raskaus ja lääkkeet
Pinna kireällä, menee lapsiin ja varsinkin mieheen hermot. Kamala ahdistus päällä ja mielessä pyörii itsetuhoiset ajatukset. Asia ratkeaisi helposti, kun ottaisin yhden rauhoittavan lääkkeen. MUTTA olen raskaana. Olen ollut siinä käsityksessä, että satunnaisella käytöllä ei pitäisi olla vaikutusa sikiöön, viikkoja vasta hieman reilu 10, mutta mies alkoi eilen paasata ettei vammaista lasta halua jne, eli en voi lääkettä ottaa.
mies ei ainakaan oloani helpota millään lailla, käyttäytyy kuin pahainen kakara, tenavat taas eivät tahallaan ärsytä, enkä mielestäni saisi heille raivotakaan, tietenkään.
Eli mitä nyt teen, osaako joku sanoa, voinko yhden rauhoittavan (opamox tai diapam) ottaa, vai huudanko ja itkenkö entiseen malliin? Tästä viestistä ei varmaan kukaan muuten ottanu mitään tolkkua :D
Ja jos rauhoittavia ei saa nyt syödä, niin mitäs "rauhoituskeinoja" voisin käyttää? Hypin nimittäin oikeasti täällä pian seinille.
Kommentit (5)
lääkäriltä kysyisit? Palstalta et varmasti oikeaa tietoa saa... Tai googleta ko. lääkkeiden ohjeet. Niissä tosin usein kielletään käyttö raskauden aikana vaikka läkärin määräyksellä on ok kuitenkin ottaa. Tai soita teratologinen tietokeskus, siellä ajanmukaisin ja luotettavin tieto.
Lääkkeitä käytetään lääkärin ohjauksessa joten ei täällä sulle kukaan voi lupaa antaa. Tosin tiedän monen opamaxia just käyttäneen, mutta ensisijaisena hoitona on kyllä keskusteluapu.
Minulla on ollut tosi raskas raskausaika kun on ollut vaikka minkälaista vaivaa ja ihan jatkuvasti. Ei mitään mitä ei lääkkeillä saisi kuntoon mutta kun lääkkeitä ei saa syödä.
Tympii kyllä välillä maata 3 päivää migreenin kourissa kun tietää että pieni pilleri kaapista veisi tunnissa kaiken kivun.
lääkäriin tai puhut väsymyksestäsi neukussa. Muuten, mä en lähtis ottamaan sitä ensimmäistä "omin päin" koska sit helposti tulee se "no otin yhden, seuraavakin päivä paska, otanpa toisen...jne." Eli ennemmin keskustelet lääkärin kanssa mikä on sopiva annostus jne.
Ja sille miehelles voisit myös pitää jonkinasteisen puhuttelun kuinka sitä raskaana olevaa vaimoa ja äippää hellitään :)
Lääkkeitä käytetään lääkärin ohjauksessa joten ei täällä sulle kukaan voi lupaa antaa. Tosin tiedän monen opamaxia just käyttäneen, mutta ensisijaisena hoitona on kyllä keskusteluapu.