4-6 kk. täysimetystä ja osittaittaista imetystä
vuoden ikään asti, näin lapsestasi tulee aikuisena matala vihamielinen.
Eniten vihamielisyyttä ilmeni niissä, joita vauvana ei imetetty lainkaan tai imetettiin yli vuoden ajan.
No mitäs mammat tästä mieltä?
Kommentit (12)
imetysasioista. Eikö kenelläkään ole nyt mitään mielipidettä ko. asiaan?
Mun äiti valehteli kaikille imettäneensä.Moni mun tuttu ei kehtaa/uskalla kertoa ettei imettänyt joten tutkimustulos on vääristynyt.
Kuka tutkimuksen on tiedot antanut? Se vihamielinen aikuinen ?
Miten tohon tutkimukseen on saatu totuus???
Vierailija - 20.11.11 10:27 (ID 13764164)
Mun äiti valehteli kaikille imettäneensä.Moni mun tuttu ei kehtaa/uskalla kertoa ettei imettänyt joten tutkimustulos on vääristynyt. Kuka tutkimuksen on tiedot antanut? Se vihamielinen aikuinen ?
En tiedä totuutta ym. Uutisissa nyt vain oli aamulla aiheesta ja kysyin mielipiteitä.
Seuraavat uutiset tulevat ykköseltä klo.11 ja aiheesta on myös tekstitelkussa.
Aika temperamenttinen tapaus, ajoittain vihainenkin.
Kuopusta ei täysimetetty päivääkään, osittaisimetyksellä 6 viikkoa ja tuttipullosta äidinmaitoa sai 3 kk:n ikään asti. Temperamenttia löytyy.
Temperamenttisia ollaan me aikuisetkin. Minä olen täysimetetty 4 kk:n ikään asti, miestä ei täysimetetty lainkaan.
Joo, näitä tutkimuksiahan löytyy vähän samaan tapaan kuin työllistämistöitäkin...
Luulen, että tässä tapauksessa löytyy joku muu selittävä tekijä kuin varsinaisesti se imetys. Nimittäinkin muuten olisi vaikea selittää tuota, että yli vuoden imetys sitten taas lisää vihamielisyyden tuntemista.
Tuolla yhdellä toisella foorumilla nousi esiin hyvä selitysehdotus tälle tulokselle.
Jos vauva on hurjan temperamenttinen luonne syntyjään, sellainen raivokas tyyppi, niin hän on varmasti keskimäärin vaikeampi imetettävä kuin leppoisa vauva. Eli imetys voi jäädä lyhyeksi.
Ja jos se imetys taas onnistuu, niin tällaista pikkuista raivopäätä voi olla vaikeampi vieroittaa silloin kun äiti niin ajattelisi vaan imetys voi venähtää pidemmäksi.
Eli syy-seuraussuhde olisikin toisinpäin: temperamentti vaikuttaisi imetyksen kestoon.
mä olen yks noista LASERI-lapsista. Taaperoimetetty ja silti lauhkee aikuinen :) Veljeä imetettiin 6kk, on raivokkaampi. Tutkimukset on suuntaa antavia, ei 100% absolut fakta.
mä olen yks noista LASERI-lapsista. Taaperoimetetty ja silti lauhkee aikuinen :) Veljeä imetettiin 6kk, on raivokkaampi. Tutkimukset on suuntaa antavia, ei 100% absolut fakta.
Raivokas, siis normaalin rajoissa vai ihan sairaalloisen....?
En ole tutustunut kyseiseen tutkimukseen, mutta vähän hassulta kuullostaa. En ole vakuuttunut.
Imetin omaani 2-vuotiaaksi. Silmiinpistävän huumorintajuinen, hyväntahtoinen, kiltti ja hyväntuulinen lapsi. Samaa sanovat hoitajat ja sukulaiset.
mutta noin yleisesti ottaen miehet ovat aggressiivisempia kuin naiset. Eikä se johdu imetyksestä, vaan testosteronista.
näin väittää psykologian maisteri Päivi Merjonen väitöstutkimuksessaan. Aiheesta oli aamulla uutisissa ja juttua on ollut Aamulehdessä.ap