Mikä "tavallinen" kokemus sinulta puuttuu?
ja josta muut puhuvat ja nyökyttelevät ja itsellä ei ole asiaan oikeastaan mitään sanottavaa, voi vain kuunnella.
Esim. minä en osaa samaistua kahvin juontiin. Ihmiset puhuvat kahvintarpeesta, kahvitauoista, kahvin aiheuttamista vatsavaivoista ym. Itse en juo ikinä kahvia ja jotenkin se maailma on ihan vieras. Elän sentään Suomessa enkä ymmärrä, miten minulla on vieläkin ihan ulkopuolinen olo tämän asian suhteen.
En ole koskaan kokenut jet lagia. Olen käynyt 6 eri maassa, mutta maksimissaan olen ollut 2 tunnin aikaeron päässä. Tuntuu, että "kaikki muut" ovat vähintään Thaimaassa käyneet.
Olen ollut sängyssä yhden ihmisen kanssa. En osaa samaistua siihen, kun eksistä puhutaan.
Vanhempani ovat edelleen onnellisessa avioliitossa. En tiedä miltä tuntuu, kun vanhemmat eroavat.
Lähin rakas, jonka olen haudannut, on mummoni. Hänkin oli yli 80 v joten se oli luonnollinen tunne.
Empatiakykyä minulla on välillä liikakin, siitä ei ole kysymys. Mietin vain joskus, minkälaisissa asioissa muilla on samanlaisia mietteitä. Tai sitten olen vähän väsy rankan päivän jälkeen :D
Kommentit (33)
En ole mennyt naimisiin.
En ole matkustanut lentokoneessa, siispä en myöskään ole käynyt "etelässä"..
En ole syönyt hienossa ravintolassa, en ole syönyt naudan pihviä...
t. 41v
tai muutenkaan kenenkään muun kuin nykyisen mieheni kanssa, eli en voi vertailla miehiä, puhua suomalaisten miesten sänkytaidoista tai puhua muutenkaan existä jne.
En juo kahvia myöskään, en ole koskaan edes maistanut.
En ole koskaan kokeillutkaan tupakkaa.
Olen 45 enkä ole kokenut vanhemman menetystä. Aika monet tuttavani ovat tämän kokeneet.
Minusta ei ole koskaan tullut tätiä vaikka onkin sisaruksia
En ole koskaan lasketellut.
tai muutenkaan kenenkään muun kuin nykyisen mieheni kanssa, eli en voi vertailla miehiä, puhua suomalaisten miesten sänkytaidoista tai puhua muutenkaan existä jne.
Rantagigolo vai ihanko jonkun normaalin olet tavannut Suomessa. Noi vaan kuulostaa aina niin pahalta jos joku nuori tyttö retkahtaa johonkin rantahuoraan :(
Jos en tietäisi paremmin, niin luulisin lähes omaksi tekstikseni! Minunkin ainoa mies ei ole suomalainen. Kun sanoin etten juo kahvia ikinä, niin drinkissä olen maistanut. Ja tupakkaa yritin maistaa tänä vuonna, mutta ei onnistunut.
Lisää "outouksia": Minulla on kaksi täyssisarusta ja olemme n. 10 v ikäeroilla. Itse olen vanhin. En ole kokenut sisaruustaisteluja ja nuorin sisarus ei ole vielä täysi-ikäinen, vaikka oma lapseni on jo yläkoulussa.
Kiva, että tuli jotain vastauksia. Ei tarvinnut heittää tissikuvia kehiin ;)
-ap
tavannut ihan täällä Suomessa, jossa hän on asunut jo reippaasti yli 20v ja me olemme olleet yhdessä myös jo yli 15 vuotta:)
Enkä ole muiden miesten perään haikaillut.
Ja en ole koskaan nähnyt läheltä, saati koskenut ympärileikkaamatonta penistä:)
Rantagigolo vai ihanko jonkun normaalin olet tavannut Suomessa. Noi vaan kuulostaa aina niin pahalta jos joku nuori tyttö retkahtaa johonkin rantahuoraan :(
Meinasin edelliseen viestiini kirjoittaa selvennyksen, mutta ajattelin, että ei sillä ole mitään väliä. Tapasin teininä ruotsalaisen mieheni. Hän on luterilainen, valkoinen, ja tykkää juoda pari olutta joskus ja syödä HK:n sinistä. Rantahuoriahan tässä ollaan. Appiukko asuu rannikolla ja on kalastaja.
-ap (en ole siis kirjoittanut tuota lainaamani tekstiä, kommentoin tuota yhden ulkomaalaisen miehen kanssa ollutta)
Tuosta, jos josta joku joutaisi nurkkaan häpeämään ja miettimään sanomisiaan.
