Minkä ikäiseksi arvioisitte tämän kuvan piirtäjän?
Kommentit (45)
jonka mun viiskymppinen mies piirsi eilen : )
kuten mun tyttöni... on seiska ja tuon tasoista/vähän "huonompaa" piirtää..
..paitsi jos kyseessä on Mia Joki tai Julia Tukiainen niin sit toi on yli 30 vuotiaan tekele :D
27-vuotias? Heppavaihe jäänyt päälle?
Se on ainakin lähes 100% varmaa, että piirtäjä on tyttö.
Se vois alimmillaan olla 5 tai 6 v. Pitää olla kyllä lahjakas.
Mun lapsistani 6-vuotias kykenisi tuolle tasolle taidoissaan just ja just, mutta 12-vuotias ei...
mutta tyyliin yksi laitumella. Tuo sommittelu minusta viittaa vanhempaan piirtäjään, 12-13 vuotiaaseen.
kuten mun tyttöni... on seiska ja tuon tasoista/vähän "huonompaa" piirtää..
mittasuhteet niin pielessä...tyttöni piirtää noin tai vähän paremmin..piirtäjän hyvä 6-7 v
<a href="http://aijaa.com/v.php?i=009399112440.png" alt="http://aijaa.com/v.php?i=009399112440.png">http://aijaa.com/v.php?i=009399112440.png</a>
Niin kuin joku jo mainitsi, hevoset/ponit vaikuttavat mallista piirretyiltä tai pitkän mallista piirtämisharjoittelun tuloksena syntyneiltä, kun taas piirtojälki taustalla näkyvissä kukissa on vapaampaa (ja vähän holtittomampaa). Veikkaisin, että kyseessä on 6- tai 7-vuotias tyttö, joka fanittaa heppoja tai jotain My Little Ponyja. Fanituksen vuoksi on sitten mallista opetellut piirtämään heppoja/poneja, kunnes on kehittynyt siinä poikkeuksellisenkin taitavaksi. Improvisoidessaan (taustan kukat) kyseinen tyttö taas piirtää enemmän muiden ikätovereidensa tasoisesti. Voi kyse olla pojastakin, mikä ettei, mutta aihe on (tässä ajassa ja kulttuurissa) tyypillisempi tytölle.
kun arvioitte tuon piirtäjän olevan 6-7v?
Tämä oli kiva kysymys! Lasten ja omien piirustusten linkittäminen voisi olla kivaa vaihtelua ikuisiin pylly-pillu-ketjuihin.
kun arvioitte tuon piirtäjän olevan 6-7v?
Tuskin ap olisi kuvaa tänne ihmeteltäväksi laittanut, jos oikea vastaus olisi ihan tyypillinen. Eli piirtäjän taidoissa todennäköisesti on ainakin ap:n mielestä jotain erikoista ja yllättävää. Toisin sanoen kuvan piirtäjä on luultavasti joko vanhempi tai nuorempi kuin kuvan ensivilkaisusta voisi päätellä. Mun 7-vuotias ei tosiaan piirrä ainakaan täysin vapaalla kädellä noin säännöllistä ja järkevähkösti sommiteltua jälkeä, mutta mallin kanssa harjoittelemalla saattaisi jo jotain tuon kuvansuuntaista syntyä.
Noon teidän lapset kaikki järjestään taas varsinaisia taiteilijoita, kun arvioitte tuon piirtäjän olevan 6-7v?
Toisaalta miksipä kukaan laittaisi "tavallisesti" piirtävän lapsensa kuvaa tänne. Eiköhän ap:n idea ole se, että ajattelee lapsensa olevan erityisen lahjakas piirtäjä.
Kuva minusta näyttää tavallisen 10-12-vuotiaan piirtämältä, mutta kun näin kysytään, niin todennäköisesti piirtäjä on 7 v tai alle.
Pari viikkoa sitte 7 vuotta täyttänyt tyttö. Piirtää mieluiten lohikäärmeitä, mutta usein myös hevosia ja Littles Pet Shop eläimiä. Kynä on ollut kädessä lähes päivittäin jo kaksivuotiaasta asti. Koulussa on ehdoteltu kuvataidekursseille menemistä, mutta en ole oikein innostunut ajatuksesta, ettei piirtämisestä vain ala tulla pakkopullaa. Tietenkin jos tyttö joskus itse innostuu, niin ehdottomasti pääsee. :)
Kiitos viesteistä!
ap
Anna vain hänelle paljon hyvälaatuisia värejä, pensseleitä, paperia, ihan mitä kaipaa. On tosi taitava :))
T: minä joka arvelin vierellä olleen värityskirjan
monen alle 7-vee piirtää yhtä hienoja? Olkaa ylpeitä! Suurin osa aikuisistakaan ei sais tollasta aikaseks ilman mallikuvaa vierellä...
Erityisesti nuo hevosten silmät ovat hienosti taiteiltuja. Kannusta ihmeessä tyttöäsi jatkamaan harrastuksen parissa!
Tai seiskalla. Siirtymässä hepparakkaudesta poikaromantiikkaan pikku hiljaa.
Pari viikkoa sitte 7 vuotta täyttänyt tyttö. Piirtää mieluiten lohikäärmeitä, mutta usein myös hevosia ja Littles Pet Shop eläimiä. Kynä on ollut kädessä lähes päivittäin jo kaksivuotiaasta asti. Koulussa on ehdoteltu kuvataidekursseille menemistä, mutta en ole oikein innostunut ajatuksesta, ettei piirtämisestä vain ala tulla pakkopullaa. Tietenkin jos tyttö joskus itse innostuu, niin ehdottomasti pääsee. :)
Kiitos viesteistä!ap
En itsekään alkaisi tytölle piirtämistä tuputtaa. Joskus harrastus saattaa ohajattuna muuttua liian vakavaksi ja siten myös pakkopullaksi. Tarjolle vain runsaasti materiaaleja/välineitä inspiraatioksi ja kannustusta sopivasti niin, ettei kuitenkaan mene tyrkyttämiseksi tai painostamiseksi. Tyttösi alkaa sitten itse niille kursseille pyytää, jos vain omasta innostaan harrastustaan jatkaa.
Mun lapsi ainakin osasi tuommoisia tehdä heti 1-vuotissyntymäpäivänään.
Ja sitten oikeasti, että näyttää 10-vuotiaan työltä ja senkin ikäisen tekemäksi hieno olisi. Nimim. Alakoulun ope.
alle 10 (ehkä 8, jos pitää tarkasti arvata), aikuinen ei piirrä tuolla tavalla eikä ihan pieni toisaalta hallitse kaikkia noita asioita.