Elämää teinien kanssa, tätäkö on odotettavissa?
Kommentit (10)
lapsipuolesta, joka asuu meillä ja vaikka on masennusongelmia sun muita, niin ihan itse tuo ylös pääsee ja kouluun menee ja kiikuttaa vaatteensa pyykkiin jne. Auttaa pyydettäessä kotihommissa, vapaaehtoisesti aika harvoin ;) Paitsi joskus kokkaa jotain, jota tarjoaa sitten koko perheelle. Yritän kasvattaa omatkin lapset siihen, että vaattet ja tavarat ei loju lattioilla, oman huoneen siivouksen hoitaa jokainen itse jne.
tutulta tuntuu :D
Mun teini kyllä herää itse ja tavallaan ajoissa, mutta on tolkuttoman hidas ihan kaikessa, mitä aamuun kuuluu. Nuorempi on esiteini ja hän on ikävä kyllä vaikeasti herätettävä ja vielä aamuäreä kuten minäkin...
Kamat... ihan joka kerta niitä etsitään viimetipassa...
kuin täi tervassa, mutta onneksi saa hoidettua itsensä silti aina ajallaan kouluun ;) Ja mitään ei löydetä, ei edes jääkaapista, mikä ei ole edes mitenkään iso..
Meillä ei ole ikinä tuollaista, vaikka teinejä 3 ja harrastuksia vaikka muille jakaa. Ehkä tuossakin vanhempi voisi katsoa peiliin ja miettiä, mitä itse teki väärin.
Meillä ei ole ikinä tuollaista, vaikka teinejä 3 ja harrastuksia vaikka muille jakaa. Ehkä tuossakin vanhempi voisi katsoa peiliin ja miettiä, mitä itse teki väärin.
Laiskoilla teineillä on kasvatuslaiskat vanhemmat. Tietty sitä voi tehdä elämänsä vaikka miten hankalaksi, mutta miksi ihmeessä? Teinilläkin on mukavampaa, kun saa olla ihmisiksi eikä odoteta jatkuvia riitoja.
Niinhän se menee. Kavereiden kanssa lähdetään sillon kun minun mielestä voisi jo tulla kotiin.
Epäsiisti huone ei haittaa yhtään.
Meillä on ollut neljä teiniä ja viides tulee kohta.
Ajattelin koittaa hänen kohdallaan, että otan rennosti. Kunhan hoitaa koulun ja tulee kotiin sovittuna aikana iltaisin niin muuta en vaadi.
Laiskoilla teineillä on kasvatuslaiskat vanhemmat. Tietty sitä voi tehdä elämänsä vaikka miten hankalaksi, mutta miksi ihmeessä? Teinilläkin on mukavampaa, kun saa olla ihmisiksi eikä odoteta jatkuvia riitoja.
kotona kapinoida mitenkään. Toi on ihan normaalia murrosiässä. Sulla on kolme lasta ja kukaan ei ole kapinoinut, katso sinä peiliin ja mieti miksi sun lapset ei uskalla näyttää negatiivisa tunteitaan edes kotona. Ethän vaan kasvata mummonpotkijoita jotka purkaa vihansa ja turhautumisensa kadulla?
Silti hän sanoi, että oot ihana.
Kertoi kaverinsa tilanteesta. Kaveri on masentunut kun häneltä vaaditaan liikaa. Edes kapinoida ei uskalla, säälittää tuo nuori.
Ja totahan se on. Meistä kumpikaan ei ole ns. aamuihmisiä ja ollaan tehtykin yhteinen päätös että aamulla ei jutella, keskustella tai mitään mikä ei ole aivan pakko, koska siitä syntyy sota.
Meidän teini on pahimman murkkuiän ylittänyt mutta silti aamut on mitä on.