Kiista äidin kanssa! Onko Helsingin Stockmannilla ollut joskus pyöröovet???
Mun mielestä ei ole koskaan ollut, äitini mielestä on. Äitini on käynyt Stockalla jo varmaan sota-aikana, koska hän on yli 70 vee... Voi siis muistella vanhoja. Itse olen käynyt Stockmannilla pari kertaa vuodessa jostain vuodesta 1975 lähtien, enkä muista mitään pyöröovia pääsisäänkäynnissä.
Kuvia en ole löytänyt kuin nykyisenlaisista ovista.
Osaako joku auttaa, onko Stockalla ollut aina samanlaiset ovet kuin nykyisin?
Äiti on ihan satavarma, että siinä on ollut pyöröovet joskus!
Kommentit (28)
siinä mannerheimintien puolella oli pyöröovet.
mutta en oo varma oliko ne Stockkalla vai Sokoksessa:)
Milloin Stockmannin pyöröovet poistettiin käytöstä?
Museonhoitaja Maura Haimola Stockmannin museolta kertoi, ettei hän löytänyt tarkkaa vuotta, jolloin Stockmannin pääoven pyöröovet poistettiin käytöstä. Todennäköisesti ne poistettiin kuitenkin 1970-luvulla.
"Milloin Stockmannin pyöröovet poistettiin käytöstä?
Museonhoitaja Maura Haimola Stockmannin museolta kertoi, ettei hän löytänyt tarkkaa vuotta, jolloin Stockmannin pääoven pyöröovet poistettiin käytöstä. Todennäköisesti ne poistettiin kuitenkin 1970-luvulla. Jos kysymyksen tehnyttä henkilöä kiinnostaa tämä asia vielä tarkemmin, hän voi ottaa Maura Heimolaan yhteyttä sähköpostitse, maura.haimola at stockmann.com."
(kirjastot fi)
Siis onko nämä ovet olleet joskus 60-luvulla?
ap
tarkoitin minäkin just aleksin puolta enkä sitä missä menee raitsikka kiskot.
tuolle joka linkitti tuota historiatietoa :)
ap
stokkalta mä muistan kersana ne hissipojat:-) varmaan kanssa v.1975. Nyt kun oikein kaivelen muistia,niin ihankun siinä pääovissa, oliskin ollu ne pyöryläovet... Mistäköhän sais varmuuden?
stockalla ei ollut pyöröovia mannerheimintien puolella.
ni revin siitä vaikka mitä tietoja :D
jossa permanentissa oleva rouva menee pöyöröovista sockalle.
Minä v. 1972 syntynyt muistan niistä monia kertoja omin jaloin läpi kulkeneeni.
Mun mielestä ei ole koskaan ollut, äitini mielestä on. Äitini on käynyt Stockalla jo varmaan sota-aikana, koska hän on yli 70 vee... Voi siis muistella vanhoja. Itse olen käynyt Stockmannilla pari kertaa vuodessa jostain vuodesta 1975 lähtien, enkä muista mitään pyöröovia pääsisäänkäynnissä. Kuvia en ole löytänyt kuin nykyisenlaisista ovista. Osaako joku auttaa, onko Stockalla ollut aina samanlaiset ovet kuin nykyisin? Äiti on ihan satavarma, että siinä on ollut pyöröovet joskus!
niin ei kylla muista sota-aikoja, kysy vaikka.
Stokkalla oli pyoro-ovet.
Vielä ainakin 70 luvulla oli, ja nimen omaan Manskun puolella!
hämärästi pyöröovet ja vielä hämärämmin tädit Stockan hisseissä. Muistan myös lipunmyyjätädit ratikoissa. Ja vanhan Forumin rakennuksen.
Hei Maura .haimola
Oletko sama henkilö joka oli Iitissä yhden kesän Kausalan mökillä ?jos,otatko yhteyttä minuun. Puh 040 5792240
On toki ollut pyöröovet Aleksanterinkadun puolella. Äitisi on oikeassa.
Sokoksessa oli ainakin aseman puolella
On ollut. Vielä 80-luvulla.
t. Stockalla töissä 1979-1988
Mä olen kanssa ollut siellä ekan kerran -70 luvun alussa.