Voiko kuolinpesän laskut jättää maksamatta? Konkurssiin on pesä menossa
Eihän ne pesän velat jää maksettavaksi jos se koko pesä laitetaan konkurssiin,vai mitä?
Kommentit (3)
Vainajan laskut voi jättää maksamtta jos ei koske pesään mitenkään - ei siis saa ottaa mitään tavaraakaan sieltä.. Kuolinpesän laskuja ei voi jättää maksamatta. Eli jos järjestätte hautajaiset -arkut ja muut tilpehöörit- niin ne pitää maksaa. Eli mitä itse tilaatte, niin ne maksatte.
Velkainen vainajan pesänhoitaja voi saada hautajaisavustusta sosiaalitoimistosta - n 300 euroa.
äitini pesästä, koska varat loppuivat kesken. Ainoa moka oli, että heidän mielestään mun olisi pitänyt jakaa tappio kaikkien velallisten kesken, mutta oli maksanut laskuja yksitellen siihen saakka että rahat loppuivat. Kyllä ne siihen sitten tyytyivät (piti vissiin perukirja lähettää). Myöhemmin kun kuolinpesään tuli veronpalautuksia, soitin ja kysyin haluavatko, niin eivät enää halunneet, kun asia oli jo päätetty.
äitini pesästä, koska varat loppuivat kesken. Ainoa moka oli, että heidän mielestään mun olisi pitänyt jakaa tappio kaikkien velallisten kesken, mutta oli maksanut laskuja yksitellen siihen saakka että rahat loppuivat. Kyllä ne siihen sitten tyytyivät (piti vissiin perukirja lähettää). Myöhemmin kun kuolinpesään tuli veronpalautuksia, soitin ja kysyin haluavatko, niin eivät enää halunneet, kun asia oli jo päätetty.