Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä työpaikka tarjolla pk-seudulla! Mistä tekijä?

Vierailija
23.11.2011 |

Haen kahdelle lapselle lastenhoitajaa kotiin ensi vuoden alusta ja ajattelin kokeilla joko tämän palstan lukijoista löytyisi kiinnostuneita? Olen jo jonkin aikaa etsinyt hoitajaamme, mutta kovasti tuntuu olevan pulaa hoitajista täällä päin..vähän alkaa olemaan epätoivoinen olo mutta perusoptimisina en voi uskoa etteikö tästä maasta löytyisi hyvää tyyppiä meille töihin!

Asumme hyvien kulkuyhteyksien päässä, palkka on ok, hyvät työajat ja ennenkaikkea me vanhemmat olemme mukavia ja rentoja ihmisiä :)

Olisiko vinkkejä mistä potentiaalisia hoitajia voisi löytää? Olen laittanut ilmoituksen paikalliseen asukaspuistoon, ja nettiin työnhakupalstoille. Mitä vielä voisin keksiä?

Päiväkotiin vieminen ei hirveästi innosta joten kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista että pk-seudulla ei elä alle 3000 euron bruttopalkan / kk.

Vierailija
2/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Laurea, metropolia, luksia oppilaitoksia. Joku aina keskeyttää tai tarvii rahaa.

Päiväkotien seinälle voiko laittaa hakuilmoitusta?

Onko koulussa/päiväkodissa vanhempainyhdistys osaavatko auttaa?

Yksityinen perhepäivähoitaja-vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näitä laittomia, alle minimin maksavia on ihan liikaa liikkeellä.

Vierailija
4/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mikä palkka sinusta on ok? Koulutettu lähihoitajakin tienaa päiväkodissa n. 2000 euroa, eli alle sen tuskin koulutettua saat. Ja tuolla palkalla töitä tehdään alle 39 tuntia viikossa

Vierailija
5/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näitä laittomia, alle minimin maksavia on ihan liikaa liikkeellä.

kertoo jo siitä, että työehdoissa on jotain hämärää. Yleensä se on palkka.

Vierailija
6/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se millaisia lapset ovat ja mikä on palkka ja mitä tarkoitat hyvillä työajoilla. Maksatko tes-minimin ja myös kaikki ilta- ja viikonloppulisät?

Vierailija
7/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 3000e heitto on ihan naurettava...minun palkkani on nyt 3300/kk ja olen opiskellut yliopistossa ensin kuuden vuoden tutkinnon ja sen jälkeen vielä ammattiin pätevöitymistä 4 vuotta päästäkseni tuohon palkkaan kiinni.

Vierailija
8/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 3000e heitto on ihan naurettava...minun palkkani on nyt 3300/kk ja olen opiskellut yliopistossa ensin kuuden vuoden tutkinnon ja sen jälkeen vielä ammattiin pätevöitymistä 4 vuotta päästäkseni tuohon palkkaan kiinni.

Siellä on niin kallista, että pienemmällä palkalla ei vaan elä. Ei ole ap:n ongelma, jos sä valitsit väärän alan suhteessa opintojesi pituuteen.

Vierailija
9/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset hyvistä vinkeistä! Oppilaitoksia en ollutkaan vielä ajatellut, seuraavaksi kokeilenkin sitä suuntaa.

Lisää vinkkejä voi vielä antaa!

Olen ehdottomasti sitä mieltä että hoivatyöstä yleensäkin pitäisi maksaa enemmän, oli se sitten mitä hoitotyötä tahansa. Tiedän kuitenkin mitä lastenhoitajat (koulutetut ja kouluttamattomat) saavat sekä kunnallisessa että yksityisellä puolella ja pystyn tarjoamaan vastaavan,ja lisäksi aina samat työajat (ei iltoja, eikä vkonloppuja) sekä rauhallisemman työympäristön. Lastentarhanopettajan palkkaa minulla ei valitettavasti ole varaa maksaa.

