Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, etten muista lukion matematiikasta

Vierailija
26.11.2011 |

yhtään mitän, en yhtään laskua osaisi laskea. Kaikki on poistunut mielestäni viimeistä ripettä myöten. Lyhyt matikka. Kirjoitin vuonna -85.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä siis muista mitään derivoinnista tai toisen asteen yhtälöstä ym. En edes muista mitä kaikkea on käyty. Yhtälöitä ja prosenttilaskuja kuitenkin tarvitsen, mutta nehän on jo yläkoulusta.

Vierailija
2/8 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laudaturin kymmenen vuotta sua myöhemmin. Saattaisin ehkä tunnistaa toisen asteen yhtelön kaavan, jos se kävelis vastaan. Mutta siinä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olet aikoinaan asiat kunnolla ymmärtänyt niin kyllä ne palautuu kun kertaa.

Vierailija
4/8 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, johan helpotti. Olen kantanut tätä "taakkaa" jo monta vuotta, että olen jotenkin ihan dementoitunut. En muista matikasta mitään ja kun lapset näyttävät matikantehtäviään ja kysyvät, kun äitihän näitä kanssa teki ja tietää, pakenen muihin hommiin äkkiä. Ärsyttävää ja noloa, että mies kyllä muistaa ja neuvoo, minä en kehtaa sanoa, etten muista tuollaisia tehtäviä koskaan edes nähneeni.

Vierailija
5/8 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä ja kirjoitin 2005... että silleen.

Vierailija
6/8 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin 87, ja kaikki matemaattiset asiat ovat painuneet unholan suohon.

Vierailija
7/8 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut mitenkään motivoitua siihen, kun näytti ettei sitä hirveästi elämässä tarvitse, jos ei aio insinööriksi. Valitettavasti en ole sitä myöskään tarvinnut, ja kaikki lukion äärimmäisellä itsekurilla läpivedetyt kurssit on käytännössä olleet hukkaan heitettyä aikaa. Mä tajuan kuinka tärkeää on osata mallintaa asioita tässä elämässä, ja että matematiikka tukee sitä, mut en mä vaan koe ikinä saaneeni noista tunneista yhtään mitään.

Vierailija
8/8 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli matikka kymppi, ja se oli mulle aina helppoa, tosin mulla oli vain lyhyt matikka. Kirjoitin ällän silloin -86. Aikuisiällä numerot ovat aina liittyneet ikäviin raha-asioihin, ja olen alkanut inhota niitä. Eiköhän peruskoulun jutut ole vielä jotenkin hanskassa, mutta vähän epäilyttää pysynkö enää perässä esikoisen mennessä yläkouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä