Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla ollut tuhkarokko? Milloin?

Vierailija
20.11.2011 |

Entä lapsellasi?

Omat lapseni on tietääkseni rokotettu. Itselläni oli tuhkarokko n. 10vuotiaana. Tauti ei vaivannut minua mitenkään; päinvastoin, oli kiva olla kotona ja katsoa elokuvia ja pelata isän kanssa korttia. Siitä "sairastamisesta" on itseasiassa jäänyt tosi kivat muistot.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 7-vuotias. Mulla se oli kova tauti. Kuume oli korkea ja hourailin enkä jaksanut tehdä mitään, olin todella sairas. Lapset on rokotettu.

Vierailija
2/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki lapseni, 3 kpl, on rokotettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä osattu pelätä enkä tunne ketään taudin vammauttamaa. Koko kouluhan sen sairasti muutamassa kuukaudessa, kukaan ei kuollut tai kuuroutunut, vaikka noin 400 lasta vuorotellen jäi viikoksi kotiin potemaan. Ei tullut jälkitauteja tai aivovammoja.

Voisiko olla niin, että rokotusohjelmien vuoksi taudinaiheuttajat ovat muuntuneet ärhäkämmiksi ja siksi vaarallisiksi? Nythän rokote ei oikeastaan suojaa lainkaan, naapurin 4v rokotettu tyttö sairastui tuhkarokkoon saatuaan sen päiväkodissa.

Vierailija
4/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin 19-vuotiaana, vuonna 1991. Kuulemma erittäin harvinaista tuon ikäisellä. Tauti oli ilmeisesti lievempi saamastani rokotuksesta johtuen.

Vierailija
5/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 1,5-vuotias.

Vierailija
6/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kerrottiin tytöstä, joka sairastui tuhkarokon jälkeen kuolemaan johtavaan aivovammaan. Samaan jälkitautiin sairastui Suomessa 60-luvulla 20 lasta.

Vierailija
7/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kerrottiin tytöstä, joka sairastui tuhkarokon jälkeen kuolemaan johtavaan aivovammaan. Samaan jälkitautiin sairastui Suomessa 60-luvulla 20 lasta.

yhteensä siis 700 000 lasta, sai heistä 20 tuhkarokosta vakavan jälkitaudin. 699 980 ei sitä saanut.

Vierailija
8/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita tilastoja saa vähätellä, mutta kurjaa se on, jos ikävä jälkitauti osuu oman lapsen kohdalle.

Vierailija
9/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lasten kanssa porukalla podettiin, vaihdettiin huushollia sen mukaan mistä löyty jotain tekemistä tai syömistä:)

Vierailija
10/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita tilastoja saa vähätellä, mutta kurjaa se on, jos ikävä jälkitauti osuu oman lapsen kohdalle.

joka voi jäädä hyvin lyhyeksi sekin. Rokotteiden ongelmana on se, että yhteisön tasolla ne suojaavat, yksilötasolla voivat tappaa. Mutta pitää ottaa riski oman lapsen kuolemasta sillä mielellä, että eipä sitten muita kuole. Ehkä.

Vierailija
11/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkokuumeen takia. Omat lapseni olen rokotuttanut.

Vierailija
12/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka voi jäädä hyvin lyhyeksi sekin. Rokotteiden ongelmana on se, että yhteisön tasolla ne suojaavat, yksilötasolla voivat tappaa. Mutta pitää ottaa riski oman lapsen kuolemasta sillä mielellä, että eipä sitten muita kuole. Ehkä.

Eikä nyt mitään mutu-tietoa vaan ihan faktaa.

Vierailija
13/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastanut tuhkarokon 1973. Olin todella huonokuntoinen. Minä ja sisarukseni sairastimme kaikki myös keuhkokuumeen. Toisella veljelläni on kuulonalentuma. Naapurista kuoli lapsi tuhkarokon jälkitautiin sekä vauva serkkuni kuoli myös.

omat lapseni on luonnollisesti rokotettu

Vierailija
14/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä osattu pelätä enkä tunne ketään taudin vammauttamaa. Koko kouluhan sen sairasti muutamassa kuukaudessa, kukaan ei kuollut tai kuuroutunut, vaikka noin 400 lasta vuorotellen jäi viikoksi kotiin potemaan. Ei tullut jälkitauteja tai aivovammoja.

Voisiko olla niin, että rokotusohjelmien vuoksi taudinaiheuttajat ovat muuntuneet ärhäkämmiksi ja siksi vaarallisiksi? Nythän rokote ei oikeastaan suojaa lainkaan, naapurin 4v rokotettu tyttö sairastui tuhkarokkoon saatuaan sen päiväkodissa.

rokotteesta jonkun vamman tai kuollut siihen. Kaikki lähipiirini lapset ovat terveitä ja reippaita lapsia vaikka heidät on rokotettu. Eli sinun logiikallasi ajatellen rokote on täysin turvallinen.

Ja unohdat muuten sen että yksikään rokote ei anna kaikille 100% suojaa. Naapurisi lapsi nyt vain sattui kuulumaan siihen pieneen joukkoon jotka eivät saa rokotteesta suojaa. Jos siitä rokotteesta ei olisi mitään hyötyä niin meillä olisi nyt todellinen tuhkarokkoepdemia menossa. Sairastuneita olisi paljon paljon enemmän.

Vierailija
15/15 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tuhkarokko ennenkuin sain tehosterokotteen. Aika lievänä onneksi. Olin silloin 5v, vuonna 79. Yksi rokote ei suojaa kunnolla, vaan pitää olla kaksi, niin saa paremman suojan.