Millä pois viiksi- ja partakarvat
Eli mulla aina ollut naisviikset ja -parta. Oon kärsinyt niistä paljon. Häpeän niitä ja minua on niistä koulussakin kiusattu. Ne häiritsevät minua hirveesti ja en oikein tiiä, mitä niille tekisi.
Minulla siis on kaikki karvat hirveän tummia. Ei tarvi vahvistella kulmia, eikä käyttää ripsaria, myös käsi- ja jalkakarvat hirvittävän tummia. Niin ja kaikilla äitin puolen suvun naisilla on myös tummat karvat.
Teini-iässä sanoin äitilleni, että lainaan isän höylää ja vedän ne pois. Mutta äiti sanoi, että ei kannata. Kasvaa tilalle sellanen parta ja viikset, kun miehillä on ja ne karvat haalenee ajan myötä. No eipä oo haalentunut ainahaan 27. ikään mennessä.
Itse olen miettinyt lacespoistatusta (?), mutta epäilyttää kuiteskin se. Ja taitaa olla aika hinnakas. Onko kellään kokemuksi kyseisestä hoitomenetelmästä? Tai onko joku jollain muulla tavalla poistanut karvat naaman alueelta?
Kommentit (15)
niissä oli, tuli hyvät tuoksut. Siis tuoksui ihanalta ne liuskat.
noin kerran viikossa (partaa mulle ei kyllä kasva, viikset vain), olen tehnyt näin ainakin 15 vuotta, eikä mun ainakaan ole alkanut kasvaa enempää. Joskus kasvaa vahvempia pidempiä karvoja ja ne mä nyppäsen pois pinseteillä. Myös käsivarsikarvoja olen höylännyt jo useamman vuoden, pitkään harkitsin uskallanko, ettei ala rehottamaan enempää, mutta ei mulla ainakaan ole alkanut. Ajelen siinä samalla hahtuvat myös kämmenselästä ja sormien päältä.
Eikö sulla ala kasvamaa sellaisia viiksiä, kun miehillä on? Minun äiti on koko ajan toitottannu sitä, että sitte alkaa kasvamaan sellaiset viikset, jos vetää höylällä tai partakoneella.
että ihokarvojen ajaminen ei nopeuta karvojen takaisin kasvua, ei tihennä eikä paksunna karvoja. Ainoa ero on se, että tilalle kasvavat karvat eivät ohene "latvaa" kohti vaan loppuvat "kuin veitsellä leikaten" sen höylän takia. Nyppiminen on hyvä keino koska karva lähtee juurineen ja kasvaa hitaammin takaisin, samoin tapahtuu jos käyttää epilaattoria tai vahaa.
ja ku on ollu aikomus ostaa epilaattori, nii sitte myöhemmin vetää sillä.
viikset ja parta veks. Näyttää muuten paljon paremmalta. Enää ei tarvi peitellä pakkelilla viiksiä, mikä vapaus.
Eipäs ole tullut mieleen. Hyvä kun sanoitte. Täytyy heti kokeilla ja jos ei toimi, niin sitten kokeilla sitä laserhoitoa
on mieheks aika harva ja suht vaalee parta ja viikset, siellä täällä tummempia..
niin mä aina nypin siltä niitä kun se on niin laiska ajamaan :D kasvaa ainakin hitaammin takaisin..
Oon kohta puolin lähdössä ostamaan, niin olis kiva tietää, mitä kannattaa ostaa.
Itse tykkään mielummin lämminvahasta kuin kylmäliuskoista.
Mutta vielä parempi on epilaattori.
puhetta sellaisista kasvoille tarkoitetuista vahaliuskoista! En muista nyt merkkiä, mutta varmaan sieltä löytyy.
ja ei yhen yhtäkää karvaa lähtenyt. Huuleen tuli haava. Mitä tein väärin, en ymmärrä. Käytin siis veetin vaaleanpunaisia liuskoja.