Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi lapsistamme jää

Vierailija
21.11.2011 |

todennäköisesti aika lyhyeksi (tyttö). Mikä on mielestänne sellainen mitta maiselle, että sitä ei koko ajan ihmetellä että onpas lyhyt? Syytä pienikokoiseuuteen ei ole löytynyt, kaikki ok ja toki vielä vähän kasvaa, mutta keskivertoa lyhyemmäksi jää ehkä reilustikin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on 148cm ja häntä luullaan aina alaikäiseksi pikkupojaksi ja unohdetaan puhutella, vaikka on viisikymppinen rehtori.

Kaipa se johtuu siitä että en koskaan edes ajattele pituuttani, tai sitä että olen reippaasti monia muita lyhyempi. Kun ei se lyhyys elämään mitenkään erityisesti vaikuta, ainakaan negatiivisesti. Sitten ehkä jos tahtoo malliksi mutta onneksi se ei ole toiveammattini. :)

Mallin lisäksi on muitakin ammatteja, joissa on pituusraja. Ainakin lentäjä, lentoemäntä, poliisi jne.

Vierailija
2/26 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm on vielä aika normaalia. Eikö alle 150 senttiset lasketa pienikasvuisiksi eli kääpiöiksi? Vai oliko se raja 140cm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä mittainen mies ei ihmetytä lyhyydellään?

Vierailija
4/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kukaan ei ole sanonut mitään

Vierailija
5/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi verrata nykylapsiin, he ovat paljon pitempiä kuin me. Pituuskäyrät onkin laitettu uusiksi. Eli jos nykylapsen pituusennuste on 150cm on se suhteessa paljon lyhyempi kuin nyt aikuisten 150cm.

Vierailija
6/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan kuullut kommentteja :). Paitsi, että minua luullaan usein nuoremmaksi, kuin olen. Harrastan siis liikuntaa ja olen sopusuhtainen.

Nuorempana 15-20-v kyllä harmitti, kun kaikki luuli paljon lapsemmaksi kuin muka olin :). Nyt on ihan jees elämä :D

Vierailija
7/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

156 cm ja tämän tästä kuulee siitä, kun on niin lyhyt. Itse en ole kokenut sitä ikinä ongelmaksi, päinvastoin, helpompi löytää itseä pitempi mies ;)

Vierailija
8/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole kuullut pituudestani negatiiviseen sävyyn puhuttavan. Joskus mainitaan hyvällä että oletpas pieni :) Housuostoksilla lähinnä on vaikeuksia kun aina on väistämättä pitkät lahkeet.

Vierailija
9/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 160-senttisillekin ja toisaalta pituutta 170-senttisille. Mutta tuskinpa haitaksi asti pituudesta naiselle huomautellaan, oli sitten 150 tai 180. Jos niistä sitten paljon on lyhyempi tai pidempi, voi siitä kompleksinkin saada aikaiseksi.

Vierailija
10/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi verrata nykylapsiin, he ovat paljon pitempiä kuin me. Pituuskäyrät onkin laitettu uusiksi. Eli jos nykylapsen pituusennuste on 150cm on se suhteessa paljon lyhyempi kuin nyt aikuisten 150cm.

ja lyhyempien ihmisten määrä lisääntyy. Etniset suomalaiset kun ovat sieltä pidemmästä päästä kansoja maailmassa ja suurin osa maailman ihmisistä on pienempiä.

Vierailija
11/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 187cm ja minusta on maailman ihaninta tuntea itseni joka päivä miehen rinnalla pieneksi ja siroksi.

En nää mitään ongelmaa lyhyydessä, pitenkin toisinpäin ;)

Vierailija
12/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lyhyyttä, vaikka en mä mun mielestä nyt niin lyhyt ole.

Vierailija
13/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se sai kuulla pätkämäisyydestään, tosin ei kauhian rumasti.

Onko turner suljettu pois?

Vierailija
14/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena en ole koskaan saanut kuulla mitään, lapsena pari kertaa joku toinen lapsi kommentoi asiaa.

Vierailija
15/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan pituudestani kiusattu enkä ole siitä muutenkaan kärsinyt.

Vierailija
16/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on 148cm ja häntä luullaan aina alaikäiseksi pikkupojaksi ja unohdetaan puhutella, vaikka on viisikymppinen rehtori.

Vierailija
17/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksikään kääpiöksi jää,yli 150cm menee kyllä. Lääkäri sanonut, että 150cm on jo hyvä mitta naiselle. Voi kyllä vielä yllättää kasvulla, koska muutkin meidän perheessä kasvaneet aika myöhään. Ja kaikki siis tutkittu ja ok.

Vierailija
18/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järestäin lyhyitä eikä sitä kukaan ihmettele ni mä sanoisin et kunhan nainen on yli 150cm niin ei siinä ole ihmettelemistä.

Vierailija
19/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lyhyyttä, vaikka en mä mun mielestä nyt niin lyhyt ole.

vaikka en myöskään itseäni lyhyeksi tunne.

Vierailija
20/26 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on yli 150 cm pitkä, kuuluu ihan selkeesti normaalin mittaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme