Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondylooma/papilloomavirus

Vierailija
25.11.2011 |

Hei!

Haluan oman mielen rauhani vuoksi kysyä, onko jollakin tai onko jollain joskus ollut kondylooma/papilloomavirus? Onko papassa löytynyt muutoksissa kuinka nopealla aikavälillä? Häiritseekö kondylooma/papilloomavirus miten paljon elämää? Voiko kondyloomasta/papilloomaviruksesta koskaan päästä eroon? Minua askarruttaa kyseinen asia mielettömästi, kun minulla todettiin jokin aika sitten kondylooma/papilloomavirus.. Oliko se niin, että näkyvä kondylooma ei ole niin paha kuin "näkymätön"? Itsellä näkymätön.

Kiitos vastanneille ja hyvää joulunodotusaikaa kaikille!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hoidettiin ja sen jälkeen säännölliset papat. Mitään muutoksia ei ole ollut.

Vierailija
2/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan tässä pari viikkoa kerkesi taukoa olemaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloinka siis kondylomaa ei ole. Sen voi myös todeta nykyaikaisella testillä, että onko virus tosiaan poistunut elimistöstä.

Vierailija
4/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ap

Vierailija
5/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näinhän se on, että jos on niitä kondyloomia (eli kukkakaalimaisia syylämuodostelmia) riski kohdunkaulansyövälle on merkittävästi vähäisempi, kuin silloin, jos kondyloomia ei ole.

ja hpv ei ole yhtä kuin kondylooma vaikka kondylooma on hp-virus. Läheskään kaikilla ihmisillä ei ole kondyloomaa vaikka voivat jonkun hpv:n kantajia ollakin.

Vierailija
6/7 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kondylooma. Ja näinhän se on, että jos on niitä kondyloomia (eli kukkakaalimaisia syylämuodostelmia) riski kohdunkaulansyövälle on merkittävästi vähäisempi, kuin silloin, jos kondyloomia ei ole.

Itse en juurikaan kärsinyt syylistä, mutta hävetti se silti. Kun tulin raskaaksi (suunnitellusti, hoidot keskeytettiin) niin syylät räjähti käsiin. Mutta raskauden jälkeen hävisivät itsestään. Toisen raskauden aikana niitä tuli taas, mutta sitten hävisivät taas.

Verestähän papilloomavirus ei häviä ikinä, joten se on elinikäinen. Mutta hoidoilla on erittäin hyvät mahdollisuudet saada syylät pois. Ne voivat kyllä hävitä itsestäänkin jonkin ajan kuluttua, mutta suosittelen silti hoitoja (vaikka se penslaus onkin todella tuskallista!!!) Syylät saattavat uusia milloin vain. Raskauden aikaan on erittäin yleistä, että syyliä tulee.

Mutta itse en ole tästä taudista kummoisesti kärsinyt, sanan varsinaisessa merkityksessä. =)

Voit elää normaalia elämää, uida, saunoa ja vaikka ja mitä. Kunhan muistat saunassa käyttää laudeliinaa, jotta pöpöt ei jää lauteeseen ja leviä eteenpäin yms. Itse olen pitänyt tarkkaan huolen siitä, että tauti ei minulta tarttuisi eteenpäin, mutta itselleni siitä ei varsinaisesti vaivaa ole ollut.

Ja tuohan on erittäin yleinen. Muistan joskus lukeneeni, että 80% (suurin piirtein) on papilloomavirus. Että suurimmalla osalla vastaantulijoista on sama tauti.

Asian kohtaaminen on vaikeaa ja se on vaikea niellä. Mutta kunhan pääset käsittelemään asian huomaat, ettei se nyt oikeastaan niin kovin kummmoisesti elämääsi tule muuttamaan. =)

Vierailija
7/7 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kondylooma/papilloomavirus ei häviä ikinä verestä? Voin saada syövän vaikka 5 kerta elämän aikana, taudin takia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi