Lue keskustelun säännöt.
Pitäisikö Stubb erottaa määräaikaisesti tökerön ja ylimielisen kommenttinsa vuoksi?
18.11.2011 |
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
oli niin osuvaa tekstiä!
"Omanarvontuntoisella ihmisellä ei ole kukkoilun, itsekorostuksen, tarvetta.
Kun kukkoilevasti käyttäytyjä edustaa minivaltiota, jonka asukasmäärä uppoaisi Lontoon alueeseen pariinkin kertaan, vaikutelman täytyy jäädä vähän säälittäväksi - tragikoomiseksi. Epäkypsä kaytös ja tapojen puute ei siis palvele Suomen etua ja uskottavuutta.
Olen itse törmännyt isoissa maissa - varsinkin niiden miljoonien asukkaiden pääkaupungeissa toistuvasti hymähdykseen: Suomi, maa, jossa on vain metsää ja asukkaita yhteensä tuskin yhteen kunnolliseen kaupunkiin.
Ja kun sellainen pullistelee taloudellaan, - no.. Sanoisinko, että Lontoon finanssipiireihin meidän AAA-luokituksella tuskin tehdään vaikutusta.
Vaikutuksen voi tehdä vain osaamisella - ei uhoamisella.
Kun suomalaista osaamista ja sen merkitystä haluttiin takavuosina epäillä (Berliinissä) pelkän maan pienuuden perusteella, vastasin itse vinosti hymyillen vastakysymyksellä:
Mitenkähän suuri se muinaisen Ateenan väkiluku olikaan silloin, kun siellä niitä eurooppalaisen kulttuurin perusteita kehiteltiin..?
Sitten, kun Nokia ja Pisa-tulokset ilmaantuivat vuosia mainitun keskustelun jälkeen, "vitsi" saattoi mennä perillekin.
Tämänhetkiseen tilanteeseen kukkoilu sopii aivan erityisen huonosti, kun kukaan ei tiedä, jääkö tästä "darwinistisesta eurosta" mitään jäljelle ja mitä Euroopasta jää jäljelle, jos euro katuu omaan mahdottomuuteensa."