Vierailija
10/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on niin kallista, että pienemmällä palkalla ei vaan elä. Ei ole ap:n ongelma, jos sä valitsit väärän alan suhteessa opintojesi pituuteen.

Kyllä tällä vuokra maksetaan ja pari ihmistä elätetään juuri ja juuri, kivasti vaan tippuu kaikkien tukien ulkopuolelle ja mieskään ei saa nyt työttömäksi jäätyään työmarkkinatukea, kun tuloni ovat niiin valtaisat. (Netto n. 1800€)

Vierailija
11/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa maksamme sen minkä rahkeet antaa eli brutto 1600/kk ja bussilippu ja kaikki ruuat päälle. Työaika 8.30-17, ylimääräisistä tunneista 10€/t. Hoitajalla käytössä päivisin auto. Lapsia kokoajan yksi 2v ja iltapäivisin yksi eskarilainen. Ulkomaalaisia olisi ollut tulossa vaikka kuinka paljon; koulutettuja aikuisia kaikki. Olen ollut ainoastaan tyytyväinen. Laitoin ilmoituksen englanniksi www.mol.fi.

Vierailija
12/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa maksamme sen minkä rahkeet antaa eli brutto 1600/kk ja bussilippu ja kaikki ruuat päälle. Työaika 8.30-17, ylimääräisistä tunneista 10€/t. Hoitajalla käytössä päivisin auto. Lapsia kokoajan yksi 2v ja iltapäivisin yksi eskarilainen. Ulkomaalaisia olisi ollut tulossa vaikka kuinka paljon; koulutettuja aikuisia kaikki. Olen ollut ainoastaan tyytyväinen. Laitoin ilmoituksen englanniksi www.mol.fi.

Mitä kieltä hoitaja puhuu lasten kanssa ???

Vierailija
13/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta opiskellut 3300 euron kuukauspalkan takia?! Yleensä sun opiskelu määrällä ja palkalla ollaan vaan päästy siihen työhön mihin halutaan, palkasta viis.

Vierailija
14/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kieltä hoitaja puhuu lasten kanssa ???

Eskarilainen osasi jo ja 2 v oppinut puolessa vuodessa hyvin ymmärtämään.

Vierailija
15/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on amk-tutkinto ja yliopistotutkinto lukion päälle, opiskeluvuosia 19 vuotta ja palkka reilsuti alle 3000e.

Ei toi ole mikään ihme asia. Riippuu kaiketi alasta. Opettajat nyt ovat matalapalkkaisia, vaikka ovatkin korkeasti koulutettuja.

Vierailija
16/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten minä varmaan olen kuollut :-/

Ja muista että pk-seudulla ei elä alle 3000 euron bruttopalkan / kk.

Vierailija
17/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kun jaoit kokemuksesti.

Suomessa varmasti saa todella hyviä tekijöitä melkein mihin tahansa hommaan kun vaan pystyy itse joustamaan siitä suomenkielisyydestä. Taidetaan mekin lähteä seuraavaksi tuolla kulmalla hakemaan.

Vierailija
18/18 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kyllä enemmän kuin kiinostunut! Olen ollut työttömänä puolisen vuotta. Varsinaista koulutusta minulla ei ole lastenhoidosta, mutta siskoillani ja veljelläni on pieniä lapsia ja olen heitä hoitanut todella paljon, eli kokemusta siis löytyy.

Olin siskollani töissä vuoden verran, vein 4 ja 6 vuotiaat lapset joka arkiaamu tarhaan ja hain 3 iltapäivällä ja olin lasten kanssa iltaan saakka, kunnes heidän äiti palasi töistä. Lisäksi hoidin veljeni 2 vuotiasta poikaa lähes joka viikonloppu. Tykkään olla todella paljon lasten kanssa, ja se olis mieluista hommaa. Itse asun kihlattuni kanssa tällähetkellä Espoossa, lähellä Helsinkiä. Laita viestiä, jos kiinostaa :)