Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spinning -sisäpyöräilytunti

Vierailija
24.11.2011 |

Ohjaajana kyselen vähän mielipiteitä täältä, että saisi vaihtelevuutta tunteihin.

Millainen on hyvä tunti? Mikä taas tekee tunnista huonon?

Millaista musiikkia haluaisit kuunnella spinningtunnilla? Entäs millaista musiikkia ei missään nimessä?

Sana vapaa, kertokaa ihmeessä spinningtuntien plussia ja miinuksia.

Kiitos :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mulle tärkeä yksityiskohta on se, että ohjaaja kertoo heti alussa mitä on tulossa. Esim. "tänään tehdään 3 jaksoa. Ekassa jaksossa 2 biisiä ja rankka ylämäki treeni ja sit yks palautus biisi ja tokassa jaksossa..." Mä ainakin pystyn paremmin mitottamaan voimani kun tiedän mitä pitää vielä jaksaa, enkä siis löysäile varmuuden vuoksi..

Inhoan liikaa kikkailua eli esim jumpseja (siis niitä ylös alas juttuja, miten se nyt ikinä kirjoitetaankaan)jos niitä on joka biisissä. energiaa menee silloin mun mielestä ihan liikaa ajatustyöhön... ;)

Ohjaajat vois muistutella enemmän hyvästä ajoasennosta, huomaamattaan polkee muuten hartijat korvissa.

Musa on usein liian kovalla spinni tunneilla. Parasta ois jos musa ois vaihtelevaa eli suomi popista johonkin metallicaan. jokaiselle siis jotakin :)

Vierailija
2/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, spinning ei ole lempilajini mutta käyn tunneilla talvella sitten kun ei enää voi liikkua ulkona niin paljon.

Hyvä tunti: riittävän rankka. Myös se, että ohjaaja antaa valinnanvaraa on hyvä (sanoo jossain kohdissa, että voi nousta seisomaan tai olla nousematta).

Mikä tekee tunnista hyvän? Hyvä ohjaaja. Ei tarvi muuten pölpöttää koko ajan mutta arvostan, jos ohjaaja neuvoo tekniikkaa ja tsemppaa. Se on kuitenkin eri asia kuin puhua koko ajan kuin papupata.

Musiikista: en pidä tosi kulahtaneista ziljoona kertaan kuulluista hiteistä (Abba, Madonna). Inhoan myös ysärihittejä mutta siedän niitä jos tunnilla on niitä vain yksi kpl. On ihan ok, jos niitä kulahtaneita renkutuksia on siellä seassa mutta odotan, että ohjaaja löytää menevää musaa, ehkä vaihtelevaakin. Itse pidän monenlaisesta, rokista, popista, reggaetonista, hiphopista drum'n'basesta tekno-dance -musaan. Nuo kaikki mielestäni sopivat hyvin spinningiin, jos biisit on hyviä niin tunnelma syntyy.

Miinuksia: musa on ollut meillä liian kovalla. Sitten minun paikassani on ollut myös tapana sammuttaa valot melkein koko tunniksi, mistä en itse näin kaamosaikaan tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mielipiteeni:

- 1 tason tunnilla ei poljeta seisoen useita biisejä kokonaan

- Enemmän raskailla vastuksilla istuen tehtäviä harjoituksia

- Sykkeen tasaus tulisi tehdä istuen, ei seisten. Hyvin harvalla syke laskee seisten riittävästi

- Max sykkeillä ei tule käydä tunnin aikana kuin 1-2krt

Vierailija
4/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohjaaja tekee kaiken, mitä käskee muiden tekevän! (eli ohjaaja ei seiso laitteen vieressä ja huutele ohjeita)

Musiikki vaihtelevaa, ihan kaikkea voi kokeilla, aina joku tykkää. Jazz on ainoa joka itsellä tökkisi, mutta muuten menee kaikki. Mieluiten suomipoppia, mutta menee raskaampi hevikin.

Ohjaajan pitäisi antaa vaihtoehtoja: tämä liike voidaan tehdä seisten ja istuen tai sitten.... Tämä on erityisen tärkeää niille, jotka ovat ensimmäisiä kertoja tunnilla, eivätkä vielä osaa itse keksiä mahdollista helpotusta tai raskaampaa liikettä.

Vierailija
5/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mielipiteeni: - 1 tason tunnilla ei poljeta seisoen useita biisejä kokonaan - - Sykkeen tasaus tulisi tehdä istuen, ei seisten.

Niillä kevyillä tunneilla, joilla olen itse käynyt ei kyllä tosiaan ole poljettu useita biisejä seisten ja ihmettelen tuota sykkeentasausta seisten kans, jos tunti on suunnattu kevyemmin ottaville.

Pidän siis tosiaan siitä, että tunti on suunniteltu siten, että voi itse raskauttaa liikkeitä ja tehdä täysillä jos siltä tuntuu ja taas jos kunto ei riitä, voi tehdä sen verran mihin riittää. On tylsä mennä liian kevyelle tunnille mutta on ikävää mennä myös liian raskaalle tunnille, jota ei voi itse keventää, koska vaihtoehtoja ei anneta. Koskee muitakin tunteja kuin spinningiä.

Vierailija
6/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki laittaa lisääkin vielä, mielenkiinnolla näitä luen.

Vierailija
7/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten heviklassikot toimii myös. Pääasia, että tunnistettava biisi ja helpostitunnistettava rytmi

Vierailija
8/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta crossaamassa kyllä. Hyviä tunteja ovat sellaiset, joissa on selkeä rakenne. Esim musiikin kertosäkeen aikana tulee raskaampi työosio.

En tiedä vaihtuuko spinningissä usein otteet ja asennot, mutta crossatessa on hyvä, jos uuden asennon pitämiseen annetaan vähän enemmän aikaa kuin 10-20 sek. Kerran olin tunnilla, jossa asento vaihtui koko ajan ja tunnista jäi reuhtomisen maku, kun mitään ei ehtinyt tehdä kunnolla. Juuri kun oli saanut otteen ja ehtinyt polkaista 2 kertaa, pitikin tehdä taas jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän