NYT ! Kotitalousopet ja muut tosipätevät ! mikä aine paras vessan siivoukseen ?
Vedestä jää pöntön takareunaan ruosteraita, ion ongelma.MILLÄ sen SAA pois ? En halua itään kokeilla enää, kaikki pyykinpesuaineet,konetiskit ja soodat ja sitruunat on kokeiltu jo !
Tolu ei minusta ole hyvä edes lavuaarin pesuun.
Ihmekivi tietty on lavuaariin, muta se on aika vaikeesti huuhtoutuva.
Niin ja vessanpesutaktiikka se että aamulla vedetään pikasesti lavuaari, pönttöä tarpeen mukaan, kerran viikossa kunnon siivous.
Kommentit (9)
Kostuta vessapaperia siivousaineella (mitä sitten käytätkään pöntön pesussa) ja laita se paperi siihen likaantuneeseen kohtaan ja anna olla siinä jonkun aikaa (tunti-pari tai enemmän). Sitten vaan peset normaalisti.
Kannattaa ostaa sellanen vessaharja millä saa puhdistettua pöntön myös sieltä reunan alta. Jos et ole ikinä sieltä puhdistanut, niin se lika tulee ssieltä aina vaan uudestaan. Sinillä ainakin on sellasia ihan ok harjoja.
Mä sain sillä uudesta asunnosta järkyttävät piintyneet pönttökököt pois. Onneksi kokeilin ennen dynamiittia :)
rikkovat puhdistettavan pinnan naarmuille ja se taas tekee jatkossa puhdistamisesta entistä haastavampaa. Eli välttäisin noita viimeiseen asti, vaikka niillä puhdasta tuleekin.
Vimi.. Eli sillä kokeilisin ensin..
Pesukivi on hyvä. Itse käytän sitä lähes joka paikassa :) Itse en huuhtele pinnoilta joilta en pysty huuhtelemaan. Eli silloin pyyhin kostealla pesuainejäämät pois pinnalta. Voi siis käyttää vaikka ei voisi huuhdellakkaan :D
Vimi.. Eli sillä kokeilisin ensin..
Pesukivi on hyvä. Itse käytän sitä lähes joka paikassa :) Itse en huuhtele pinnoilta joilta en pysty huuhtelemaan. Eli silloin pyyhin kostealla pesuainejäämät pois pinnalta. Voi siis käyttää vaikka ei voisi huuhdellakkaan :D
Joten nostan vielä...toiveikkkaasti!
kiitos vastanneillle !
Ellei, kehottaisin tutkimaan reunan alapinnan ja putsaamaan sen. Vessanpönttö on ihan puhdas paikka, Suomessahan vedetään vessat juomakelpoisella vedellä.
Geelimäiset puhdistusaineet (oli merkki mikä tahansa) toimivat hyvin, jäävät vaikuttamaan eivätkä valu pois.
Se Sinin kaksipäinen vessaharja on oikein hyvä pöntön puhdistamiseen, niinkuin joku jo sanoikin.
Jos ongelma on vedessä, niin sitten en tiedä.
oma kaivo pöndellä
pönttö on ollu käytössä kesäkuusta
siivousvehkeet on viimeisen päälle, mutta sopivasta aineesta ei tietoa
-ap
Se on toiminut ainakin meillä. Voi antaa vaikuttaa vaikka useamman tunnin, ja harjata lopuksi. Kokeile ihmeessä, jos et ole sitä jo tehnyt.
Vessanpönttöön olen käyttänyt Harpikkia. Lavuaarin puhdistaminen on ? minullekin...