Mekin tavattiin 1996 ja mentiin yhteen. Mies ei ollut asunut kyllä Suomessa tuolloin. Enkä minäkään tiedä, miltä ympärileikkaamaton versio näyttää lähietäisyydeltä. Enkä minäkään ole muita haikaillut. Jotenkin turhalta aloitukseni tuntui, mutta kiva, etten ole ainoa.
-ap
Eli aika samanlainen historia meillä:)
Minä olen myös tavannut mieheni juurikin 1996 ja siitä lähtien ollaan yhdessä oltu:)
Utelenpa, että minkä ikäinen olit hänet tavatessasi? Itse olin 17v.:)
Asutteko Suomessa, miehen kotimaassa vai muualla? Me ollaan asuttu miehen kotimaassa, sitten tuli hetkellinen ero ja nyt asutaan kotipaikkakunnallani Suomessa.
asuttu ihan koko ajan:)
Lapsiakin on ja elämä hymyilee ja rakkaus välillämme on yhä todella vahvaa; ollaan siis edelleen kuin vastarakastuneita:)
Itse toivoisin rakkausrintamalle enemmän, mutta minkäs teet. Mies on suomalaisempi kuin moni suomalainen. Miten muuten kielen opettaminen lapsille toimii?
koskaan maistanut tupakkaa enkä juonut kännejä.
Viineistä, oluista ja siidereistä jne ei siis mitään muuta mielipidettä kuin maistuvat pahalle. Sama kahin kanssa kun en sitä juo.
alle 30 vuotiaan miehen kanssa
yökerhossa
Face Bookissa
minä en ole koskaan maistanut tupakkaa enkä juonut kännejä.
Viineistä, oluista ja siidereistä jne ei siis mitään muuta mielipidettä kuin maistuvat pahalle. Sama kahin kanssa kun en sitä juo.
Komppaan jokaista kohtaa. Tupakkaa en ole maistanut enkä ole koskaan ollut kännissä. Kahvia ja muutamia alkoholijuomia olen pariin otteeseen maistanut ja pahalta maistuivat. Ikää alkaa minulla olla 30.
Ajokorttiakaan minulla muuten ei ole. Se ei taida kuitenkaan olla aivan kamalan tavatonta.
tai muutenkaan kenenkään muun kuin nykyisen mieheni kanssa, eli en voi vertailla miehiä, puhua suomalaisten miesten sänkytaidoista tai puhua muutenkaan existä jne. En juo kahvia myöskään, en ole koskaan edes maistanut. En ole koskaan kokeillutkaan tupakkaa.
tuollaista ihmista livena. En ainakaan ole kuullut tuollaisia sanoja kenenkaan suusta.
eli nykyisestä aviomiehestä. Jotenkin tämä tuntuu nykypäivänä mun ikäisten (24v) keskuudessa olevan todella vaikea käsittää. Kysellään, olenko uskovainen tai jotain. No en ole, ei vaan tullut ketään niin kivaa vastaan ennen miestäni. =) En halunnut menettää neitsyyttäni jollekin randomille. Neitsyys tuntui olevan kamala taakka tytöille yläasteella ja mua ei uskottu kun sanoin olevani neitsyt vielä 19v. Lukiossahan "kaikki" harrasti jo seksiä, paitsi minä. Muut tytöt melkeinpä painostivat siihen, niitä kai jotenkin vaivasi että olin neitsyt. Itseänipä tuo ei pahemmin haitannut. Tapasinpa sitten nykyisen aviomieheni kuitenkin ennen 20v synttäreitä. ;)
Mitään en ole katunut, päinvastoin. =)
Ja tosiaan, monet jotenkin loukkaantuu kun kerron että menetin neitsyyteni 19v nykyiselle miehelleni. Ihmiset luulevat vitsiksi tai sitten että yritän nostaa itseäni jollekin jalustalle. Tai sitten paasaavat suu vaahdossa että joskus munkin tekee vielä mieli kokeilla muitakin ja erohan siitä tulee. En tajuu.
ole koskaan käynyt uimahallissa, koska en osaa uida. Tai sanotaan, että vähän matkaa pääsen eteenpäin, mutta rannalla olen harjoitellut. Kylpylässäkin olen käynyt vain ulkomailla.
En ole ikinä kokeillut tupakkaa.
En ole lasketellut.
Työkokemusta ei ole kuin nimeksi, vaikka ikää on jo runsaasti.
En ole koskaan käynyt festareilla (ei vain ole kiinnostanut)
ja mulla ikää 32v.