän koska olen äiti. Ja ns. ansiotyötä teemme ihan yhtä paljon.... Olisi kiva kuulla kokemuksianne... Ärtyneisyys ottaa päähän!
Kommentit (2)
Toisaalta taas on paljon matkoilla ja hoitaa sitten lapsia ehkä vähemmän.
Silti ei pidä alistua jatkuvalle mökötykselle. Ei ole sinun vikaasi, jos lapsellanne on tuo rytmi, ja jos mies haluaa sille tehdä jotain , ilman muuta hän saa kärsiä seurauksista. On lapsellista mököttää, jos kaikki ei pyöri oman mielen mukaan. Sinun on näytettävä miehellesi, ettet suostu heittopussiksi toteuttamaan miehen oikkuja, eli ihan oikein olet toiminut.
kaikessa niiiiiin paljon. Muut miehet ei kyllä yleensä muutamaa kertaa enempää tee yhtään mitään, ja senkin mitä tekee ni "sinnepäin". Niiltä oikeesti puuttuu sellanen intuitio mikä äideillä on. Perheet taatusti pysyis paljon paremmin koossa jos miehet ymmärtäs lasten päälle ja tekis vapaaehtoisesti kotitöitä. Olen 6 lapsen äiti, ja tunnen perheitä paljon. Tiedän yhden perheen jossa isä tekee lähes puolet, hyvin ja mukisematta, en enempää.