missä vika ja miten sen korjaisit?
5-v pojallamme on kaverina naapuruston kouluikäinen tyttö. he tapaavat muutaman kerran viikossa kun kouluikäinen tulee meille "iltapäivähoitoon".
tyttö on oikein reipas ja kivakin, mutta minua on alkanut ärsyttää ihan kamalasti hänen määräilynsä. hän on luonteeltaan melko oikukas ja hän purkaa poikaamme huonoa päiväänsä tiuskimalla tälle aika reippaasti. jos huomautan asiasta, hän tekee sen toisessa huoneessa sähisten hampaittensa välistä niin, etten kuule mitä hän sanoo. leikit leikitään niinkuin hän haluaa tai synntörikutsua ei tipu. tai että hän haluaakin lähteä kotiinsa jne.
no, tämä varmaan on ihan tavallista ja kuuluu jossain määrin ikäänkin, mutta minua ärsyttää asia oikeastaan aika paljon. tytön äidin mielestä lapsen luonne on tuollainen, eikä meidän poikammekaan aina ihan viaton tytön ärsyyntymiseen ole.
olen silti antanut tytön tulla meille, sillä minusta poikamme tarvitsee myös yrittää tulla toimeen tällaisten lasten kanssa. en vaan tiedä, pitäiskö ennemminkin kieltää tyttöä tulemasta meille, mutta silloin hänellä ei välttämättä ole paikkaa mihin mennä koulun jälkeen.
olenko ihan lapsellinen kun pieni tyttö saa minut ärsyyntymään? mitä voisin tehdä asialle?
Kommentit (2)
mutta eipä taida se muuttaa mitään.
olen epävarma tästä kun itsellä ei ole noin isoja lapsia (eikä maalaisjärkeni toimi)!
Ei tuo ole luonne, se on alistamista. Puutut siihen joka kerta tai sitten lapset leikkivät sinun silmiesi alla. Onko mahdollista kutsua kylään vielä ilkeämpi, isompi lapsi samaan aikaan?