Puolipäivähoidosta kokopäivähoitoon. miten menee?
Tietääkö kukaan miten menee jos haen nyt lapselle puolipäpiväpaikka päiväkodista ja tarvitsenkin sitten yhtäkkiä kokopäiväistä hoitoa. Järjestetäänkö samasta hoitopaikasta? Kyseessä Helsinki.
Ja tilanne se, että olen hoitovapaalla, hoitovapaata vielä puolisen vuotta jäljellä. Haluan lapsen tiettyyn tarhaan, jossa isompi sisarus jo eskarissa kokopäivähoitopaikalla. Laittaisin siis lapsen puolipäiväiseksi hoitoon varmistaakseni paikan juuri sinne mihin haluan ja alkaisin hakea töitä koska en halua palata siihen työhön, joka minua odottaa. tuntuis hölmöltä hakea kokopäiväistä paikkaa, kun lapsi ei kuitenkaan olis koko päivää hoidossa.
Kommentit (3)
Isommalla lapsella on kokopäivähoitopaikka tammikuun 2012 alusta jolloin minun piti palata töihin, mutta jolloin en palaakaan. En ole sanonut, että lapsi tulisi hoito-oikeutta käyttämään, vaikka siitä maksammekin.
Pienemmälle on haettu kokoäiväistä paikkaa tammikuun alusta samaan päiväkotiin, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Mietinkin kannattaako minun muuttaa hakemus puolipäiväiseksi ts. saanko sitten tarvittaessa kokopäivä paikan, vai pitää hakemus kokopäiväisenä ja jos paikan saan maksaa kokoäivähoidosta, vaikka olenkin kotona lasten kanssa.
Työpaikan hakeminen siis mielessä ja mukavahan tuo olisi haastattelussa sanoa, että lasten hoito on kunnossa. Tiedän, että töitä saan kun niitä alan hakea. Muutma kuukausi saattaa kuitenkin mennä ennen kun sellainen paikka jonka haluan tulee haettavaksi.
Ja kiitos kysymästä manikyyriasiat on kunnossa :).
Ei ainakaan meitä auttanut yhtään, Helsingissä. Ja tosiaan - mitä ihmettä teet puolipäiväpaikalla, jota ei saa muutettua kokopäiväiseksi ja työpäiväsi olisi täyspitkä??
Päiväkodit buukkaa ne puolipäiväpaikat niin, että käytännössä ne on kokopäiväpaikkoja, jonka vain jakaa kaksi lasta. Eli esimerkiksi eroperheen lapsi, joka on osin äidin luona päiväkodissa ja osin isän luona päiväkodissa. Tai sitten lapsia on kaksi, toinen aamupäivät ja toinen iltapäivät ja yhdessä he vievät kokopäiväpaikan.
Paras aika hakea hoitopaikkoja on elokuu, koska silloin niitä vapautuu parhaiten.
mutta yksi lapsi jo kokopäivähoidossa ja toisenkin tunkisit hoitoon?
Mitä sinä hoidat? Manikyyriä?
Ei puolipäiväpaikkaa saa noin vain kokopäiväiseksi, koska se toinen puoli päivästä on buukattu jollekulle toiselle.