Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin huono äiti :(

Vierailija
18.11.2011 |

Viime yönä vauvamme 7kk heräili jatkuvasti ja olin niiiin väsynyt! Lopulta sitten noinn kolmen aikoihin en enää jaksanut ja kun vauva itki ja ei rauhoittunut kun yritin laittaa tuttia suuhun niin minulla meni hermot ja lähdin vain pois, sanoin miehelle että en jaksa hoida sä ja poistuin. Lapsi raukka itki kun näki ja vaistosi et äiti on vihainen ja lähtee vain vaikka itki kovasti... ;( Isänsä sitten nosti vauvan viereen ja valvoivat hetken ja alkoivat sitten nukkumaan, kun taas minä soimasin itseäni olohuoneessa loppuyön.. Miksi sitä ei osannut hillitä hermojaan vaan yrittää vaan survoa tuttia suuhun ja sitten hermostuu, vaikka lapsi halusi vain syliin :(( Varmasti koki, että äiti hylkää kun lähden vain vaikka pienellä oli paha olla :( Nyt pikkuinen nukkuu päiväunia ja minulla itkettää... Ikinä ennen ei ole noin hermot mennyt vaikka joskus oliskin ärsyttänyt!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täytyy vaippa vaihtaa, niin silloin syliin. Mä olen aina pitänyt vauvan sänkyä mun sängyn vieressä ja silittänyt pinnojen välitse ja työntänyt tuttia suuhun. Ethän sä hyvä nainen jaksa, jos sä yöt kanniskelet vauvaa.

Vierailija
2/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut?

Yksi yö pitäisi jaksaa vähän huonommallakin unimäärällä.

Älä soimaa itseäsi, tekee ihan hyvää lapselle että isä rauhoittelee! Kohta te olette lirissä jos lapsi tottuu vaan sinuun rauhoittajana, sitten ei enää isä kelpaa.

Kyllä saa vanhemmat väsyä ja silloin toinen kannattelee. Olet vaan ihminen!

Olisko lapselle hampaita tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt itku kuulosti vain siltä, että halusi ehdottomasti syliin tai viereen. Ehkä hampaat vaivasi tms. Mutta normaalisti siis rauhoittuu tuttiin, silittelyyn ja rättiin. Nyt itku oli vain sen kuuloista, että halusi lähelle ja silloin lähdinkin pois.. :(

ap

Vierailija
4/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia että väsyy. Ja teit juuri oikein, kun lähdit pois! Usein hermostunut vanhempi hermostuttaa lastakin vain enemmän. Ja on täysin luonnollista, että jossain kohtaa alkaa hermostuttaa.

Äitiyteen liittyy myös rumia tunteita, niihin kannattaa perehtyä jottei turhaan aja itseään loppuun syytöksillä.

Vierailija
5/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nähnyt, lapsella oli turvallinen iskä hoitamassa, ihan turhaan revit stressiä. Oisit mennyt loppuyöksi sohvalle nukkumaan ja olisit saanut nukuttua.

Vierailija
6/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teit oikein.

Jos menee kuppi nurin niin kannattaa siirtää homma rauhallisemmalle vanhemmalle.

Ja kaikilta nyt joskus menee kuppi nurin.

Turhaa tosin oli minusta se että istuit yksin olohuoneessa itseäsi syyttelemässä. Oot minusta ihan hyvä.

Vierailija
7/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin mitä tarkoitat. Itselläni on saman ikäinen poika, ja usein meilläkin tulee kahden pienen lapsen kanssa hetkiä, jolloin tulee mitta täyteen ja on pakko mennä toiseen huoneeseen hetkeksi sulattelemaan. Jos mieheni on paikalla, lykkään silloin lapset hänelle ja lähden pihalle.

Itselle tulee myös jälkikäteen morkkis asiasta, vaikkakin sen tiedostaa olevan turhaa. Samoin ymmärrän omasta tekstistäsi sinulla olevan kamalan paha olo asiasta. Mutta ihan oikesti ei tarvitse! Samanlaisia tilanteita tulee vielä aivan varmasti eteen ja yritä ajatella, että kyseinen malli on ainoa oikea keino selvittää tilanne, se on paras sekä sinulle että lapsellesi.

Paljon voimia arkeen! :)

Vierailija
8/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nillä on päävastuu öistä) käy joskus noin. Ja kun se kerran sattuu, niin seuraavalla kerralla osaa jo vähän paremmin hillitä itseään, virheistään näet oppii ja viisastuu =). Tuosta yhdestä kerrasta ei vauvalle todellakaan tullut mitään ongelmia, sehän sai kaikenlisäksi huomiota ja hoitoa isältä, se on ihan yhtä hyvä kuin äidin hoito.

Vierailija
9/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä tahansa saattaa pinna joskus palaa, jos joutuu keskellä yötä usein heräilemään. On silloin ihan oikein, että menee toiseen huoneeseen, jos vaihtoehtona on esim vauvan fyysinen satuttaminen.

Yrittäkää unikouluttaa lastanne tai jakakaa yöheräämisvuorot, niin jaksat paremmin, jolloin olet myös kärsivällisempi.

Vierailija
10/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin toi on käynyt monta kertaa, koska ei sitä vaan väsyneenä jaksa. On just aivan oikein poistua tilanteesta, ja jättää vauva turvalliseen paikkaan. Vielä parempi että mies pystyi vauvan hoitamaan.

Sun täytyy ap ottaa nyt vähän erilainen asenne. Tuollaisia tilanteita tulee, eri muodoissaan, vielä monta, monta kertaa. Niistä ei kannata ottaa morkkista, vaan onnitella itseään siitä, että tosiaan osaa ottaa tilanteessa aikalisän, varmistaa lapsen turvallisuuden ja jakaa hoitovastuuta. Niin juuri hyvä äiti tekee. Se, ettei koskaan muka hermostuisi, on aivan utopiaa suurimmalle osalle ihmisistä. Nyt onnittelet itseäsi siitä, että sulla on hyvä toimintamalli stressitilanteisiin. Sun vauva ei vahingoittunut yhtään mihinkään.

Vierailija
11/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin oon toivottanu pariin kertaan molemmat vauvat takaisin sinne mistä ovat tulleetkin jos ovat oikein pahaan aikaan yöllä alkaneet metelöidä.. Tuskinpa nuo siitä kovasti ovat itseensä ottaneet ja itseäkin on jälkeenpäin vain naurattanut kun on ajatellut koko tilannetta. Sellaista se on. Olkaa armollisempia itsellenne.

Vierailija
12/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuntea siitä huonoa omaatuntoa.

Vierailija
13/13 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vastanneille!! Tuli paljon parempi ja levollisempi mieli tapahtuneesta. Helpottavaa kuulla, että toiminkin lopulta edes siinä asiassa oikein, että poistuin paikalta! Ja isä tosiaan hoiti tilanteen myös hienosti ja nukkuivat vieretysten loppuyön :) Pelastitte päiväni, kiitos! Nyt odotan että pieni tuolta herää ja annan hänelle tuhat pusua ja halailen koko loppupäivän, enkä päästä häntä yhtään mihinkään :) Leppoisaa joulunodotusta teille ihanat mammat!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi