Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Heinäsirkat loppuviikkoon**

09.11.2005 |

Mihis on kaikki sirkat hävinneet? Tässä vaiheessa ei taida olla oikein mitään uutta kerrottavaa kun " alkutohinoista" on selvitty :)

Labanen, huomasin että synnytät pkks:ssa, saanko kysyä missä päin Pohjois-Karjalaa asustelet? Kiinnostaa siksi kun olen itse sieltä lähtöisin :)

Mutta ei minullakaan mitään uutta ole, joten jatkan töitä, plääh.

nellariina 5+6

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pakkaus meiningit menossa, joten sillä hiukan hiljaista.. Tiistaina pitäisi muuttaa ja muutama hassu laatiko vasta valmiina, joten on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa pakkailemaan, mutta yritän kyllä piipahtaa välillä.

Pakko taas poistua tuonne laatikoiden pariin, mutta oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Terv.Jenni ja laatikot

Vierailija
2/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, alkuhämmingin jälkeen tähän raskaana- olo ajatukseen alkaa taas tottua. Varasin neuvolan 2.12 ja terveydenhoitaja käski olla syömättä ja juomatta 4 tuntia sitä ennen, että saavat pissanäytteen. ? En muista, pitikö viimeksi, mutta epäilyttää etukäteen, kuinka paha olo kerkee tulla. Aikakin on 11.30, eli pitää herätä kai aikaisin, että kerkee syödä ennen lähtemistä.

Makea ei meinaa maistua. Ajatuskin tuntuu huonolta. Ennen olen syönyt paljon makeaa, joten tuo voi herättää epäilyksiä. Pitänee välttää vähän kyläilyä. :)

Välillä huimaa, jopa makuulla. Päivällä palelee ja kun pitäis mennä nukkumaan, tulee kuuma, eikä yöllä ole hyvä nukkua kuumuuden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tähän raskaanaolemiseen tottuu hieman ja ainakin itse odottelen sitä alkurauskauden ultraa, jotta voin täysiä " heittäytyä" odottamaan. Varsinkin kun ei edelleenkään juuri ole oireita, on vaikea uskoa koko juttua todeksi. Rinnat kyllä tosi kipeät, paleltaa julmetusti ja aiemmin mainittua huimausta on välillä ihan älyttömästi, mutta vaikea sanoa sitten mikä on raskaudesta ja mikä muuten minulle luontaista. Oletteko muuten uskaltaneet urheilla ihan normaalisti? Lääkäri sanoi, että voi jatkaa urheilua normaalisti, mutta aina välillä kuulee ettei raskauden alkuaikana kannattaisi kovin paljoa rajua urheilua. Itselle urheilu on ihan must, jotta jaksan olla töissä pirteänä, joten en oikein tiedä mitä tehdä.

Tarunalle rv. 5+4

Vierailija
4/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just tytön unille, joten on taas hetki aikaa itselle...saa siis rauhassa olla netissä. Tää alkaa jo olla rutiinia, et vietän tytön päikkäriajan täällä vauva-sivuilla (=

Tässä huomasin sellasen jutun, et hiukset rasvoittuu tosi nopeesti...liekö johtuu tästä olotilasta??? Onko muilla sama juttu? Normaalisti pesen hiukset vaan joka toinen päivä, mut nyt pitäis pestä päivittäin.

Gallup:missä sairaalassa mahd. synnytätte? Itse oon harkinnu tuota Naistenklinikkaa, kun ekankin sain siellä. On jotenkin varmempi olo mennä samaan paikkaan. Ja esikoisen kanssa oli vähän härdelliä koko touhu, niin oli turvallista olla lähellä lastenklinikkaa.

Saara rv4+2

Vierailija
5/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

et noi synnärit olikin omassa pinossa, joten mun gallupit voi unohtaa (=

Vierailija
6/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh- huh.. olo sen kun vaan pahenee.. jotain pitäis syödä tunnin välein ja kuitenkin tuo kuvotus kyläilee..

Testasin yöllä ja aamulla juoda omppumehua, jonka olin illalla sängyn viereen varannut, ja rinkeleitä, niitä kuivia, kauheita mitä meiän 1v. likka nakertelee- ja kappas kyllä vaan autto pahimpaan oloon. Vessassakin saa juosta nyt jo ihan alvariinsa, päivin öin..

Muutoin olo ja mieliala on hyvä. Tuntuu todella jo siltä että vois jo kuvitella vaavin olevan tulossa. Tosin onhan vielä näitä riskiviikkoja edessä..

Nyt vaipanvaihtoon!

rv 6+3

Vierailija
7/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että on vähän hermot kireällä, johtuneeko sitten näistä raskaushormoneista vai jostain muusta, enpä tiedä.

Alaselkä kipeytyy tosi helposti, ei tee oikein hyvää tytön nostelu. Kauhistuttaa, kuinka kipeänä sitten olen kun maha alkaa kasvaa. Viime raskaudessa oli selkäkipu myös vaivana hyvin aikaisessa vaiheessa ja jatkui koko raskauden. : /

Vatsa on ollut pari päivää myös kipeä.

Vielä ei ole pahoinvointi oikein iskenyt, mitä nyt välillä ällöttää, varsinkin iltaisin. Mutta ei vielä mitään oksentelua, ja toivottavasti ei tulekaan. Syön nyt B-vitamiinivalmistetta kun jostain luin että se saattaisi auttaa. Esikoisesta oli sellaista keskivaikeaa pahoinvointia, oksensin ehkä muutamana aamuna viikossa ja viimeisen kerran oksensin muistaakseni vielä rv 17! :0

Väsymystä on jonkin verran, mutta se ei ole tällä kertaa (ainakaan vielä) sellaista sänkyyn kaatavaa laatua, niin kuin esikoisesta. Tosin nyt en joudu töissä olemaan joten saan levättyäkin melkein milloin vaan, joten voi sekin olla syynä.

Tuntuuko muilla vatsallaan makaaminen epämukavalta tms?

Eilen illalla kun menin nukkumaan, huomasin että vatsallaan maatessa tuntuu sellaista ikävää painon tunnetta (?) tuolla alavatsassa, sellainen tunne että " jotain siellä on" . Kyllä tässä nyt vielä pitäisi pystyä monta viikkoa nukkumaan vatsallaan. :0

Olen nyt kahden vaiheilla, pitäisikö perjantaina pyytää terkkaa varaamaan mulle neuvola-aikaa, samalla kun käyn siellä tytön kanssa.

En haluaisi siksi varata sitä aikaa vielä, kun sitten sitä vaan odottelee ja jännäilee, että tulis jo se neuvola-aika... Niin musta tuntuu, että aika kuluu nopsempaan, jos varaan sen neuvolan vaikka rv 9 ja saan ajan vaikka jo samalle viikolle. :P Että tällaista logiikkaa ;D

Olenkohan ainoa joka ei vielä oikein edes käsitä olevansa raskaana? :0 :0 Siis unohdan sen koko ajan, kun ei oikein tunnu miltään, siis oireiden puolesta. Sitten sen taas muistaa, jos vatsaa vihlaisee tai tulee huono olo. Tässä on vielä niin hirmuisen monta viikkoa, ennen kuin alkaa vatsa kasvaa ja liikkeet tuntua, sitten se vasta alkaa olla konkreettista se odotus.

Toivon, että tästä vauvelista tulis hieman rauhallisempi tapaus, kuin esikoinen ;D Nimittäin siinä oli vatsa ja sisukset kovilla, kun esikoinen oli niin kamala potkimaan ja möyryämään. Aina oli pieni jalka puskemasssa kyljestä läpi ja loppuviikoilla se ihan tosissaan sattui, kun riehui niin hirveästi. Varsinkin yöllä touhusi niin ettei meinannut unta saada. Ja meno on jatkunut samanlaisena syntymän jälkeen, tosi touhukas tyttö kyllä on. Tulee äitiinsä, olin itse pienenä samanlainen menijä ;P Täytyy toivoa että tämä toinen tulee sitten isäänsä (joka oli kuulemma maailman kiltein ja rauhallisin lapsi pienenä) ja mun kylkiluutkin hieman säästyisi ;D No ei vaan, saahan sieltä tulla vaikka millainen vilivilperi, rakas on kuitenkin :D

Nyt taas aletaan uhkaavasti lähestyä romaanin pituutta, joten se on moro nyt! :)

T:myy rv 5+5

Vierailija
8/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpahan saanut tämän päivän aikan tyhjennettyä pöytää ihan kiitettävästi, kerrankin keskityin töihin :)

Joku puhui hiusten rasvottumisesta, mulla rasvottuu myös. Joka päivä pitää pestä, enne joka toinen päivä.

Tänään on alkanut tulla taas tuota pahaa oloa :( Kahvipöydässä meinasi laatta lentää, kahvi haisi niin pahalle. Toivottavasti tämä ei mene niin pahaksi että joutuu oksentelee, inhoon sitä!

Mutta nyt vielä viimeset hommat ennen kotiin lähtöä.

nellariina

Vierailija
9/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mä huomasin kanssa tässä pari yötä takaperin, että toi mahallaan nukkuminen tuntuu jotenkin kummalliselta.. Sellainen painontunne. Oon koko pienen ikäni nukkunut mahallani tai siis en saa oikein missään muussa asennossa unta kuin mahallani..Että opettelemista riittää..

Meen huomenna alkuraskauden ultraan vaikka ei siellä vielä kai hirveesti mitään näy?! Mulla oli parina päivinä aika kovia alavatsakipuja niin halusin mennä kattoon et onko kaikki kunnossa..

" Vähän" kyllä meinaa huolestuttaa..

-Mauki rv6+6-

Vierailija
10/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt vietellään toista päivää plussanneena ja vieläki ihan hassu olo.oon niin malttamaton,et huhhuh.toivon vaan niin paljon,ettei käy mitään. toivottavast ei muillekaan!

kaikille vauvaliimaa litroittain:)

nyt on kai sitte rv 4+3..niin alussa vielä.mut olosta kyl huomaa,että raskaana on vaikkei muuten vielä näykkään.kiva,ku on nyt jo tät kuvotust näin paljo,ni ootan vaa milloin se yltyy oksentamiseks.vähä tuntuu silt,et tuun olee jossain vaihees tosi huonovointinen..mut eipä se paljo haittaa,jos ens kesänä on oma nyytti tos sylissä:)

alanpas täst nyt tekee kouluun esseetä.vaikeeta ku ajatukset pyörii tasan yhes asias,vauvassa:)

iloista keskiviikkoa!

Vierailija
11/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ole jostain syystä ollut ihan niin etova olo kuin aikaisempina päivinä. Ehkä se kerää voimiaan tullakseen kahta kauheampana takaisin;-).

Muuten sitä välillä, etenkin töissä, ihan unohtaa olevansa raskaana. Vaikka oireita toki on niin jotenkin epätodellinen olo silti. Varmastikin ultran jälkeen asia jotenkin konkretisoituu paremmin.

Olin ajatellut nyt tänään tilata kuitenkin neuvolan, vaikka ensin meinasin vasta ultran jälkeen. Mutta kun niin moni muukin on jo tilannut!;-). Mut siis en tänään töiden lomassa asiaa muistanut joten ehkä sitten huomenna!

Evius 5+2

Vierailija
12/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvotusta, kuvostusta. Läpi päivän ällötää. Etenkin kun maha on tyhjä ja symisen jälkeen. Ei oo näköjään mikään hyvä. Syöt tai oot syömättä. Mutta kyllä tän olon kanssa vielä parjäilee. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut sen yhden kerran jälkeen.

Muutenkin olo on kyllä varsin raskaana olevan tuntuinun. Maha on niin turvoksissa ja pömpöllään, että pian ei kyllä mahdu tavalliset housut jalkaan. Olenkyllä kullut että tois-/monisynnyttäjillä vatsa pullahtaa aiemmin esiin. Mutta että jo näin aikaisin. Huh huh. Kuinkahan monta riiviötä siellä masussa oikein asusteleekaan.

Mä oon täsä puntaroinut, että mennäkkö alkuraskauden ultraan vai ei. Meillä kunta ei mun käsittääkseni kustanna kuin sen keskiraskauden ultran, joten muut on sitten omasta pussista maksettava. Toisaalta olisi ihana mennä. Mutta toisaalta tuntuu jotenkin turhalta rahanmenolta. En esikoisestakaan käynyt kuin tuossa keskiraskauden ultrassa ja hyvin pärjäsin. Eihän tässä nyt mene enää kovinkaan kauaa kun jo kuuluu ne sydänäänet, niin sitten voi taas olla varma että siellä masussa todella joku asustelee. Mutta jos tässä nyt suurempia kipuja tai vuotoa tulee, niin voipihan se olla että tekee sitten kuitenkin mieli mennä tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa.

Mutta pidemmittä puheitta mukavaa keskiviikkoa koko poppoolle!

mirulii 6+4

Vierailija
13/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinusta Laralei tälläkin puolella!!!! ;)

Evius (menikö nikki oikein?),me mennään samoissa 5+2,mut musta tuntuu,et mun oireet on vähäsemmät.On mullakin paha ja heikko olo,jos syömisten väli venyy,mutta ei kyllä mitään kuvotusta vielä.Palelu on kovaa edelleen ja samoin rinnat edelleen kipeät.Ja kyllä alamaha turvonnut on,vaikka ei se vaatteissa haittaa eikä mahallaan nukkumista.Rinnat ne enemmän on tiellä kipeinä ja turvonneina.

En ole vielä neuvolaan soitellut,vaikka jo ajatus vähän kutkuttaakin.En myöskään ole ultraa suunnitellut,vaikka olisihan se helpotus nähdä sydämen syke oikeassa paikassa.

Välillä vielä pelottaa ajatus menettämisestä,koska niin suuri on tarve saada pitää tämä pieni asukki tuolla mahassa.Miten te muut asiat ajattelette?

T:PauliNea 5+2

Vierailija
14/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paulinea: minäkään en ole neuvolaan soitellut, on jotenkin vielä varovainen olo tän raskauden suhteen. Ajattelin tässä vielä vetkutella viikon tai pari ennen kuin soitan.

Hiusten rasvoittumisesta, tuttua täälläkin. Huomattavasti nopeammin rasvoittuu kuin ennen.

Huono olo on tänään ekaa kertaa vaivannut enemmän. Oli rankkaa istua tänään koulussa kun oksetti ja väsytti tuntikaupalla. Yäk, mutta toisaalta itsepähän olen toivonut konkreettisia oireita ;). Rinnatkin on muuten kipeytymään päin, eli kaipa siellä on joku jossain..

Hyvää viikonjatkoa!

Meri05 5+4?

Vierailija
15/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nyt sitten viestiä minäkin. Kovin kuullostaa tutulta tuo, että raskaus ei vielä tunnu todelliselta! Paulinean ja Eviuksen kanssa mennään samoissa. Mulla ei juuri muita oireita kuin rintojen kipeytyminen, nekin tänään sen verran paljon vähemmän kipeät, että rupesin jo huolestumaan. Mies lohdutteli, että eihän sitä ekalla kerralla voi tietää miltä pitäisi tuntua! Ja tottahan se on.

Paulinea, sama menettämisen pelko on mullakin. Tätä lasta on toivottu yli 2 vuotta, joista hoidoissa vuosi. En jaksa edes ajatella miltä tuntuisi aloittaa kaikki rumba taas alusta, kun on kerran tällainen toivon hippunen annettu...

Joku kyseli urheilemisesta. Mä olen jatkanut liikkumista samaan malliin, lähinnä kävelyitä, salitreeniä ja joogaa. Salilla jätin tekemättä jotain liikkeitä mitkä tuntuivat alavatsassa (syvällä) ikävältä, mm. etureisiä laitteessa ja sitten istumaan nousuja lattialta (vatsoja). Muutenkin treenasin ehkä pienellä säästöliekillä, enemmän kroppaa kuunnellen.

Pirteätä loppu päivää kaikille!

bisous rv5+2

Vierailija
16/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on tälläinen palsta, niin huomaa, että muilla on ihan samoja ajatuksia kuin itsellä. Minullakin menossa vasta rv4+4 ja oireet ovat väsymystä lukuunottamatta vähäisiä. Tosin luulen ,että jos olisin töissä, missä ei voi huilia silloin kuin tuntuu tai syödä milloin haluaa, niin voisi olla minullakin enemmän tuota äklötystä. Aiemmissa raskauksissa minulla on lievä kuvotus alkanut tuossa 7-8 rv:lla, joten vielähän tässä on kyllä aikaa;)

PauliNean kanssa olen samoilla linjoilla siinä, että menettämisen pelko on kova, koska tämä " pikkarainen" on niiiin toivottu. Mutta kaikkihan me varmaan ajattelemme niin. Pitää vain luottaa siihen, että kaikki menee hyvin ja ensi kesänä saamme ihanat pienet nyytit kotiin:)

Vierailija
17/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄÄÄsyttäää.... Siis ihan kamala väsymys. Muuta en tekisikään kuin nukkuisi. Sitten herään klo 5 pissalle ja sitten taas mahaa kivistää niin että ei meinaa uni enää tullakaan silmään. Mutta päivät on kauheita.

