Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään junaradan lähellä asuvaa?

Vierailija
25.11.2011 |

Onko meteli paha myös sisätiloissa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse. Ei häiritse. Suhahdus silloin tällöin ja tavarajuna puksuttaa enmmän mutta ei häritse. Tykkään junista.

Vierailija
22/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähellä. Minulle se ei kuulu juuri lainkaan, koska asun sivuttain rataan nähden. :D En tiedä miten se on edes mahdollista, mutta näin on ja pari taloakin sitä vaimentaa. Muihin alueisiin en luottaisi automaattisesti, ellei varma tieto. Muille kuuluu jos on eri puolella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä ei kuulu ollenkaan. Junaradan läheisyys on huomioitu rakennusmääräysissä ja talon rakenteissa. Koko talo on tosi hiljainen.

Vierailija
24/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantsu kirjoitti:

Alkuun häiritsee ihan hirveesti, mutta siihen tottuu kyllä ajan kanssa. Ehkä vuoden verran meni kun ei enää kiinnittänyt ääniin huomiota. Ratavarikon liepeillä Tampereella tuli aikoinaan asuttua.

Rantsussa varmasti kuuluu kolinaa, kun on järjestelyratapiha. Tai kuului aikoinaan enemmänkin. Rautaharkossa myös, muttei se häiritse, kun siihen on aina tottunut. Vieraat on aina sitä mieltä, että on kauhea meteli, varsinkin kesäaikaan jos on ikkunat auki. Enemmän nuo Pirkkalan hornetit häiritsee. Ja toisaalta, mä en tahdo saada nukuttua jossain maalla, kun on liian hiljaista :)

Vierailija
25/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Hanko-Hyvinkää radan varrella, matkaa taloltamme junaradalle linnuntietä reilu 500 m.

Rata on vain tavaraliikenteelle, junia kulkee päivässä keskimäärin viisi kertaa.

Yleensä veturit kiskoo puutavaravaunuja, joten painoa lastilla on varmasti paljon.

Olemme asuneet täällä yli 15 vuotta ja ääneen on tottunut.

Alkuun ääni toki kuului omaan korvaan selvemmin, mutta ei sitä enää edes noteeraa.

Rata kulkee ylhäällä ja talomme on "laaksossa" paljon rataa alempana, myös tämä vaikuttanee siihen, miten ääni kantautuu.

Meidän lähimmät naapurit asuvat mäen päällä ja kun olemme muutamia kertoja istuneet yhdessä kesäiltaa heidän pihallaan grillaten, on junan ääni kantautunut heidän pihalleen paljon selvemmin.

Voisin kuvitella, että ihan radan vieressä tällaiset painavaa lastia kiskovat junat häiritsisi enemmän, meillä onneksi välimatkaa tuo reilu puoli kilometriä.

Vierailija
26/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rantsu kirjoitti:

Alkuun häiritsee ihan hirveesti, mutta siihen tottuu kyllä ajan kanssa. Ehkä vuoden verran meni kun ei enää kiinnittänyt ääniin huomiota. Ratavarikon liepeillä Tampereella tuli aikoinaan asuttua.

Rantsussa varmasti kuuluu kolinaa, kun on järjestelyratapiha. Tai kuului aikoinaan enemmänkin. Rautaharkossa myös, muttei se häiritse, kun siihen on aina tottunut. Vieraat on aina sitä mieltä, että on kauhea meteli, varsinkin kesäaikaan jos on ikkunat auki. Enemmän nuo Pirkkalan hornetit häiritsee. Ja toisaalta, mä en tahdo saada nukuttua jossain maalla, kun on liian hiljaista :)

Rautaharkko vielä lisäksi moottoritien ja sen junaradan välissä, liikennettä ja meteliä riittää :)

Vierailija
27/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiilitalo tärisee kuin maajäristyksessä raskaan tavarajunan ohi mennessä.

Mulla liikkui hyllyissä tavaratkin. Eikä ollut edes ihan vieressä vaan oli asuintaloja vielä lähempänä.

Vierailija
28/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 100m junaradalle, pääradan vilkas kauko- ja lähiliikenne kulkee siinä (iso asema on n. 300m päässä). Ei häiritse millään tavalla, oikeastaan tykkään paljonkin tästä äänimaisemasta. Kesäisin on ihana pitää ikkunaa tai parvekkeen ovea auki ja kuunnella junia. Kun olivat tuossa hetki sitten lakossa, tuntui ihan oudolta kun radan "syke" puuttui.

Vierailija
29/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse minua

Luultavasti sittem ärsyttäisi, jos niitä menisi 10 minuutin välein.

Ohitsemme menee 2 raidetta. Asun Tampereella.

Vierailija
30/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon asunnon sijainnista talossa. Itse asun toisella puolella eikä häiriötä ole, etupihalla kuuluu kova jylinä ja se kuuluu saman puolen asuntoihinkin, jos ikkunat auki. Myös kaverini parveke radan puolella lähes käyttökelvoton.

Vierailija
31/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulunut sisälle lainkaan. Lasitetulle parvekkeelle lähijunien äänet kuului, mutta siihenkin tottui. Rata oli aivan vieressä. 

Vierailija
32/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meteliä. Nykyjunat on melko hiljaisia. Puutavara-asemien ym. tavarajuna-asemien lähellä on välillä kovaa melua. Tietyt junatyypit ovat meluisia. Asemien lähellä muutenkin.

Vierailija
33/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaset ikkunat talossa on.

Sulle alapeukuttajalle, kun meille asennettiin uudet ikkunat taloon, Todellakin huomasi eron liikenteen melun kuuluvuudessa, ei meinaan kuulu, eikä herätä öisin salamoinnin ääneen.

Vierailija
34/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut noin 200 m asemasta eikä meteli häirinnyt. Veljeni asuu tällä hetkellä kans aseman vieressa eikä vieraillessa kiinnitä huomiota. Olisi ehkä eri jos asuisi ihan vaan radan vieressä, mistä junat menee kovaa vauhtia ohi.

Vierailija
35/35 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin vanhassa rintamamiestalossa ja meidän takapihalta meni junarata. Ei se häirinnyt, joskus painava juna tärisytti maata mutta ei siihen herännyt yöllä tms