Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa kun ei oo läheiset välit vanhempiin eikä sisaruksiin.

Vierailija
26.11.2011 |

Olen aikuinen, jolla on oma perhe. Olen siis muuten onnellinen, hyvä parisuhde ja talousasiat kunnossa. Olen vaan taas miettinyt, että miksi minulla ei ole kovin läheiset välit omiin vanhempiin ja sisaruksiin, vaikka olen muuten sosiaalinen. Lapsuuden perheessäni oli meitä lapsi kolme, minä olin keskimmäinen ja tyttö. Vanhin lapsi oli tyttö ja hän oli aina "isän tyttö". Pikkuveljeni on vieläkin "äidin poika".

Suloisen kuopuksemme kastejuhla on parin viikon päästä ja nyt kuulin, että veljeni ei vaimonsa kanssa mahdollisesti tulekaan. Syynä veljen vaimon pikkujoulu edellisenä lauantaina, niin ei välttämättä jaksa lähteä sukujuhlaan...?! Lukuisia tällaisia pieniä asioita on kertynyt, joista pahoitan mieleni.

Miten sitä jaksaisi paremmin, etten kaipaisi sukulaisia, kun kerran minut aina vähemmälle huomiolle jätetään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta aikuisena alkanut rakennella oikeita suhteita perheeseen. Aikaa se ottaa, ihan jo sen keksiminen mistä puhutaan. Vähitellen. Ehdota vaikka yhteisiä illanistujaisia tai jotain.

Vierailija
2/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sukua paikalla, kun meidät vihittiin. Ja jotenkin olen oppinut elämään asian kanssa, sellaista se on aina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut läheisempi isäni kanssa mutta hän on kuollut, äitini on "etäisempi", en osaa jotenkin olla hänen kanssaan. Veljeni ovat minua yli 10 v vanhempia joten meillä ei ole paljoakaan yhteistä puhuttavaa. Serkkujeni kanssa en ole tekemisissä. Joten aika yksinään olen, onneksi on muita ystäviä kuin sukulaisia.

Vierailija
4/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nipota vähän turhasta? Jos pikkuveljesi ja hänen vaimo ei halua tulla kastejuhlaan...Ovat ilmeisesti lapsettomia ja sen ikäisistä nuorista ja lapsettomista ristiäiset voi olla aika boring...rakenna suhdetta jotenkin muuten. Järkkää lapsille lapsenvahti ja menkää vaikka veljen ja vaimon kanssa syömään/leffaan tai muuta vastaavaa. Kun veli saa omaa perhettä niin lapsijututkin silloin nappaavat paremmin. Nuorilla perheettömillä on niin eri elämäntilanne kuin sinulla. Hyväå suhde voi tosiaan rakentua myös aikuisuudessa, mutta se vaatii yrittämistä eikä sen odottamista, että he ovat yksipuolisesti kiinnostuneet teidän elämäntilanteesta, jos heidän elämäntilanne on ihan eri.

Vierailija
5/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun joku luki tämän aloituksen. Muitakin siis on! Meidän ystäväpiirissä näyttää olevan enimmäkseen vaan niitä, joilla on läheiset välit. Kaihoisa mieli tuli esim. kun vasta käytiin ystävän synttärijuhlissa, jossa oli ihana tunnelma ja näki miten hyvät välit heillä oli. Mietin olenko tehnyt jotain väärin, onko vika minussa.... Mutta en tiedä., kun asetelma on ollut lapsesta asti tällainen. Minä olen ollut aika kiltti ja ahkera lapsi. Joskus tuntuu, että sukulaiset ovat jostakin kateellisia minulle. En tiedä, voiko oma äiti olla kateellinen tyttärelleen?

Minun mieheni koettaa kannustaa ja sanoa, että pärjätäänhän me ihan hyvin omallakin perheellä... Ja niin pärjättävä on, ei kai sitä voi pakottaakaan toisia välittämään. Harmi kun minun lapsillanikaan ei sitten ole eikä varmaan tule olemaankaan kovin läheiset välit isovanhempiin, enoon eikä tätiin.

Turvaudun vanhempieni apuun vain äärimmäisessä hädässä, vasta oli kyllä sellainen tilanne. Viimeksi pyysin äitiäni meille lapsenvahdiksi synnytyksen ajaksi, ihan hyvissä ajoin kysyin ja äitini on eläkkeellä... Hän sanoi, ettei lapseni enää tarvitse lapsenvahtia(7-v. ja 9-v.). Olin ihan sanaton! Tottakai he tarvitsivat tuollaisen takia, jolloin lähtö voi tulla vaikka yöllä (kuten tulikin)..! Pyysin sitten apua tädiltäni, joka sanoi, että tottakai tulee. Äiti tästä sitten harmistui ja sanoi, että ois hän tullut. Mutta ei hän ois minun avunpyyntöni takia tullut, vaan sen takia mitä ympäristö ajattelee.

t. ap

Vierailija
6/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nipota vähän turhasta? Jos pikkuveljesi ja hänen vaimo ei halua tulla kastejuhlaan...Ovat ilmeisesti lapsettomia ja sen ikäisistä nuorista ja lapsettomista ristiäiset voi olla aika boring...rakenna suhdetta jotenkin muuten. Järkkää lapsille lapsenvahti ja menkää vaikka veljen ja vaimon kanssa syömään/leffaan tai muuta vastaavaa. Kun veli saa omaa perhettä niin lapsijututkin silloin nappaavat paremmin. Nuorilla perheettömillä on niin eri elämäntilanne kuin sinulla. Hyväå suhde voi tosiaan rakentua myös aikuisuudessa, mutta se vaatii yrittämistä eikä sen odottamista, että he ovat yksipuolisesti kiinnostuneet teidän elämäntilanteesta, jos heidän elämäntilanne on ihan eri.

Mitä sitä (mahdollisella) lapsettomuudella on tekemistä ristiäisiin tulon kannalta?

Voin kuvitella hyvin tuon, että vanhin tyttö on isin tyttö ja ainut poika äidin kultapoika..keskimmäisen lapsen syndrooma?!

Kuulostaa harmilliselta.

Vierailija
7/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on kaksi pientä lasta, joita hoitaa toinen mummo pikkujouluillan. En tiedä miksi eivät halua tulla, mutta jos eivät tule, niin en voi pakottaa. Olen vaan surullinen.

Voi olla että kuulostaa nipotukselta. Muutamaan riviin ei saa mahtumaan kovin paljon. no, onhan tämä aika pikku juttu, jos vertaa siihen miten isoista ongelmista täällä palstalla kirjoitellaan. Kerroin vaan omasta pienestä ongelmasta anonyymisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän