Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydämmen syke --- poika vai tyttö...?

09.11.2005 |

Miksi nyt olen muistavinani, et jos vauvan sydämmen syke on tiheempi, vois kyseessä olla tyttö, jos rauhallisempi, se olis poika... Pitääkös tämmönen paikkaansa..?

Ja mitä sitten vois tarkottaa, ku syke on 145..?

Tarkotan siis, et mikä sitten lasketaan tiheeks sykkeeks, mikä rauhalliseks..?

Ja tarkottaako se tumma viiva navasta alaspäin, et tulokas olis poika..?

Epätietoinen Ilona rv30 :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on väitetty, että tytön syke kuullostaa hevosen laukalta ja pojan junan jyskeeltä. Itselläni esikoisin sydänäänet kuullostivat junalta ja poika tuli. Nyt odotan innolla, että pääsisin neuvolaan kuullostelemaan, kun ultrassa lupailtiin tyttöä. Ekalla kerralla sydänäänet kuullostivat junalta, mutta näin oli käynnyt myös ystävälleni, joka sai tyttö-lapsen (myöhemmin siis sydänäänet olivat olleet hevosen laukkaa).

Muistelisin että tumma viiva tarkottaisi poikaa, mutta muisti on nyt niin hatara, että annetaan jonkun viisaamman vastata tähän! :)

Vierailija
2/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoisesta oli tyttösykkeet, ka. noin 155 ja syntyi tyttönen. Tänäänkin kävin pikkukakkosesta neuvolassa ja neuvolatäti hymyili ja sanoi, että kovin sinulla taas tyttösykkeiltä kuullostavat nämä.. nyt olliu taas 155 molemmin puolin. Tietenkin pojalla jumpatessa myös nousee syke. uskoo ken haluaa, minä uskon toistaiseksi, ellei tämä odotus sitten osoita uskomuksiani vääräksi. Myös ystävämme on kätilö ja sanoo uskovansa varmemmin tarkkoihin sykkeisiin kuin ultraan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

meillä on alkusykkeet (ennen rv21) ollut sellaista 160-165, eli ns. tyttösyke, mutta rakenneultrassa näkyi monesta kulmasta pieni pippeli ja kivekset. toki masuasukkimme on vielä masussa, joten vannomatta paras, mutta ainakin rakenneultran mukaan erittäin vahvasti pojalta näyttää:)

Vierailija
4/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla 2poikaa ja kummallakin ollu sykkeet 160 ja masu viivasta..

ekasta mulla masuviiva napaan asti ja tokasta rintojen alle.

Eli noihin sykkeisiin ei vissiin kannata paljoo luottaa...:)

Vierailija
5/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikaisemminkin vastaillut täällä samaan kysymykseen, kun itsekin pohdin tuota sykeasiaa rv 26:lla kolmatta kertaa. Mulla myös nyt syke vauvalla koko ajan n.145. Mulla kaksi ennestään, ensimmäisen sykkeet 160-170, toisen 130-140, ensimmäisestä tumma ja pitkä " poikaviiru" , ja meillä siis kaksi iloista tyttöä! Se siitä sykkeiden ja viirujen luotettavuudesta...

Vierailija
6/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kolmatta odottelen syntyväksi hetkenä minä hyvänsä, ultran mukaan pitäs olla poika tulossa, ei ole viirua, ja syke on ollut aina alle 140, paitsi vauvelin jumpatessa.. ihan poikaan ollaan varauduttu, mut kohtahan tuo täysi varmuus tulee... :)

dem@ rv 41+5

Vierailija
7/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö tulossa.

Vierailija
8/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta sykkeet oli 160 kieppeillä ja nyt kaksosten sykkeet oli viime kuuntelu kerralla 152 ja 156 (ainoa kerta kun mulle kerrottu paljon on ollu) ja ultran mukaan kaksi tyttöä tulossa:) Saa nyt nähä pitääkö ultra ja sykkeet paikkansa;)

Rölli-peikko ja tylpykät 32+4

Vierailija
9/18 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pojan sykkeet voi hyvinkin olla korkeita, jos hän alkaa useimmiten kovasti sykkeitä mitatess liikkumaan. Vain kokenut ja sama mittaaja voi sanoa arvauksensa sukupuolesta, näin minulle on muutamakin kötilö sanonut. Eli se mitä nla-täti milläkin kerralla kertoo, ei aina ole suoraan verrattavissa tyyliin " minulla 160 ja poika tuli, eli ei kannata uskoa.."

Meillä esikoinen oli aina laposykkeessä mitatessa ja se leposyke oli sen 155 paikkeilla, ja tyttö tuli. Heitteleehän meillä aikuisillakin syke sen mukaan milloin se mitataan.

Vierailija
10/18 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 tytöltä näkyti viiva selvästi, pojilta en muista, ei tainnut olla viivaa. Sykkeet ollet just päinvastaiset, miten kuulemma ovat.

Ei paljon uskomista mun kohdalla ole ollut. Ultra on pitänyt paikkansa.

Vierailija
11/18 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sykkii meillä 150 - 165 välillä ja tyttö on tulossa. Näin ainakin vannotti Bruno 3d:ssä ja lupasi ostaa kaikki vaaleanpunaiset mekot meiltä pois, mikäli on poika. Nähtäväksi jää..

Elisa ja rempula 21 + 1

Vierailija
12/18 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samat sykkeet tästä toisesta ollut joka kerta. Ja ihan ajatuksissani toista poikaa odotan vaikken varmasti tiedäkkään. =) On vain niin vahva poikaolo. =)

-sitruuna ja möhköfantti 26+1-

Vierailija
13/18 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi poikaa aiemmin joilla sykkeet masussa n.130-135 joten olen ollut myöskin näihin sykkeisiin luottaja. Nyt kolmannessa raskaudessa sykkeet vaihdelleet 135-139 joten tyttöolosta huolimatta ajattelin odottavani poikaa.

Rakenneultrassa täti väläytteli tytön mahdollisuutta muttei sanonut varmaksi ja nyt eilen kävimme guru-Brunolla joka totesi tulokkaan varmaksi tytöksi:)) se niistä sykkeistä ennustamisista..

Niin,ja kaikki kolme olleet ihan erilaista raskautta oireineen. Poikien raskaudetkin jopa masun mallia myöten erilaisia, toisesta tuli masuviiva toisesta ei. Sanottava on kyllä että tästä tyttösestä pahoinvointi ollut ihan omaa luokkaansa, poijista molemmista oli etovaa oloa, toisesta jopa oksentelin muttei mitään tällaista kun ekat 15 viikkoa tässä raskaudessa..

jokuli 24+1

Vierailija
14/18 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kiinni lapsesta ei sukupuolesta. Meillä oli pojalla aina n. 160 ja tytöllä n. 145. Pojasta tuli viiva napaan ja tytöstä koko mahan yli. Nyt odotan kolmatta, syke 137-143 eikä viivaa ole ollenkaan. Parempi kun kysyy ultrassa niin ei tarvi arpoa (siis jos näkyy).

Vierailija
15/18 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ultran mukaan olisi poika tulossa... Tosin varmaahan se ei ole ,ennenkuin on vauva maailmassa!

Vierailija
16/18 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasta loppuraskaudessa alkaa näitä eroja tulla - pojalla hitaampi syke ja tytöllä nopeampi. Ja se kuulostaako junalta vai hevoselta, riippuu sikiön asennosta, eli meillä kaikilla oli joskus juna, joskus hevonen.

Vierailija
17/18 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa syke oli melkein aina 152 ja mulla oli tumma viiva masussa navasta alaspäin. Kysyin silloin neuvolan tädiltä kumman se veikkaa sieltä olevan tulossa. Pojan sanoi sieltä tulevan ja poika tuli!

Nyt menossa toinen raskaus ja syke on ollut 160 eikä tällä kertaa oo viivaa masussa.

Enpä kyllä oikein usko et sykkeestä tai esim. mahan muodosta vois päätellä tuleeko poika vai tyttö!!

Vierailija
18/18 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pian edessä np-ultra ja neuvola. Saas nähdä, mitä tällä kertaa selviää...

Charlotte ja poika pian 6kk ja rv11+1