Olen ollut nyt viiden päivän vapailla ja kauhistuttaa ajatus että pitäisi mennä yövuoroihin seuraavaksi. Neljä yötä kuullostaa ylivoimaiselta!!! No huomisen sitten nukun läpeensä luvan kanssa jotta jaksan sitten raahautua töihin.

Suuremman öklötyksen olen saanut vältettyä lipittämällä mustikkakeittoa aamupäivisin ja välttelemällä kaikenlaisia hajuja. Kaupassa suolakurkkupöntön luona meinas lentää laatta, mutta seuraavalla kerralla kun jouduin kulkemaan sen ohi niin mieleen tulikin että tekisipä mieli suolakurkkuja!!! outoa...

Mulla kans. mahalla nukkuminen ei tee hyvää. Se jotenkin vetää nivusesta.

Ninni rv6+3

Vierailija
18/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikko kääntyy illaksi. Aivan-kamala-päivä takana. Musta on kertakaikkiaan ollut veto täysin poissa. Kestokuvotus on kokonaisvaltaista ja on helpottanut vain hetkittäin ulkona. Nukuin esikoisen päikkäriajan ja nukuin miehen tultua kotiin ja aion mennä nukkumaan ihan kohta. Yökkäsin 5 kertaa hampaita pestessä aamulla ja syömisen jälkeen meinaa lentää...jospa se tästä. Tuossa ehtikin olla muutama lähes oireeton päivä.

Kyllä sitä allekirjoitan myös minä tuon menettämisen pelon. Mutta jotenkin sitä täytyy kuitenkin ensisijaisesti lähteä siitä ajatuksesta, että heinäkuussa tulee vauva. Muuten en kestäisi ja jaksaisi. Jos nyt lähtisin murehtimaan, niin siinä sitten murehtisin koko raskausajan. Kyllä se välillä käy mielessä, sitä ei voi kieltää, mutta yritän pitää taustalla sen perusviritelmän siitä, että kaikki menee hyvin. Näin ylipäätään selväjärkisenä tästä selviän. Pyrin myös ajattelemaan, että tämä masu se vasta turvallinen paikka on, hyvin suojattu, paha maailma vielä kaukana.

Nyt siis täytynee vääntäytyä jääkaapin (mitä, minäkö?!?!?!?!?) ;-) kautta vaakatasoon!!

Minni rv6+3

Vierailija
19/19 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto vie,että ärsyttää nuo haamuviivat! Plussasin maanantaina haamuviivalla,tein jo sunnuntaina testin joka näytti negaa. Tein tänä aamuna uudestaan ja ilmeisesti testi oli viallinen, kun ensimmäiseen 5 min. ei tullut kumpaakaan ikkunaan mitään. Sitten näytti negatiivista!!Pakko oli tehdä uusi testi tänään töissä ja se näytti taas haamua. Että kai sitä raskaana ollaan..

Ostin kyllä kerralla 2 testiä,että uusin taas viikonloppuna.Parempi pamahtaa 2 viivaa. Meillä piti olla esikoisen kanssa tiistaina neuvola,mutta peruivat sen. Joten enpä pääse sinnekään tilannetta tarkastelemaan. Onneksi ei ole ensimmäisestä kysymys,olisin muuten varmaan hermoraunio!!!

Mitäs nuo ultraamiset ja muut menikään? Millä vkoilla sai mennä yksityiselle ultraan? Milloin kuului sydänäänet ja milloin oli ensimmäinen ulta? Jotenkin on päässyt unohtumaan..;)

Joku valitteli jo selkävaivoja.Mä jouduin selän takia jo 5.llä kuulla sairaslomalle. Ja taitaa sama show olla taasen edessä.. Siihen malliin taas issias hermo reistailee. EI taida tarvita sitä testiä tehdä,kun tietää pkaran kivistyksestä että kohtu vaihtaa asentoa. Ja näin alussa ollaan.. ARMOA!

No mutta parempi raahautua koneelta sängyn pohjalle. Öitä ja aurinkoista loppuviikkoa!

Sushiko